Topdogs SEO-tjenester
-
Analysere
Søkemotoroptimalisering er komplisert, så vi setter alltid av tid til analyser, innsikt og planlegging. En vellykket SEO-innsats krever at både vi og du forstår din virksomhet og hvordan brukeratferd ser ut innenfor ditt segment. Ingen kan endre eller forbedre seg uten at alle involverte vet hva som må forbedres og hvorfor.
-
Fix
I denne fasen jobber vi med å få orden på de mest grunnleggende sidene ved sidens infrastruktur. Vi fikser feil og legger til viktige komponenter hvis disse mangler. I noen tilfeller tar vi også en titt på og forbedrer metatagger og H1-er.
-
Improve
I denne delen av prosessen retter vi oppmerksomheten mot den eksisterende infrastrukturen og konsentrerer oss om å forbedre den.
-
Expand
På dette stadiet fokuserer vi på å utvide nettstedet. Vi identifiserer relevant søkeatferd og bygger strukturer og prosesser som hjelper nettstedet til å rangere høyere i søkeresultatene.
-
Overvåke
Det skjer mye på en nettside og det kan lett gå galt. I denne delen av prosessen overvåker vi derfor hver innsats, måler og kalibrerer – alt for ikke å ødelegge rangeringen som er bygget opp.
Topdogs prosesser for gjennomføring av søkemotoroptimalisering
SEO er en av de vanskeligste markedsføringsaktivitetene du kan gjøre. Det er fordi SEO ikke er et mål i seg selv, men en prosess som består av forbedringsaktiviteter innen teknologi, innhold, brukeropplevelse og eksterne lenker. Her kan du lære mer om hva SEO er.
Det vanskelige med SEO
Den vanskelige delen med SEO er å få SEO-arbeidet gjort. Det som gjør det så vanskelig er at SEO er tverrfaglig, det vil si at det involverer de fire områdene – teknologi, innhold, brukeropplevelse og eksterne lenker. I mange tilfeller er også flere ulike avdelinger og eksterne parter involvert.
Du kan heller ikke evaluere SEO på samme måte som andre aktiviteter, verken basert på tidsbruk eller utførte handlinger. SEO kan kun evalueres basert på rangering, trafikk og konvertering. Dette betyr at kompleksiteten ved å implementere SEO er høy. Det er denne kompleksiteten som Topdog anser som eksepsjonell.
Hvordan utfører Topdog SEO-prosjekter?
Trinn 1 – Innsikt og planlegging
I følge klassisk prosjektkunnskap bør omtrent 10-20 % av et prosjekts ressurser dedikeres til planlegging og innsikt. Det samme gjelder SEO-prosjekter. Vi understreker viktigheten av planlegging fordi vi på denne måten kan unngå unødvendige overraskelser i løpet av prosjektet, spesielt når disse overraskelsene kan føre til forsinkelser og økt ressursforbruk.
I et SEO-prosjekt er det også viktig å forstå hvorfor ting gjøres. På denne måten kan du som kunde forbedre måten du administrerer nettstedets søkemotoroptimalisering på. Ingen endrer eller forbedrer seg uten først å vite hvorfor de burde gjøre det. Derfor er det første trinnet i vår SEO-prosess dedikert til analyse, innsikt og planlegging. Topdog bruker denne prosessen til både store og mindre prosjekter.
Prosjektmetodikk SEO i 2024
Vi i Topdog liker ikke lang dokumentasjon i Word eller leveranser kun i PowerPoint. Vi foretrekker å bygge våre prosjekter i våre kunders prosjektsystemer, for eksempel i Jira eller Trello. Da er det lettere å fokusere på å forstå problemene og å ha diskusjoner om hvordan vi sammen kan løse problemene.
