Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Tre spørsmål å stille når du kjøper SEO-tjenester

Hva bør du tenke på og hvilke spørsmål er viktige å stille når du kjøper SEO fra et byrå? I videoen tar Christian Rudolf opp temaet og gir råd om tre spørsmål du bør stille når du kjøper SEO.

Hvordan utføres søkemotoroptimalisering?

Den viktigste faktoren du kan vurdere når du kjøper eksterne SEO-tjenester er implementeringen din. Det er ganske mange mennesker der ute som vet hva som må gjøres for at du skal lykkes med søkemotoroptimalisering . Det er ganske mange mennesker som vet hvordan de skal utføre SEO med deg. Det er fordi SEO ikke er én ting, det er faktisk et ganske komplekst prosjekt. SEO består av innhold , teknologi , lenker og brukeropplevelse. Som konsulent har du ingen kontroll over noen av disse faktorene, du må alltid jobbe gjennom klienten for å lykkes med dem. Derfor blir spørsmålet om implementering, eller hvordan vi gjør det, viktig. Hvis du ikke kan svare så godt på dette spørsmålet, bør du unngå det byrået.

Hva er verdien av SEO?

Det andre spørsmålet du bør stille byrået er om de kan hjelpe deg med å beregne verdien av SEO . Jeg har lært at en organisasjon sjelden er SEO-tilbøyelig. Organisasjonen blir tilbøyelig til SEO når den vet verdien av SEO , for da vet du hva du går glipp av. Organisasjoner liker ikke å gå glipp av noe, så ved å gi informasjon av verdi øker du ganske enkelt sannsynligheten for at de du jobber for vil lykkes med SEO.

Når feiler byrået i SEO?

Faktor nummer tre; Du bør spørre byrået under hvilke omstendigheter de mislykkes. Vi har kjørt mange SEO-prosjekter. De vet hvilke faktorer i seg selv og hos klienten som fører til et SEO-prosjekt med et uønsket resultat. Så ved å spørre SEO-byrået når de feiler, blir du ganske enkelt kjent med disse faktorene og dermed kan du unngå disse faktorene i SEO-prosjektet du ønsker å kjøre. Kjøp SEO

Flere spørsmål å stille deg selv når du vil kjøpe SEO-tjenester

Å kjøpe søkemotoroptimalisering kan føles skremmende, spesielt siden SEO er en svært viktig del av et selskaps online tilstedeværelse. Et godt byrå eller SEO-konsulent kan forbedre nettsiden din og øke organisk trafikk til nettsiden, mens en useriøs søkemotoroptimalisering kan skade nettstedets omdømme og overvelde enhver sjanse til å nå de ettertraktede topplasseringene i Google. Så hva bør du vurdere når du kjøper søkemotoroptimalisering? Et godt første skritt er å begynne å tenke på hvorfor du ønsker å kjøpe SEO, hva du trenger og hva du ønsker å få ut av samarbeidet. Still deg selv følgende spørsmål:

Hva er målene dine med søkemotoroptimalisering?

Det er mange forskjellige grunner til at bedrifter ønsker å gjøre SEO. Noen ønsker å ha flere kunder, øke salget, få flere besøkende, øke merkekjennskapen og så videre. Tenk over hva du vil ha ut av samarbeidet med SEO-byrået og hvilke mål du har. Hvis du aldri har drevet med søkemotoroptimalisering før, kan det være vanskelig å komme opp med eksakte mål, men ikke bekymre deg, SEO-byrået kan hjelpe deg med det. Du kan imidlertid gjøre det enklere for både deg selv og byrået dersom du har tenkt ut et bredere langsiktig mål. [mer_info_skjema]

Vil du gjøre noe av SEO-arbeidet selv?

Selv om du ansetter et SEO-byrå, handler det fortsatt om nettstedet ditt. Hvis du ønsker å gjøre noe av jobben selv, ikke nøl med å spørre byrået hva du kan gjøre. I de fleste tilfeller kan du få konkrete forslag til ting du kan hjelpe med.

Har du tid til å vente på resultater?

