Søkehensikt – den magiske sausen for innholdsmarkedsføring i Google
Hva er søkeformålet ditt og hvordan fungerer det i innholdsmarkedsföring? I denne videoen lærer du hva du trenger å vite om søkehensikt.
Transkribere videoen: Hei! Jeg heter Christian. Jeg driver et SEO- og innholdsbyrå som heter Topdog. I dag skal vi snakke om søkehensikt. Hvis du får søkehensikten riktig, er det virkelig den magiske sausen for å få innholdet ditt til å rangere godt i Google . Hva betyr søkehensikt i SEO ? Det betyr forskjellige ting, men i bunn og grunn handler det om hva brukeren ønsker eller hva brukeren forventer . Hvis innholdet ditt ikke oppfyller kravene til hva brukeren ønsker og forventer, så har du en sterk ulempe i innholdet ditt. Du kan se dette i et eksempel fra vår egen side. Vi har en artikkel om SEO-verktøy . For et år siden var vi topp tre. I dag ligger vi på omtrent åttende til tiende plass. Du kan tydelig se hvorfor på bildet. De andre artiklene på toppen er alle lister og Topdogs innhold er ikke en liste. Derfor kan vi ikke være på toppen. I cut-off grafen kan du se vår rangering. Vi har en langsom nedadgående trend over tid som akselererer. Snart er vi på side to. Vi oppdaterer artikkelen snart, og innen fire til åtte uker er vi tilbake på topp tre. Når du oppretter og optimaliserer innhold for søk, må du se på søkeresultatene . Hva slags innhold forventer Google-brukere? Hva vil de? Hva trenger de? Det må du finne ut av. Ellers har du ingen sjanse. Den veier hvor mye eksterne lenker, interne lenker og hvor mye UX du har. Hvis du ikke kan oppfylle søkerens intensjon, søjeintensjon, vil du ikke lykkes med det du ønsker. Vice versa. Når du virkelig kan oppfylle søkerens formål, kan du komme dit du vil.