Innholdshastighet – hvorfor du bør slutte å tulle med innhold
Du bør alltid strebe etter å produsere innhold av høyeste kvalitet for nettstedet ditt for å svare på brukerspørsmål og bygge merkevaren din. Men visste du at mengden innhold og hvor ofte du publiserer nytt innhold også betyr noe? Her forklarer Christian innholdshastighet og hvorfor det kan gjøre underverker for nettstedet ditt. Transkriberer videoen Hei. Jeg heter Christian. Jeg driver et innholdsbyrå og SEO-byrå som heter Topdog. I dag skal vi snakke om et ganske ukjent konsept, men som utvilsomt er den magiske sausen i innholdsmarkedsføring fra et forretningsperspektiv. Det er et konsept jeg kaller «content velocity» om ikke annet. Så for å forstå innholdshastigheten må vi forstå hvordan ting fungerer der ute. La oss si at du driver med innholdsmarkedsføring i Google . Du har gjort søkeordundersøkelser . Du har funnet 100 ord med volum som du vil rangere høyt på og du har funnet 300 mindre ord som du også vil rangere på. Så du har 400 artikler å skrive. Da forstår du også at hvis du skriver 4 artikler i måneden vil det ta deg 100 måneder før du har publisert alt og verdien du ønsker å skape har tatt 100 måneder. Det har gått 10 år, tror jeg. Det er ikke et godt alternativ. Så allerede her ser du at hastigheten du produserer med deig er viktig for at verdien skal oppnås. Men det er også noen spesifikke SEO-ting som gjør denne timingen viktig. Fordi innhold ikke kan omgis av støy. Du kan ikke bare legge den i en haug på gulvet helt ustrukturert. I SEO snakker vi om trestrukturer. Se det beskårne bildet. Innhold må ha spesifikke hjem og det må forholde seg til hverandre på en bestemt måte gjennom lenker. Jo raskere du kan bygge hele strukturen, jo raskere vil du presse innholdet ditt opp i Google. Du må bygge hele strukturen og hele underkonstruksjonen, først da er du ferdig. Så hvis du utsetter dette, vil innholdet du publiserte i fjor ikke nå frem til stedet det burde, for å si det sånn. Så hvordan gjør du dette? Vel, du må ta disse 400 artiklene som skal skrives, og så må du gå til byråer som oss, og så må du spørre folk som meg, "Christian, jeg har 400 artikler å skrive og jeg har regnet ut at hvis jeg tar 10 år. Hvor mye tid trenger du?" Da vil jeg si: "Jeg kan tjene 75 i måneden, så det vil ta meg 6 måneder å produsere alle disse artiklene". På denne måten har tid en stor betydning i denne forretningsverdien du ønsker å oppnå. For det er ikke søkemotoroptimalisering du vil gjøre og det er ikke innholdsmarkedsføring du vil gjøre, det er forretningsverdien du ønsker å oppnå. Og ideelt sett ønsker du å oppnå det i går. Så når du driver innholdsmarkedsføring bør du ikke bare sitte og skrive noen artikler. Du bør prøve å få ut alt på en gang i en veldig oversiktlig struktur. For da kommer verdien du ønsker mye, mye, mye raskere. Ikke bare på det nyeste innholdet ditt, men det nyeste innholdet på 400 støtter førstelaget. Så du må bygge bro over denne avstanden, raskt. Ønsker du å snakke om hvordan du får ut alt dette innholdet på en strukturert måte og lykkes i Google, er du velkommen til å kontakte meg. Takk skal du ha.