SEO i et vepsebol – Anticimex International velger Topdog SEO
Ettersom Anticimex fortsetter å vokse internasjonalt, er det kommende byrået Topdog betrodd SEO-arbeidet. I en første pilot fokuseres det på Norge, Danmark og Spania. Å bygge lokal SEO på mange forskjellige språk er en av Topdogs styrker. – Det er nettopp kompliserte prosesser vi har fokus på. Dette kan føles litt som å gå inn i et vepsebol, sier Topdogs eier Christian Rudolf. Anticimex ble grunnlagt i Sverige i 1934, men har de siste årene lagt grunnlaget for en internasjonal strategi og er i dag til stede i 178 land. Med rask vekst og med flere merkevarer i porteføljen, blir digital markedsføring en utfordring. For å sikre suksess i organisk søk henvender man seg til det relativt mindre byrået Topdog SEO. – Internasjonal SEO er ganske komplekst fordi det er så mange deler i en organisasjon som må henge med, sier Christian Rudolf i Topdog.
Kompliserte lokale SEO-prosesser
Men kompliserte prosesser med mange involverte parter er nettopp det Topdog har blitt kjent for å kunne håndtere. Byrået, som er helt dedikert til å jobbe utelukkende med SEO , hviler på tung teknisk kompetanse, fokus på utførelse og er fokusert på store internasjonale kunder. For oppdragsgiver er sikkerhet og målbarhet de mest verdsatte kvalitetene. Det handler med andre ord om å forklare planene og levere tydelig målbarhet rundt hvert trinn i planen. – Det er viktig for oss at denne typen prosjekter har sterk lokal forankring i våre datterselskaper. Mye av arbeidsmengden havner hos dem og derfor er det viktig at leverandøren tar seg tid til å forklare, er engasjert og virkelig kan vise resultater i det de leverer, sier Anders Sjöberg i Anticimex International. [mer_info_skjema]
Lokalt digitalt
Å ha ansvar for den organiske søketrafikken for en virksomhet som har stor internasjonal tilstedeværelse, men du er avhengig av den lokale søketrafikken er dermed oppgaven. For å få det til å fungere kreves et godt samarbeid med mange deler av bedriften. Alle leddene i kjeden må holde.
– I dette tilfellet kan man si at det er litt av et hornets reir på fire forskjellige språk siden alt innhold er produsert lokalt av hvert land. Det er i disse komplekse reisene vi trives best, sier Christian Rudolf.