SEO-strategi med Topdog

Kontakt oss i dag

  • +46 708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

kundeanmeldelser

Trenger du hjelp med SEO-strategien din?

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for mer informasjon om SEO-strategi.

  • Møte

    Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.

  • Analyse

    Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.

  • Sitat

    Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.

En SEO-strategi beskriver hvor du er i dag, hvor du ønsker å gå (målet ditt) og hvordan du kommer dit. SEO, eller søkeoptimalisering , er sitt eget kunnskapsfelt, og det er flere faktorer som påvirker SEO : innhold, teknologi, brukeropplevelse og lenker. Hvordan å forbedre disse faktorene er derfor en viktig ingrediens i enhver søkemotoroptimaliseringsstrategi. Strategien må også tilpasses din bedrifts spesifikke situasjon, og den må inneholde både en handlingsplan og en ansvarsfordeling. Trenger du hjelp til å lage en SEO-strategi 2024 i for eksempel Stockholm , Uppsala , Gøteborg eller Malmö , ikke nøl med å kontakte oss!

Hvem trenger en SEO-strategi og hvorfor?

Hver dag gjøres det rundt 50-70 millioner søk i svenske Google. I ca. 10 % av disse har brukeren «pengene i hånden» og er klar til å bruke dem. Med disse betingelsene må i utgangspunktet alle svenske selskaper og organisasjoner ha en aktiv strategi for Google. Når det er sagt, er det visse typer virksomheter som trenger en SEO-strategi mer enn andre. Hvis du kjenner deg igjen i noen av beskrivelsene nedenfor, er du en av dem som bør kontakte Topdog for å diskutere hvordan en SEO-strategi kan implementeres spesielt for deg:

  • Du bruker +20 000 SEK i måneden på AdWords.
  • SEO-en din blir «dupert» og det skjer alt for lite, altfor sakte.
  • Du har en SEO-strategi, men den fungerer ikke i virkeligheten.
  • Du vet ikke helt hvor du skal begynne med SEO.
  • Du føler at du ikke har et godt grep om de kommersielle fordelene med SEO og hva som kan oppnås med en SEO-strategi.
  • Du som administrerende direktør tror ikke du presterer innen SEO og det er mangel på klarhet og relevante KPIer.

Hvordan lager Topdog en moderne og god SEO-strategi?

Grunnlaget for Topdogs SEO-filosofi er at SEO er et forbedringsprosjekt. Det er hovedsakelig fire faktorer som må forbedres: teknologi, innhold, lenker og brukeropplevelse. Derfor er grunnlaget for våre SEO-strategier hvordan dagens situasjon ser ut for disse faktorene. Strategien skal svare på følgende spørsmål for hver av faktorene:

  • Hva bør gjøres?
  • Hvordan bør det gjøres?
  • Hvem skal gjøre det?
  • Når bør det gjøres?

I tillegg trenger du:

  • Tydelige mål i form av hvilke søkeord (Søkeord) som er viktige
  • En økonomisk analyse
  • Oversikt over risikoer og ansvar.

SEO-strategien må tilpasses dine spesifikke forutsetninger, og de som er ansvarlige for ulike deler av strategien må få riktig informasjon, slik at de kan ta de riktige beslutningene angående aktivitetene i strategien.

Topdogs strategi i SEO-prosessen

Den store vanskeligheten med SEO er ikke å vite hva som må gjøres. Den vanskelige delen er implementeringen. Derfor er det viktig at dokumentasjonen som beskriver strategien ikke blir et papirprodukt. Fokus i dokumentasjonen må være på å gjøre implementeringen av SEO litt mindre vanskelig. Topdogs SEO-strategier gjøres sjelden i Powerpoint, men som case i klientens prosjektstøttesystem. Problemstillingene tas opp i møter hvor vi sammen skaper innsikt i hva som må gjøres. Vi sikrer også at de som er ansvarlige for at implementeringen lykkes, kan ta informerte beslutninger gjennom hele prosessen. Topdogs SEO-prosess er beskrevet nedenfor. Den består av en SEO-strategi, eller SEO-planlegging, som vi foretrekker å kalle det. Planleggingen skal føre til en implementering der Topdog vanligvis har ansvar for å implementere strategien i samarbeid med din organisasjon. Etter det skal målene nås.

Eksempler fra Topdogs SEO-strategier

Grunnlaget for en SEO-strategi er søkeordanalyse. Nedenfor har du et eksempel på en søkeordanalyse som Topdog produserer. Det som er viktig med søkeordanalyse er at ordene er gruppert etter formål, det vil si at i en gruppe må alle ord ha samme destinasjon (url). søkeordanalyse seo-strategi Når du vet hva som er viktig (søkeord), kan du også sette deg klare mål i SEO-strategien. Nedenfor har du et eksempel på hvordan vi gjør det.

