Synlighet
Synlighet handler om å bli sett digitalt på nett – i Google og andre søkemotorer gjennom søkemotoroptimalisering, men ikke bare. Det kan også være synligheten du kan få gjennom sosiale medier, kataloger, sammenligningssider og annonser.
Hva er din synlighet?
Synlighet eller synlighet, som det også kalles, betyr å være synlig på nett. Det handler om hvordan du eller din bedrift fremstår på nettet. Ofte har det mye å gjøre med hvor godt nettsiden og dens innhold vises i Google og andre søkemotorer. Men det kan også handle om synlighet i blant annet sosiale medier, annonser, sammenligningssider og kataloger.
Hvorfor er din synlighet viktig?
Hvis du ikke ser, eksisterer du ikke. Betydningen av begrepet nettsynlighet kan oppsummeres omtrent slik. Det er viktig for dine kunder – nåværende og potensielle – å i det hele tatt kunne finne deg og dine tjenester eller produkter . Synlighet er også nødvendig for at de besøkende skal føle tillit til deg og begynne reisen mot å bli lojale kunder . Blir man sett på en god måte, skaper det troverdighet. Folk får bekreftet at du er en skuespiller å stole på og stole på.
Skil deg ut fra konkurrentene med økt synlighet
En digital tilstedeværelse er preget av stor konkurranse. Som regel er det flere og noen ganger ganske mange konkurrenter og andre nettsider som samles på samme sted . Google har et begrenset antall resultater på sin første side. Annonser vises kun i begrenset antall og i sosiale medier kan det være vanskelig å gjøre seg hørt og synlig på grunn av den digitale «støyen» – mengden informasjon som stadig strømmer forbi. Å være synlig på nett blant denne mengden digital informasjon er nødvendig for å gjøre det riktige inntrykket på kundene dine.
Øk synligheten din med SEO
Selv om synlighet handler om hele den digitale tilstedeværelsen, starter den ofte i Google. Folk som søker etter et produkt eller en tjeneste på Google for å få mer informasjon eller for å hoppe rett inn og kjøpe . Ofte går du også til søkemotoren for å finne ut mer informasjon om en bragd. Det er også vanlig at folk føler mer tillit til selskaper som dukker opp igjen og igjen blant de første resultatene i Google. Derfor bør du søkemotoroptimalisere nettsiden din og sørge for at du blir inkludert der!
Slik kan du bli sett på nett i søkemotorene
Det som er bra er at det kan ses gratis på Google . I bunn og grunn handler det om å lage innhold som er relevant for bedriftens kunder. Beskriv varer eller tjenester på en god måte som du kan forstå. Tenk over hvilke søkeord kundene dine bruker når de googler og bruk dem i tekstene dine. Da lager du innhold regelmessig, gjerne gjennom en blogg. Dette vil forbedre din digitale synlighet og til slutt føre til mer organisk trafikk og mer engasjerte besøkende . Lenker er også ofte nødvendig for å klatre til toppen av Google – spesielt hvis du er aktiv i en bransje med høy konkurranse. Her gjelder det å være forsiktig med å bli straffet av Google. En SEO-konsulent som Topdog kan hjelpe deg med å bygge lenker trygt.
Øk synligheten med søkemotoroptimalisering
Selv om det er gratis å vises på Google, lønner det seg nesten alltid å ansette et SEO-byrå for systematisk å skape bedre synlighet på nett . Vi i Topdog ser på SEO og søkemotoroptimalisering generelt som en prosess. Det handler om først å analysere hva som må gjøres. Da må vi fikse problemer med teknisk SEO . Når det er klart, kan vi gå videre til å forbedre nettstedet, inkludert innhold, struktur, menyer og lenker. Etter det kan vi øke synligheten ytterligere ved å utvide nettstedet til å ta enda mer plass blant søkeresultatene. Når du har gjort alt er det viktig å overvåke og tilpasse søkeoptimaliseringen etter hvert som forholdene i søkemotorene og den digitale konkurransen endrer seg.