Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Når skal man ikke gjøre SEO?

SEO trenger ikke alltid være en prioritet. I denne videoen snakker Christian om når du kan vente med å investere i søkemotoroptimalisering.

Transkripsjon av video

Når skal man ikke gjøre SEO?

I dag skal vi snakke om når du ikke bør gjøre søkemotoroptimalisering av nettstedet ditt . Folk som meg har alltid en skjevhet, vi synes du alltid bør gjøre SEO og at du bør gjøre det mye. Men jeg har lært at det er noen situasjoner der du i det minste kan trykke pause på SEO-aktivitetene dine. [mer_info_skjema]

Nye bedrifter trenger ikke alltid å prioritere SEO

Den første situasjonen er hvis det er et nytt selskap. I dag er det en stor oppstartssektor i Sverige og de lager nye produkter og nye løsninger på ulike typer problemer. Den typen virksomhet trenger kanskje ikke å prioritere søkemotoroptimalisering , og det er fordi mange brukere ikke vet hva de skal se etter, og i så fall er SEO og søk generelt sett ikke den beste kanalen. Denne typen virksomhet må først og fremst informere sin målgruppe om at de eksisterer og at det finnes en løsning på deres problem.

Nye nettsteder kan vente med å investere i SEO

Den andre gruppen som jeg også tror kan vente litt på de nye sidene dine. Spesielt hvis du er i et type segment med konkurranse. Grunnen til dette er at hvis du ønsker å gjøre vellykket SEO på en ny side, må du som regel investere veldig store ressurser over veldig lang tid. Så avkastningen er kanskje ikke det nettstedeieren eller selskapet ønsker.

Mangel på ressurser kan bety at SEO-innsatsen nedprioriteres

Det tredje alternativet er når du har en form for ressursmangel. SEO er en investering og noen ganger må man prioritere andre typer markedsføring som gir raskere avkastning, for eksempel AdWords eller Facebook.
Det er i disse tre situasjonene jeg har lært at du kan stille spørsmål ved om du bør bruke penger på SEO. Har du tips til andre situasjoner – skriv gjerne en kommentar!

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!