Mål SEO-strategiHvordan vi i Topdog setter klare mål når vi utvikler SEO-strategier

Hvilken verdi søkemotoroptimalisering har er viktig. Det er slik at SEO må prioriteres fremfor andre interne prosjekter. Alle bedrifter har knappe ressurser og må velge hvor de skal sette inn ressurser til enhver tid.

Verdien av SEO-strategienVerdien av det du gjør er viktig når du ønsker at et prosjekt skal fullføres. Bildet viser en måte å få verdi fra SEO

Denne søkeordanalysen må da være grunnlaget for den optimale nettstedstrukturen. Det kan også være hvordan man strukturerer en bestemt mappe på nettsiden.

SEO-strategisidestrukturNår du kjenner oppførselen til brukerne du ønsker å møte i Google, kan du bygge en side- og url-struktur som er optimal.

Kjernen i SEO-strategien er handlingsplanen. Dette er fordi det er mange handlinger som må utføres og det kan være mange personer involvert i et SEO-prosjekt. SEO er mange ting, for eksempel teknologi, brukeropplevelse, innhold og lenker. Å få alle til å bevege seg i omtrent samme tempo og i samme retning krever klar planlegging.

SEO strategiplanleggingBildet viser en plan i Google doc, med hva, hvordan, hvem, ressurser og avhengigheter. Hensikten er at denne planleggingen skal kopieres inn i et prosjektstøttesystem.

Å lage en SEO-sak kan være viktig. Når ledelsen kjenner kostnadene, potensialet og risikoene, er de tilbøyelige til å ta beslutninger om SEO. Ifølge Topdogs erfaring er det viktig at ledelsen tar en beslutning om SEO. Det øker dramatisk sannsynligheten for suksess. Dette er fordi SEO påvirker flere avdelinger i en bedrift og det er først når ledelsen har tatt en beslutning at disse avdelingene kan bevege seg i samme retning i omtrent samme tempo.

SEO strategi caseOfte, når du vil påvirke en ledelse til å prioritere et prosjekt og allokere riktig mengde ressurser, må du lage en sak. Her ser du et eksempel på en investeringscase for SEO. Perioden er 3 år, men Topdog kan utvikle saker etter dine retningslinjer

Hvis du liker hvordan Topdog gjør SEO-strategier og ønsker å vite mer, ikke nøl med å kontakte oss!

Våre kunder

Dette inkluderer en SEO-strategi fra Topdog

Vi tilbyr:

  • Tydelige og trygge prosesser som leverer
  • Datadrevne strategier
  • Tydelige implementeringsprosesser
  • Tilpasning etter dine forhold
  • Klart mål
Så här gör Topdog SEO-strategier

Anmeldelser

Lämna omdöme

Vanlige spørsmål om Topdogs SEO-strategier

  • Hvordan lager Topdog en SEO-strategi?

    Våre SEO-strategier må svare på disse spørsmålene: a) Hva bør gjøres b) Hvordan bør det gjøres c) Hvem bør gjøre det, d) Når bør det gjøres. I tillegg til å svare på disse spørsmålene, har vi dybdediskusjoner for å sikre at kunden forstår strategien fullt ut. Det du også må ha med er hvordan samarbeidet mellom Topdog og kunden skal se ut ved implementering av strategien. For at SEO-strategien skal lykkes, må du ofte også diskutere «Økonomi» med ledergruppen, slik at de kan ta en beslutning om å implementere strategien

  • Hvem trenger en søkemotoroptimaliseringsstrategi?

    Topdog har en grunnregel som sier at hvis du bruker mer enn SEK 20 000 i måneden på Adwords, så lønner det seg som regel med en SEO-strategi.

  • Når utvikler du en strategi for søkemotoroptimalisering?

    Når du vil slutte å boltre deg med SEO og virkelig klarer å skape kommersiell suksess og en kommersiell fordel gjennom søk

  • Hva består en SEO-strategi av?

    En strategi fra Topdog består av a) Hva skal gjøres b) Hvem skal gjøre dette c) Hvordan skal det gjøres d) Når skal det gjøres. Vi diskuterer også økonomi og risiko. Ofte utvikler vi også en sak som vi diskuterer med ledergruppen. Aspektene vi analyserer praktisk er teknologi, innhold, brukeropplevelse og lenker

  • Hva koster en SEO-strategi?

    Avhengig av omfang, bransje, kompleksitet, koster en SEO-strategi fra Topdog 75 000 SEK til 300 000 SEK