Trinn 2 – Implementering av søkemotoroptimering
Vår tilnærming til implementering er at det må gjøres sammen med noen som vet hva de driver med. Det er en kunst å definere aktiviteter og deretter konvertere dem til rangeringer, trafikk og konverteringer. Derfor trenger du også Topdog under implementeringen. Da trer vi ofte inn som en type «SEO-produkteier» og sikrer sammen med deg at:
- saker og handlinger utføres i implementeringsprosessen
- det vil bli gjort riktig og at ingenting annet blir skadet i prosessen
- handlingene trer i kraft i Google
- planen er kalibrert i forhold til tilbakemeldingene vi får mens vi jobber oss opp til toppen av Google. Tilbakemelding fra Google og hvordan organisasjonen din er i stand til å implementere forbedringene.
Nå SEO-projektets mål
Med Topdogs SEO-prosess ender du omtrent der du ønsker å være. Ettersom vi har skapt innsikt sammen, er problemene på veien færre. Hvis du har innsikt i hvordan og hvorfor du bør gjøre SEO, vil det være lettere å gjøre tilgjengelig riktig mengde ressurser.
Her er en video som forklarer våre søkemotoroptimaliseringsprosesser:
Å navigere alle SEO-problemene
For at du enkelt skal forstå SEO deler vi ofte SEO-prosjektene inn i ulike deler. Vi kaller disse delene:
- Fix
- Improve
- Expand
Denne inndelingen gjør det lettere å forstå og dele opp SEO-prosjektet i mindre deler og å skape forståelse for hvorfor hver del må gjennomføres.
SEO-fase ”Fix”
Denne fasen tar sikte på å få orden på de mest grunnleggende kravene til nettstedets infrastruktur og ytelse. Det handler ofte om å fikse feil, men også om å legge til de viktige delene som mangler. Her er noen eksempler på unøyaktigheter som ofte oppstår:
- Feil canonical
- Feil xml-nettstedskart
- Problemer med lastetid
- Feil indeksering av innhold
Vi implementerer også ofte tittel/beskrivelse/h1-forbedringer i denne fasen, spesielt innen e-handel, da denne typen forbedringer er en av de fruktene som henger lavest. I henhold til vår problemklassifisering skal denne handlingen faktisk skje i forbedringsfasen, men på grunn av sin enkelhet og verdi implementerer vi ofte denne handlingen allerede i den første fasen.
SEO-fase ”Improve”
I denne fasen fokuserer vi på å forbedre eksisterende infrastruktur. Her er noen eksempler på slike forbedringsområder:
- Schema
- Meny og navigasjon
- Interne lenker
- UX og konvertering
- Internasjonal SEO
- Kategoritekster
- Reviewmodul
SEO-fase ”Expand”
I denne fasen fokuserer vi på å utvide nettstedet, det vil si å legge til flere sider på nettstedet ditt. Det handler ikke om å legge til produkter eller bloggartikler tilfeldig, men om å identifisere relevant søkeatferd og bygge strukturer og prosesser som sikrer at nettstedet ditt rangerer for denne atferden.
Eksempler på mulige utvidelser for netthandlere
- Indeksfilter-funksjoner
- Merkevaresøk
- Salg
- Outlet og billig
Eksempler på andre utvidelser
- En innholdsdel
- Lokale sider
- Engelsk for engelsktalende markeder (eller andre språk)
Hvorfor hyrer bedrifter og organisasjoner Topdog?
- Topdog har en tydelig prosess for implementering av SEO og innhold.
- Topdog er flink til å drive prosjekter og dermed skape varig endring.
- Topdog er veldig god på teknisk SEO og innhold.
- Topdog er flink til å tilpasse seg sine kunder og deres forhold.
- Topdog hjelper kundene sine med å skalere opp raskere ved for eksempel å akselerere innholdsproduksjon og drive fokusert teknologiforbedring/-utvikling.
Nå som du bedre forstår hva vi gjør, hvordan vi tenker og hvorfor kundene våre hyrer oss, kan det være lurt å kontakte oss. Du er velkommen til å sende en e-post til Christian Rudolf på [email protected] eller ringe +46 708 14 08 33. Vi sees snart!
Våre kunder
Todpog utfører SEO for disse bransjene
-
Finansiell
Finanssektoren er preget av konkurranse og høye krav, noe som betyr at du må jobbe med alle aspekter av SEO for at kundene dine skal finne deg.
