Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Optimal domenestruktur i internasjonal SEO

Hva er den optimale domenestrukturen for internasjonal SEO ? Christian Rudolf diskuterer dette i videoen under. Han tar også opp betydningen av domenenavn for kundens oppfatning av en nettside. Transkripsjon av video:

Hva betyr det?

Det betyr ganske enkelt hvordan du strukturerer domenet ditt når du har en nettside på flere språk. Det er to alternativer. Du kan ha for eksempel topdog.se for den svenske siden. Du kan også ha topdogseono.wpengine.com/se eller se.topdogseono.wpengine.com. Generelt sett er de like gode, de fungerer alle sammen.

Toppdomenet gir det beste inntrykket til brukeren

Hjelper vi en bedrift er det som regel ikke snakk om å fikse om du for eksempel har se.topdogseono.wpengine.com. Den er god nok å jobbe med. Men jeg foretrekker faktisk å ha topdog.se, dvs. toppnivådomenet for det landet. Grunnen til dette er at når du sjekker hva brukerne klikker på i søkeresultatene, sender domenet eller URL -en et signal til brukeren. Et toppdomene gir rett og slett et bedre inntrykk for brukeren.

Topdog.se kan gi høyere klikkrate på Google

Jeg tror, jeg har ingen data på dette, men det er min mening at topdog.se ser bedre ut og er mer klikkvennlig enn se.topdogseono.wpengine.com. Og det selv om de to domenene presterer like teknisk i Google. Derfor prøver jeg alltid å velge topdog.se, plastsmurf.se eller widget.se fremfor noen andre sjeldenheter. Det gjelder hele URL-en. Det skal tydelig vise hva du går til, og det er fordi jeg tror det påvirker CTR fra Google. Hvis du kan påvirke CTR fra Google, har du en liten, liten, liten langsiktig fordel. SEO handler om å bygge mange små fordeler til du har slått alle konkurrentene. Derfor synes jeg det er viktig at du velger en tilsvarende struktur for domenenavnet topdog.se. Takk skal du ha.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!