Av

Uppdaterad: April 04, 2023

SEO nudging

I videoen under snakker Christian Rudolf om et scenario som vi møter alt for ofte, vi kaller det SEO-dabbling.

Transkribering av videoen:

Hva er SEO nudging?

Et eksempel på dette er en som gjør en veldig enkel kodegjennomgang, oppdaterer tittel og beskrivelse og skriver ganske kjedelig. Du skriver også en veldig billig, meningsløs kategoritekst på e-handelen din eller en artikkel som ikke gir så mye svar på spørsmålet. I noen tilfeller kan et SEO-selskap være i stand til å overbevise deg om å dele lenker fra deres SEO-nettverk også. Og så tenker du, du vil, du håper at dette vil fungere. Alt for ofte, med denne forenklede SEO-arbeidsflyten, kan du til og med ende opp med å avvise SEO som en kanal, noe som er dumt siden det er 50 til 70 millioner søk per dag.

Hvorfor skjer dette?

Vi har et helt annet tankesett og det er fordi vi har definert SEO helt annerledes. For oss brann SEO-en din ting;

  • Dels er det innhold; Google er en tekstsøkemotor.
  • På den ene siden er det såkalt tech i sin videste forstand
  • I dag handler det også om brukeropplevelser – svaret du ønsker å levere må være pent pakket inn.
  • Lenker til nettsiden

Du hører at SEO er en ganske kompleks aktivitet, det kan til og med være at det er forskjellige avdelinger i selskapene som administrerer disse tre enhetene innen SEO og du må prøve å få dette til. Så motgiften mot SEO-arbeid og dermed en mye større suksess innen SEO er å planlegge søkemotoroptimaliseringen din . Det er viktig å utvikle en plan for disse brannfaktorene som reagerer

  • Hva å gjøre
  • Når du skal gjøre det
  • Hvordan gjøre det
  • Hvem skal gjøre det

Du må også kjenne til klare mål og økonomi, kosthold/nytte og i noen tilfeller risiko. Jobber du i større grad med et opplegg som dette i stedet for «nudging», ønsker du å få et helt annet resultat fra din SEO. Du ønsker å nå de ønskelige topp tre plasseringene hvor 80 til 90 prosent av fordelen skapes. Så stopp SEO-dupliseringen og lag denne planen i stedet. Og hvis du ikke kan lage planen, kan vi hjelpe deg med den.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!