Media SEO med Topdog

Kontakt oss i dag!

  • +46 708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

27 kundeanmeldelser

Trenger du hjelp med Media SEO?

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for mer informasjon om Media SEO.

  • Møte

    Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.

  • Analyse

    Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.

  • Sitat

    Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.

Medie- og nyhetssider er den typen nettsteder som har mest å tjene på å gjøre SEO 2024 . Omtrent 50-60 % av alle søk som gjøres i Google er relatert til spørsmål der innhold er svaret på flertallet av dem. Siden mange av disse nettstedene har en forretningsmodell basert på annonseinntekter, er det også enkelt for disse sidene å tjene penger på innholdet.

Hva er Media SEO?

Nyhets- og mediesider har to hovedfordeler når det kommer til SEO – de har en konstant strøm av ferskt innhold og muligheten til å vises i spesielle google-funksjoner som Google Nyheter. Men hvis du ønsker å rangere høyt i Google, er ikke ferskt nyhetsinnhold alene nok. Media SEO består først og fremst av teknisk søkemotoroptimalisering . Det er tross alt teknologi som sørger for at medieselskapenes innhold rangerer og er relevant. Media SEO ligner på e-handel SEO når det gjelder struktur med den forskjellen at e-handelssider inneholder produktartikler og nyhetssider inneholder innhold i form av nyheter. Nyhets-SEO består av to deler:

  • Google Nyheter
  • Rangering, som betyr at du jobber med å rangere på ulike informasjonsrelaterte søkeord, for eksempel navn på kjente politikere, store selskaper og merkevarer, spesifikke emner eller how-to.

Hva kjennetegner søkemotoroptimalisering for nyhetssider?

  • Det er lav verdi per ny besøkende.
  • Fokus er på den tekniske infrastrukturen.
  • Det kan hende du må gjøre søkeordanalyse for å undersøke hvor det er potensial og hvor du kan være relevant.
  • Du må kanskje lære hvordan du skriver for Google og når du skal gjøre det.

Hvem driver med mediesøkemotoroptimalisering?

Det er først og fremst store medie- og nyhetsselskaper som Schibsted og Bonnier som driver med søkemotoroptimalisering i Sverige. At det kun er store medieselskaper som driver med SEO er fordi det kreves mye tekniske ressurser for å administrere nettsteder med mye innhold. De store sidene har også mer å tjene på å gjøre SEO enn mindre medieselskaper. Ved rent teknisk å strukturere flere millioner artikler på en effektiv måte kan man få store trafikkøkninger, men forbedrer man den tekniske strukturen på noen få artikler får man ikke samme økning og lønnsomheten blir derfor lavere. Her er noen eksempler på medieselskaper som driver med SEO:

  • Kveldsavisen
  • Expressen
  • Di.se
  • SVT

Hvordan gjøres medie-SEO?

For at du skal lykkes med din medie-SEO er det viktig at du fokuserer på det tekniske ved SEO. Ved hjelp av teknologi kan du gjøre nettstedet ditt mer relevant for eksisterende besøkende og gjøre det mer relevant for flere besøkende på en effektiv og automatisert måte. Ved å gjøre en søkeordanalyse kan du få en bedre forståelse av hvordan du kan gjøre nettstedet ditt enda mer relevant for de besøkende. Med en søkeordanalyse kan du lese opp mønstre og atferd som du kan utvikle og skalere opp ved hjelp av tekniske løsninger. I noen tilfeller kan til og med journalistene trenge opplæring for å sikre bedre rangeringer i Google Nyheter.

Hvordan måles medie-SEO?

Ettersom medieselskaper nesten alltid har en forretningsmodell basert på annonseinntekter, er det vanskelig å måle SEO basert på antall konverteringer. Suksessen med søkemotoroptimalisering måles derfor i antall klikk og besøkende fra Google. For det andre er det ofte KPI-er knyttet til nettstedet, som tid på nettstedet og antall URL-er som brukeren besøker.

Strategi for medie- og nyhets-SEO

For å implementere de tekniske forbedringene som kreves, er det viktig med en smidig tilnærming, det vil si en nøye planleggingsfase hvor forbedringssakene bygges inn i ditt agile system, for eksempel Trello. I starten av prosjektet sørger vi for å skape en grunnleggende forståelse for hva som skal gjøres og at det er en fungerende implementeringsprosess. Etter det sparker vi i gang med Topdog som «eier av prosjektet». I løpet av prosjektet sørger vi også for at prosjektet fungerer og at forbedringsarbeidet skjer etter planen.

Varför Topdog SEO

SEO-tjenester skreddersydd for din bedrift

Våre kunder

Hvorfor bør du ansette Topdog for Media SEO?

Vi i Topdog tilbyr

  • Trygge og tydelige prosesser for medie-SEO
  • Tydelig teknisk prosjektplanlegging
  • Tilpasning til din teknologiavdeling
  • Genuin interesse for deg som kunde
  • Tilpasning etter dine forhold
  • Implementering hos deg som fører til resultater
Varför anlita Topdog

Anmeldelser

Lämna omdöme