Lokal søkemotoroptimalisering med Topdog

Kontakt oss i dag

  • +46 708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

27 kundeanmeldelser

Trenger du hjelp med lokal søkemotoroptimalisering?

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for mer informasjon om lokal SEO.

  • Møte

    Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.

  • Analyse

    Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.

  • Sitat

    Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.

Lokal søkemotoroptimalisering består av to komponenter: Lokalt tilpassede landingssider og tilstedeværelse i Google My Business. Her vil du møte brukere som søker etter geografiske termer, som «begravelse Uppsala», «restaurant Uppsala» eller «pizzeria Uppsala». Lokal søkeoptimalisering er spesielt viktig for større selskaper som har en sterk lokal tilstedeværelse rundt om i landet eller internasjonalt. Er du interessert i vår prosess for lokal SEO for f.eks Stockholm , Uppsala , Gøteborg eller Malmö ? Ikke nøl med å kontakte oss!

Hvorfor gjøre lokal SEO?

I følge Google har omtrent 40 % av alle søk en geografisk komponent, slik som «pizzeria Uppsala» i eksempelet ovenfor. Disse søkene er ofte veldig kommersielle, det vil si at brukeren er i nærheten av å kjøpe og leter bare etter et sted å bruke pengene. Lokalt søk er spesielt viktig når du ikke kjenner stedet du befinner deg på. Lokale Google-søk blir informasjonen som beslutninger tas om. Lokale søk er også en viktig faktor når det kommer til talesøk. Når du går rundt et sted og har blitt sulten, kan du spørre telefonen om en «pizzeria i nærheten av meg». Da vil Google fortelle deg hvor den nærmeste pizzeriaen er og til og med henvise deg dit hvis du ønsker det. Selvfølgelig vil du gjerne være alternativet som besøkende blir henvist til av Google.

Hvem trenger lokal SEO?

Lokal søkeoptimalisering er først og fremst viktig for to typer bedrifter – større bedrifter med fysisk tilstedeværelse over hele landet og lokale aktører. Eksempler på større bedrifter med fysisk tilstedeværelse over hele landet:

  • Banker
  • Megler
  • Begravelsesbyråer
  • Restaurantkjeder som Max eller McDonalds
  • Aldershjem
  • Bilvasker
  • Dagligvarebutikker som Ica
  • Sikkerhetsselskaper som Securitas

Eksempler på lokale aktører :

  • Lokale restauranter
  • Frisører
  • Matvarebutikker
  • Tannlege
  • Kafe
  • Håndverker

Hvordan Topdog gjør lokal SEO 2024

Den store utfordringen i lokal SEO er å lage et stort antall landingssider. Se for deg situasjonen der et selskap har virksomhet i alle Sveriges 290 kommuner. Da trenger hver av disse kommunene sin egen landingsside med lokale søkeord. Men utfordringen ligger ikke bare i å skape dem. De må opprettes riktig, ellers er det en risiko for at Google oppfatter dette som innholdssøppel og kaster sidene ut av sin indeks. I tillegg til dette trengs kanskje flere landingssider for hver av de større byene, da disse består av ulike lokale deler som Södermalm eller Hisingen. Dette fører ofte til svært arbeidskrevende nettprosjekter. I tillegg må du gjøre det helt riktig, siden sidene vil være ganske like hverandre. Dersom man ikke har riktig struktur og riktig prosess for levering, vil det oppstå ulike typer feil, som vil få konsekvenser når man forsøker å rangere i søkemotoren. Du må også sørge for at informasjonen i Google My Business er korrekt og at det er godt innhold som bilder og anmeldelser.

Topdogs prosess for lokal søkemotoroptimalisering

Siden SEO-prosjekter er ganske komplekse, har Topdog en todelt prosess for lokal SEO:

  1. Planlegging av tiltak innen teknologi, innhold, brukeropplevelse og lenker. I denne fasen må vi også skape innsikt i din organisasjon om hvorfor tiltakene er nødvendige.
  2. Gjennomføring av tiltakene.

Nedenfor har du et bilde som beskriver prosessen for å implementere lokal SEO:

Topdogs prosess for lokal søkemotoroptimaliseringOversikt over Topdogs prosess for lokal SEO.

1. Planlegging av et lokalt SEO-prosjekt.

Et planleggingsprosjekt innen lokal SEO må svare på en rekke spørsmål innen hvert av områdene innhold, teknologi, brukeropplevelse og lenker:

  • Hva bør gjøres?
  • Hvem skal gjøre det?
  • Hvordan bør det gjøres?
  • Når bør det gjøres?
  • Økonomi og risiko.

I tillegg trenger bedriftens ledelse å få kunnskap om prosjektet, og nesten alltid må ledelsen ta bestemte beslutninger for å muliggjøre SEO-prosjektet.

2. Gjennomføring av et lokalt SEO-prosjekt

Når alt er planlagt og alle beslutninger er tatt, er det på tide å sette i verk tiltakene. Som regel ønsker Topdog sine kunder at vi i fellesskap står for utførelsen, sammen med en prosjektleder fra kunden. I planleggingsfasen er det tatt beslutninger om hvordan vi skal gjennomføre prosjektet sammen med kunden. Topdog ser helst at SEO-prosjektet gjennomføres med kundens ressurser i størst mulig grad. Eksempel på implementeringsprosess:

  1. En prosjektgruppe møtes og går gjennom hva som må gjøres de neste to ukene. Topdog er ansvarlig for gruppens arbeid.
  2. I løpet av 2–3 uker implementerer kunden de forbedringene vi har avtalt.
  3. Topdog sørger for at de gjøres riktig og bistår kunden i arbeidet.
  4. Forbedringene går live på nettsiden.
  5. Topdog måler og kalibrerer prosjektet slik at det går etter planen.

Varför Topdog SEO

Våre tjenester knyttet til lokal søkemotoroptimalisering

Våre kunder

Hvorfor bør du ansette Topdog for lokal søkemotoroptimalisering?

Vi i Topdog tilbyr

  • Trygge og tydelige prosesser for lokal SEO
  • Tydelig teknisk prosjektplanlegging
  • Tilpasning til dine forhold
  • Genuin interesse for deg som kunde
  • Implementering hos deg som fører til resultater
Varför anlita Topdog

Anmeldelser

Lämna omdöme