Trenger du hjelp med finans SEO?
-
Kontakt oss
Kontakt oss for mer informasjon om Finans SEO.
-
Møte
Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.
-
Analyse
Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.
-
Sitat
Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.
Markedet for finansielle tjenester er et av de største markedene i verden 2024 og står for nesten halvparten av all Internett-trafikk. God digital markedsføring og søkemotoroptimalisering kan derfor være avgjørende for at du skal kunne henge med eller til og med overgå konkurrentene. Her forteller vi deg mer om hvordan Topdog jobber med økonomisk SEO.
Hva er økonomisk SEO?
Søkemotoroptimalisering er en viktig digital markedsføringsstrategi i finansnæringen uansett om du er bank, lånemegler eller kapitalforvalter da det hjelper dine potensielle kunder å finne nettsiden din via Google. SEO kan dermed hjelpe deg med å lede naturlig trafikk til nettstedet ditt. Søkemotoroptimalisering for finanssektoren er imidlertid noe annerledes enn vanlig SEO. Nettsteder som tilbyr finansielle tjenester blir gransket ekstra nøye av både besøkende og søkemotorer. Når brukernes økonomi står på spill, er det mer sannsynlig at de undersøker de ulike alternativene mer grundig. Google undersøker og evaluerer også finansnettsteder mer nøye når de tilbyr tjenester og informasjon som kan påvirke nåværende eller fremtidige velvære til Google-brukere. Det betyr at du som tilbyr finansielle tjenester må opptre på en profesjonell og pålitelig måte også på nett. Du må blant annet levere relevant og nøyaktig innhold, ha en brukervennlig og sikker nettside, og ha troverdige sider som lenker til nettsiden din.
Hva kjennetegner økonomisk SEO?
- Ofte handler det om leads, det vil si at brukeren må oppgi informasjon om seg selv for å bestille et møte.
- Kundens verdi er høy.
- Høy klikkrate på grunn av høy kundeverdi.
- Kunder tar store avgjørelser.
- Høy emnekompleksitet.
- Høye krav til innholdets kvalitet og troverdighet.
Hvem driver med søkemotoroptimalisering innen finans?
Ettersom hele finansbransjen er svært konkurransedyktig og har høye klikkpriser, driver nesten alle banker, lånemeglere, fintech-selskaper og kapitalforvaltere SEO. En AdWords-kampanje med fokus på økonomiske søkeord som «lån» og «bilforsikring» kan koste flere hundre tusen i uken. Men ved å gjøre SEO og fokusere på å vises i de organiske søkeresultatene, kan finansselskaper øke sine konkurransefortrinn i forhold til andre selskaper ettersom kostnadene for kundeanskaffelse synker. Økonomi SEO gjøres av:
- Forsikringsselskaper – for eksempel Svedea
- Lånemeglere – for eksempel Lånekoll ( tidligere Consector)
- Kapitalforvaltere – for eksempel Lannebo
- Betalingsleverandører – for eksempel Klarna og Nordea Connect
- Fintech-selskaper – for eksempel iZettle
- Banker – for eksempel Handelsbanken og SEB
- Finansielle medier – for eksempel Affärsvärlden og Nätmäklarna
- Nettmeglere – for eksempel Netbrokers
Hvordan gjøres økonomisk SEO?
Den høye konkurransen, de høye troverdighetskravene og den store kompleksiteten som preger finanssektoren gjør at man må jobbe med SEO på flere plan. Disse områdene inkluderer innhold, teknologi, brukeropplevelse og eksterne lenker. Det betyr at du må ha en klar plan og SEO-strategi som oppfyller kvalitets- og troverdighetsstandardene som både søkemotorer og kunder tillegger for eksempel banker, forsikringsselskaper og lånemeglere. Mangler du kunnskap og erfaring innen SEO for finansmarkedet, kan det være vanskelig å balansere kravene og tiltakene som kreves for et vellykket SEO-prosjekt. Det er der Topdog kommer inn. Vår prosess for økonomisk SEO består av to trinn – planlegging og gjennomføring.
1. Planlegging av SEO-prosjektet
Vi starter SEO-prosjektet med å lage en plan (SEO-strategi) sammen med deg som svarer på følgende fire spørsmål.
- Hva bør gjøres?
- Hvordan bør det gjøres?
- Hvem skal gjøre det?
- Når bør det gjøres?
I dette trinnet mottar vi også tanker og meninger fra både ledelsen og teknologiavdelingen. Ved å åpne opp for tanker og meninger i starten av prosjektet, øker sannsynligheten for at det blir vellykket. I tillegg til planlegging utvikler vi også en felles og oversiktlig gjennomføringsprosess som letter vårt samarbeid.
2. Gjennomføring av SEO-prosjektet
Dette trinnet tar sikte på å implementere tiltakene som vi utviklet i planleggingsfasen. For å gjøre det enklere for deg bruker vi dine smidige prosesser. I løpet av prosjektet gjennomfører Topdogs erfarne søkemotorkonsulenter nøye kontroller av de iverksatte tiltakene og kalibrerer prosjektet for å sikre at alt stemmer.
Hvordan måles søkemotoroptimalisering i finans?
I finansiell SEO består de primære KPIene av mengden trafikk og antall potensielle kunder. Det kan også være aktuelt å måle for eksempel kvaliteten på leadsene lenger ned i salgstrakten.
Strategi for søkemotoroptimalisering i finanssektoren
Ettersom finanssektoren er preget av både stor konkurranse og høye krav, må du jobbe med alle aspekter av SEO – innhold, teknologi, brukeropplevelse og eksterne lenker. Du må også ha klare mål basert på søkeordanalyse og mye økonomiske ressurser.
SEO-tjenester skreddersydd for din bedrift
Våre kunder
Hvorfor bør du ansette Topdog for Finance SEO?
Vi i Topdog tilbyr
- Trygge og tydelige prosesser for økonomi SEO
- Tydelig teknisk prosjektplanlegging
- Tilpasning til din teknologiavdeling
- Genuin interesse for deg som kunde
- Tilpasning etter dine forhold
- Implementering hos deg som fører til resultater