Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Kreativ SEO – fem eksempler

SEO er langt fra så tørt, teknisk og kjedelig som mange ufrelste tror. Det er mange kreative løsninger å finne. I denne videoen presenterer jeg fem eksempler på kreative SEO-løsninger som vil få selv den ufrelste til å smile.

Transkribere videoen: Hei! Jeg heter Christian og driver et SEO- og innholdsbyrå som heter Topdog. I dag skal vi snakke om kreativ SEO. Jeg vet at det høres litt motstridende ut. De fleste har et ganske tørt og røft syn på SEO . Det er kjedelig og teknisk. Dette er tekster som må struktureres på en bestemt måte. Det er nettverksytelse og lastetid. Det er ikke så glamorøst og sexy, men det er ting som er kreativt og morsomt. Det er akkurat det vi skal snakke om i dag. Jeg skal gi deg fem eksempler på kreativ SEO som jeg håper vil endre synet ditt på søkeoptimalisering og kanskje inspirere deg til å gjøre noe annerledes enn vanlig. Hvordan kan du være kreativ når du jobber med SEO? Jeg vil si at kreativiteten kan blomstre på tre områder. Det kan sees i søkeresultatene, i innholdet du oppretter eller i koblingsinnhentingen til nettstedet ditt.

Eksempel 1 – Emojis i søkenettadresser

Eksempel nummer én. Emojis. Jeg uttaler det alltid feil og blir kritisert av mine kolleger. Emoji er en ganske morsom ting. Google godtar ganske mange Emoji-formater. Her kan du se et klippeksempel på hvordan vi gjør det. Vi har lagt til Emojis i søkenettadresser. Grunnen til å gjøre dette er å få URL-en til å skille seg ut. Når Google-brukere ser dette symbolet, trekkes øynene deres dit . Hvis øyet trekkes dit, følges det tett av enten tommelen eller musen. Hvis tommelen eller musen er der, er klikket veldig nært. Det er ikke bare en morsom ting. Når du bruker Emojis på riktig måte til rett øyeblikk, ønsker du å øke Click-through Rate fra Google og dermed lønnsomheten din for SEO.

Eksempel 2 – symboler i URL-er

Eksempel nummer to. Du kan leke mye med URL-en på siden. Noen ganger vises det i søkeresultatene, men ikke alltid. Du kan legge til forskjellige symboler til webadressen til nettstedet ditt. Du kan se et klippet eksempel her fra Topdog hvor vi la til et forstørrelsesglass til våre URL-er for våre locatorer . Når du går inn på siden og ser dette, vekkes nysgjerrigheten og det blir lettere å huske oss og at vi var annerledes og morsomme . Også her har kreativitet verdi.

Eksempel 3 – mops som Game of Thrones-karakterer

Eksempel nummer tre. Innhold. Det er enkelt og morsomt å være kreativ med innhold. En av mine favorittinnhold er fornøyd med hunder. Jeg har et navn som heter Topdog. Jeg er venn med verdens beste mops. Selvfølgelig liker jeg hunder. Blant det beste jeg så var da en person i USA kledde ut mopsene sine som Game of Thrones-karakterer. Se det beskårne bildet. Jeg har sjelden sett noe så billig fly så mange runder rundt om i verden. Jeg er sikker på at personen bare brukte en dag eller to på å få det til å fungere. Det gjorde en massiv innvirkning. Vedkommende gjorde det ved å sette sammen to fantastiske konsepter . Mops og Game of Thrones. En pluss en gjør tre og dermed klarte den å rømme.

Eksempel 4 – Red Bull Space Dive og Elon Musks Tesla Roadster

Eksempel nummer fire. Mer innhold. Innholdet ditt er morsomt og kreativt, så jeg vil fortsette på det sporet. Det er én person og ett selskap jeg tror gjør dette utrolig. Selskapet er Red Bull. De gjør mye når det kommer til innhold. De har en enorm avdeling som driver innhol over hele verden. Noen av de kuleste tingene jeg har sett dem gjøre er å leie en fallskjermhopper for å hoppe fra bunnen av verdensrommet eller toppen av atmosfæren uten luft. Alt er filmet og pakket i Red Bull. Du kan gå til Youtube for å se videoen . Personen jeg synes du er fantastisk på er Elon Musk, selvfølgelig. Du kan være like mye med ham, alt fra å være en stor gründer til å være en halvjoker fordi han bygger kassebiler. Han er fantastisk god på markedsføring. Han eier ikke bare et bilselskap, men også et romrakettselskap. For å få PR tok han en Tesla-bil, festet den til en romrakett og skjøt den ut i verdensrommet. Du er halvveis til Pluto nå. Alle ser det, og det er fantastisk. Han får koblinger, oppmerksomhet og en styrket merkevare . Les mer her . Nå er det opp til deg å bli inspirert.

Eksempel 5 – Sveriges 20 kjekkeste SEO-er

Eksempel nummer fem. Kjedelig bransjer. B2B er kjedelig og vanskelig å gjøre kreativt og vanskelig å få godt innhold til. Det er sånn, men det fungerer. Jeg vil gjerne illustrere dette med et eget eksempel. Før jeg begynte med Topdog, eksperimenterte jeg mye med internett. Det var gøy å lage ulike typer innhold. En ting jeg gjorde som hadde fungert innen digital markedsføring og SEO var å lage en ledertavle. Jeg oppfant en algoritme kalt "Hunk Rank". Hunk som kjekk fyr og Ranger på Googles Page Rank. Så jeg fikk Hunk Rank til å indeksere alle mannlige SEO-er og finne ut hvem som var best. Så jeg skrev et blogginnlegg kalt Sveriges 20 kjekkeste SEO-er og publiserte det. I løpet av en time var det viralt. I løpet av tre dager hadde 15 000 mennesker trillet inn og sett på de 20 kjekke SEO-ene. Den er der fortsatt hvis du googler " Sveriges vakreste SEO-er". Så du kan se hvordan det ser ut og hvordan jeg gjorde det. Det er mulig å lage morsomt og kreativt innhold selv i kjedelige bransjer . Takk skal du ha.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!