SEO er en langsiktig investering hvis resultater trekkes fra. Når du optimaliserer metakoder, overskrifter, strukturer og lignende, kan du ofte se resultater umiddelbart, avhengig av tilstanden til nettstedet ditt. Etter 6 – 9 måneder begynner siden ofte å klatre mot toppen på de litt vanskeligere søkeordene. Hvis du har vellykket implementert et SEO-prosjekt, kan du høste fordelene av det i flere år fremover. På denne måten er SEO mer en investering for fremtiden enn en kortsiktig løsning.

Hvilke søkeord vil du jobbe med?

Å velge en rekke søkeord som du eller byrået deretter kan følge er en populær måte å måle verdien av investeringen på. Det skaper et klart mål som dere begge kan følge underveis i prosjektet. Å analysere og velge søkeord skal ikke undervurderes, da det er søkeordene som legger grunnlaget for nesten hele SEO-innsatsen og er avgjørende for prosjektets suksess. Hvis du føler deg usikker på hvordan du gjør en søkeordanalyse , kan du ta hjelp av SEO-byrået du ender opp med å ansette.

Hva er du villig til å betale for SEO-tjenester?

Det er lett å stirre seg blind på prisen, men som i andre bransjer får du det du betaler for. Prisen skal imidlertid føles rimelig i forhold til det som skal leveres. Hvor mye det vil koste avhenger blant annet av hvor mye arbeid som kreves for at du skal nå dine mål og hvor mye av arbeidet som kan gjøres med egne ressurser. Hvis du har et sterkt nettsted fra starten av, kreves det ofte mindre arbeid enn hvis du har et svakt eller nylig lansert nettsted .

Flere spørsmål å stille byrået før du kjøper søkemotoroptimalisering

Når du har et klart bilde av hva du ser etter, er det på tide å finne ut hva SEO-byrået kan tilby deg. Vennligst hjelp med følgende spørsmål:

Hvordan jobber byrået med SEO og hvordan ser de på søkemotoroptimalisering?

Når du kontakter et byrå eller en konsulent bør du sjekke hvordan de ser på søkemotoroptimalisering og hvilke metoder de ønsker å bruke når de jobber med nettsiden din. Mange SEO-byråer vet hva som bør gjøres for at søkemotoroptimalisering skal lykkes, men kanskje ikke hvordan et vellykket SEO-prosjekt skal gjennomføres i akkurat ditt tilfelle. Dette er fordi søkemotoroptimalisering er komplisert da det består av innhold, teknologi, lenker og brukeropplevelse. En SEO-konsulent bør derfor kunne samarbeide med deg for å lage prosesser og SEO-strategier tilpasset deg og din virksomhet.

Hvilken erfaring har byrået?

Spør byrået om de har kundeanbefalinger, ting eller referanser de kan dele. På denne måten får du oversikt over hva andre synes om byrået og hvilke erfaringer de har hatt.

Hvilke SEO-tjenester tilbyr byrået?

Ikke alle SEO-byråer tilbyr de samme typene tjenester. Noen byråer kan fokusere mer på å øke kundens salg mens andre fokuserer mer på nettsideposisjonering. Det finnes selvfølgelig også byråer som tilbyr en rekke ulike tjenester med ulike fokusområder. Velg et byrå som tilbyr tjenester som kan hjelpe deg med å nå dine mål. Ikke glem å spørre byrået hvordan tjenesten kan hjelpe deg å komme dit du vil.

Hvordan ønsker du at kommunikasjonen med etaten skal foregå?

Noen selskaper som kjøper søkemotoroptimalisering føler at de ikke vet hva som gjøres og at kommunikasjonen mellom virksomheten og SEO-byrået ikke fungerer. Det er derfor viktig at du finner ut hvordan etaten ser på kommunikasjon og åpenhet og hvordan du holder kontakten. På denne måten kan man unngå misforståelser og skape et godt samarbeid. Ved å stille de riktige spørsmålene til deg selv og SEO-byrået du vurderer å kjøpe SEO fra, kan du lettere avgjøre hvilket byrå som passer deg best. Lykke til!

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!