Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Fire vanlige feil i innholdsmarkedsføring og hvordan unngå dem

Se denne videoen for å lære om de fire vanligste feilene i innholdsmarkedsføring og hvordan du unngår dem.

Transkribere videoen: Jeg er en kristen. Jeg driver et innholds- og SEO-byrå som heter Topdog. Vi produserer og søkemotoroptimaliserer mye innhold for Google . Mellom tommel og pekefinger vil jeg tro at vi i 2021 laget 800 artikler i forskjellige segmenter i forskjellige land. Vi vet hvordan vi får det til å fungere i Google og også hvordan vi skalerer opp. Jeg tenkte jeg skulle dele noen historier med deg om feil du bør unngå. Feil nummer én. Du bestiller en artikkel og i kravene ditt antall ord for eksempel 400, 500 eller 600 ord. Dette er hva forfatteren får. Det du får tilbake vil garantert ikke rangere i Google. Du kan kreve bedre . En artikkel er akkurat som en teknisk ting i SEO . Kvaliteten på resultatet er helt i forhold til dine krav. Du må legge til viktige nøkkelord og ulike typer temaer som må inkluderes i artikkelen. Du må definere kvalitet, historie, bakgrunnsinformasjon og så videre. Det er svært få forfattere som kan skape noe ut av ingenting. Jo flere krav du legger til, jo bedre blir innholdet . Innholdsfeil nummer to. Det er en variant av førstnevnte. Du bestiller en artikkel på 500 ord og ber forfatteren forklare noe avansert på en enkel måte. Det du gjør er å be forfatteren om å prestere på samme nivå som Jesus. Et mirakel. Svært få forfattere er på det nivået. Hvis de var det, ville de ikke ha jobbene for deg til prisen du betaler dem. Det du trenger å gjøre er ikke å be dem forklare noe vanskelig på en enkel måte, men du må gi forfatteren et tema . Dette temaet må være på forskjellige måter. Det kan være en ressurs, lenker, fakta, informasjon eller prosesser. Du kan avsløre en "hemmelighet" om hvordan det virkelig fungerer i din bransje og tilby din ekspertise. Du kan også utdanne brukeren. Litt som det jeg prøver å gjøre i denne videoen. Bestiller du innhold på den måten blir innholdet bedre og det vil gi bedre resultater i Google . Feil nummer tre. Du skriver kjedelige titler og beskrivelser. Hva er tittelen og beskrivelsen din? Det er rett og slett informasjonen som vises i Googles søkeresultater som et utdrag. Hvis du er kjedelig der, vil ingen klikke på linken din. Du trenger bare å øke kvaliteten på tittelen og beskrivelsen . Du må gjøre dem mer klikkvennlige og CTR-vennlige ( klikkfrekvens ). Du må huske at Google ikke bare er et søkeresultat. Det er en ledertavle. Hvis du vil at brukeren skal klikke, kan du faktisk lokke dem med et kjøttstykke eller en gulrot. Du kan selge innholdet i søkeresultatene slik at brukeren velger deg . Den fjerde feilen du gjør når du bestiller innhold, er ikke selve beistlingen eller når du lagrer innholdet ditt. Det er da du publiserer. Jeg kaller det brann-og-glem. Det vil si at du legger ut innholdet i ditt CMS. Du sørger for at det er ryddig og ryddig. Du trykker «publiser» og går videre med livet ditt. Det er ingen god prosess. Det er vanskelig å gjette nøyaktig hva Google vil, og du tar ofte feil. Selv profesjonelle liker oss. Du takler dette ved å, etter publisering, bestille en tid i kalenderen din tre måneder senere og gå tilbake til artikkelen og se hvordan den fungerer i Google . Du ser hvordan den rangerer og på hvilke ord. Hvis du ikke har oppnådd det resultatet du ønsker, må du faktisk endre og forbedre artikkelen med en gang. Gjør det bedre. Still inn tidtakeren på en måned og gå tilbake til artikkelen igjen. Fiks det hvis det ikke er der du vil ha det ennå. Dette er de fire feilene jeg mener du bør unngå når du lager innhold. Takk skal du ha.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!