-
E-handel
Ved hjelp av SEO for e-handel kan du nå dine kunder effektivt og skape handleopplevelser som gjør at de ønsker å komme tilbake til deg igjen og igjen.
-
Media
Nyhets- og mediesider har mye å tjene på å gjøre SEO. og med sin konstante flyt av ferskt innhold, er det gode muligheter for å klatre i Googles søkeresultater.
-
Kasino
SEO for kasinoer og gamblingselskaper er ikke lett. De er ofte sterkt regulert og har ikke lov til å handle i forskjellige nasjonale markeder. Dette betyr imidlertid at SEOs betydning øker betraktelig.
-
Reiser
De fleste søk gjort i Sverige er reise- og hotellrelaterte. Effektiv og vellykket SEO er derfor utrolig viktig hvis du ønsker å vinne kunder.
-
B2B
Å kjøpe B2B-tjenester er en komplisert prosess. Når kunder Google, ønsker du å vises oftere enn konkurrentene dine. Derfor er det verdifullt å gjøre SEO for B2B.
-
SaaS
SaaS-industrien blomstrer takket være vår heldigitale livsstil. Øk sjansene dine for å vinne kontrakten og reduser annonsekostnadene dine med SaaS SEO.
-
Bedriften
Søkemotoroptimalisering for store selskaper krever en smart, sofistikert og skalerbar SEO-strategi. La Topdog utvikle en strategi tilpasset din bedrift.
Hvorfor er SEO viktig?
SEO i kundereisen
Awareness
Interest
Action
Hvorfor investerer bedrifter i SEO?
EEn årsak er at det i svensk Google gjøres rundt 50-70 millioner søk hver dag og i ca. 10 % av tilfellene har brukeren pengene i hånden og er klar til å bruke dem. Ved å optimalisere nettstedet for søkemotorer, øker sannsynligheten for at de finner deg. Men det er selvsagt mer verdifulle grunner.
SEO generer trafikk og salg
Den vanligste grunnen til at mange driver med SEO er at de ønsker å øke trafikken til nettstedet og nå flere kunder.
Skaper tilbakevendende kunder
Når kundene dine googler og finner deg igjen og igjen, blir det mye enklere å selge mer til dem.
Gjør deg selv mer relevant
Hvis du ikke er på topp 10 eller topp 5 på Google, er du ikke så relevant i det du gjør.
Øker merkevareeffekten
Jo mer tid de besøkende bruker på nettstedet ditt, jo mer merkevarepåvirkning får du. Det samme gjelder antall sider de besøker og leser.
Engasjerende Google-brukere
Når brukere finner innholdet ditt, kan du engasjere dem.
Øker deling av innhold i sosiale medier
Når du tiltrekker deg flere besøkende til innholdet ditt og det blir satt pris på, får du flere delinger på sosiale medier.
Tiltrekker lenker fra andre nettsteder
De som er aktive på nett leter ofte etter godt innhold å linke til. Hvis de finner innholdet ditt mens de googler, kan det føre til at de linker til nettstedet ditt.
SEO-teamet og ferdighetene Topdog tilbyr
-
🎩 Hvordan fungerer Topdog Search Engine Optimization?
SEO er avansert da den består av teknologi, innhold, eksterne lenker og brukeropplevelse. For at søkemotoroptimalisering skal generere god ROI, må du gjøre alle fire aktivitetene. Vi har en oversiktlig implementeringsprosess som du kan lese om på denne siden.
-
🐾 Hvordan ser Topdogs prosess ut for søkemotoroptimalisering
Prosessen med søkemotoroptimalisering handler om å forbedre teknologi, lenker, innhold og brukeropplevelse. Klikk på denne lenken og les mer om vår klare implementeringsprosess av disse fire aktivitetene.
-
👓 Hva er din søkemotoroptimalisering
SEO er innhold, lenker, brukeropplevelse og innhold. I tillegg til det er din gjennomføringsevne viktig. Som ting blir komplisert med når du har fire faktorer å forbedre.
-
💵 Hvorfor søkemotoroptimalisering?
Når du får søkemotoroptimalisering riktig, er det som regel den billigste og beste markedsføringen du kan gjøre