Trenger du hjelp med SaaS SEO?
-
Kontakt oss
Kontakt oss for mer informasjon om SaaS SEO.
-
Møte
Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.
-
Analyse
Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.
-
Sitat
Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.
Øk sannsynligheten for at potensielle kunder finner virksomheten din med SaaS SEO. I dag henvender de fleste seg til Google for å søke etter informasjon og undersøkelsesalternativer før de foretar et kjøp. Hvis de finner din bedrift i søkeresultatene, øker sjansen for at du blir sett på som en kandidat for et potensielt kjøp. Godt utført SaaS søkemotoroptimalisering kan også resultere i at du slipper å bruke store summer på betalt annonsering.
Hva er SaaS SEO?
SaaS-SEO har som mål å øke organisk trafikk til SaaS-selskapets (Software as a Service) nettside ved å vises øverst i Googles søkeresultater for ulike relevante søkeord. Mange SaaS-selskaper velger å bruke betalt annonsering (AdWords) for å skaffe kunder, men innser raskt at kostnaden for disse annonsene i forhold til antall konverteringer er unødvendig høy. Ved å lage og implementere en SEO-strategi spesielt utviklet for SaaS-selskaper, kan du drive trafikk til nettstedet ditt mer konsekvent og dermed øke bedriftens vekst. SaaS-SEO øker selskapets synlighet i de organiske søkeresultatene for kunder som:
- søker etter programvaren din . Google-brukeren kjenner bedriften og produktet ditt, men ønsker å vite mer.
- ser etter informasjon om programvare som din . Brukeren vet at programvare som din finnes, men de vil vite mer for å se om den passer deres behov. De er ikke helt klare til å kjøpe ennå.
- ønsker å kjøpe en programvare som din . Brukeren undersøker og sammenligner priser og/eller tilbud.
- ønsker å dele innhold relatert til programvaren din . Disse brukerne leter ikke etter en programvare som din akkurat nå, men de leter etter innhold relatert til virksomheten din. De kan trenge programvaren din i fremtiden.
Selv om det er forskjeller mellom SaaS SEO og søkemotoroptimalisering for andre virksomheter, er det viktig å huske at all SEO inkluderer områdene – innhold, teknologi, lenker og brukeropplevelse – uansett hvilken bransje du er i. De fleste SaaS-selskaper driver imidlertid en B2B-virksomhet , noe som betyr at SEO-prosessen er mer komplisert. Når selskaper vurderer å kjøpe en tjeneste eller et produkt, må de snakke med SaaS-selskapet ditt flere ganger før de tar steget. Disse lange kundereisene med mange berøringspunkter gjør innholdet ekstra viktig.
Hvorfor SaaS-selskaper bør gjøre SaaS SEO?
SaaS-selskaper som har en sterk SEO-strategi vises oftere og høyere i Googles søkeresultater. Dette fører til mer trafikk fra Google-brukere som er midt i ulike stadier av kjøpsreisen. Disse brukerne kan SaaS-selskapet deretter konvertere til potensielle kunder og faktiske kunder. Søkemotoroptimalisering for SaaS kan dermed hjelpe deg med å:
- øke merkekjennskapen.
- lede trafikk til nettstedet.
- få flere til å abonnere på eller kjøpe programvaren din.
- øke veksten eksponentielt.
- bli mindre avhengig av betalt annonsering.
- lage innhold som brukere ønsker å dele.
- redusere kostnaden per anskaffelse.
Med riktig strategi på plass kan du regne med at organisk trafikk og konverteringsfrekvenser øker fra måned til måned.
SaaS SEO handler om brukere og problemer
Nøkkelen til vekst er å sikre at programvaren din kommer foran de rette menneskene når de søker etter løsninger på problemene sine. Hvis du retter deg mot feil personer, vil de konsumere innholdet, men vil ikke bevege seg lenger ned i salgstrakten. Den vanligste måten brukere oppdager programvare på er når de leter etter en løsning på problemene sine. Din jobb er da å fortelle dem hvordan programvaren din kan løse dem. Hvis du tenker på SaaS SEO i disse termene, er det lettere å forstå hvordan en vellykket SEO-strategi kan lede de riktige personene til nettstedet ditt. For å nå de rette brukerne må du først finne ut hvilke søk de bruker – du må gjøre en søkeordanalyse . Hvilke søkeord du skal bruke i hvilken type innhold avhenger igjen av hvor i salgstrakten brukeren befinner seg.
Hvem gjør søkemotoroptimalisering for SaaS?
SaaS er en innovativ forretningsmodell som takket være den digitale utviklingen har skapt et helt nytt marked. Stadig flere blir bevisste på denne typen forretningsmodell, noe som betyr at du må ligge i forkant av konkurrentene. Du må gjøre effektiv SaaS SEO. Her er noen kjente eksempler på svenske SaaS-selskaper som driver med søkemotoroptimalisering:
- Banner flyt
- Albatross
- Bokio
- Oppdage
- Fjorten dager
- Funnel.io
- Ingrid
- Kunde
- Mentimeter
- Netigate
- Skrive
- Tink
Hvordan fungerer Topdog SEO for SaaS-selskaper
Topdogs prosess for SaaS-SEO består av to deler – planlegging og implementering.
Trinn 1 – planlegging
Akkurat som i de fleste prosjekter er det viktig å lage en klar plan over hva som skal gjøres, når det skal gjøres, av hvem og hvordan. Ettersom søkemotoroptimalisering består av fire deler – innhold , lenker , teknologi og brukeropplevelse – er det ekstra viktig å lage en plan før du starter prosjektet. I denne fasen får vi også tanker og innsikt fra både ledelsen og teknologiavdelingen. På denne måten øker sjansen for at prosjektet blir vellykket.
Trinn 2 – implementering
I denne delen av prosjektfasen hjelper vi i Topdog til med prosjektledelse, FAQ, litt produksjon, lenker og kontroll av gjennomførte aktiviteter. Grunnoppgaven er at det meste av arbeidet foregår i din organisasjon med dine ressurser, mens Topdogs SEO-eksperter styrer selve prosessen. Vi bruker også dine smidige prosesser for å implementere de tiltakene man i fellesskap kom frem til i planleggingsfasen.
SEO-tjenester skreddersydd for din bedrift
Våre kunder
Hvorfor bør du ansette Topdog for SaaS SEO?
Vi i Topdog tilbyr
- Trygge og tydelige prosesser for SaaS SEO
- Tydelig teknisk prosjektplanlegging
- Tilpasning til din teknologiavdeling
- Genuin interesse for deg som kunde
- Tilpasning etter dine forhold
- Implementering hos deg som fører til resultater