Nytt utseende for mobilsøkeresultater i Google
I dag våknet jeg til et nytt utseende i Googles mobilsøkeresultater. De har gjennomført ganske store endringer, både for de organiske og kjøpte søkeresultatene.
Endrer kjøpte søkeresultater
(Til venstre i bildet) a) URL-en er flyttet til toppen av annonsen b) Ny annonsetekst. Det er nå ordet "Annonse" tidligere, så det var mer en hvit knapp, med ordet "Annonse" i den
Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!
Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!
Anmäl dig här för fler videos!
Endrer organiske søkeresultater
(Til høyre i bildet) a) URL-en er flyttet til toppen av søkeresultatet b) Favorittikonet er lagt til til venstre for søkeresultatet
Sannsynlige konsekvenser av nye søkeresultater
Ettersom det blir enda mer uklart for brukeren hva som er en annonse og hva som ikke er det, er det sannsynlig at disse endringene vil øke betydningen av annonsene i søkeresultatene. Flere klikker ganske enkelt på annonsene uten å være klar over at de klikker på en annonse. Jeg tror også det øker betydningen av en kjent merkevare, når url-feltet er det første du ser. Google-brukere har en tendens til å klikke på det de kjenner igjen.
Min mening om søkeresultatene
Jeg liker favorittikonet til venstre for det organiske søkeresultatet. Jeg finner det også rimelig at url er øverst. En url i et søkeresultat kan betraktes som en adresse og det er rimelig å starte med adressen, deretter fordelen/beskrivelsen av innholdet du finner der.