Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Linkspionen hjelper deg med å få linker til nettstedet ditt

Linkspionen overvåker merkevaren din i Google

Videoutskrift: Velkommen til vår søknad Link Scout ! Noen ganger hjelper vi våre kunder med lenker, og i motsetning til mange andre har vi ikke et lenkenettverk av SEO-satellittsider som vi lenker til våre kunder på. Vi har valgt å være prisgitt våre kunders merkevarer. Ved å gjøre interessante ting kan vi sikre at de får lenker. Og et av verktøyene/prosessene vi bruker er Link Scout. Den overvåker en merkevare i Google, og laster i utgangspunktet ned alle søkeresultatene for merkevaren. Logikken er at dersom en bedrifts merkevare har blitt nevnt – dvs. at noen har skrevet «Clas Ohlson», «Sportamore» eller «GB-is», kan du kontakte dem og be dem om å gjøre omtalen om til en lenke. På denne måten bygger du linker til din kundes side eller din egen side. [mer_info_skjema]

Linkspeideren fremskynder koblingsprosessen

Lenker til en av byggesteinene i søkemotoroptimalisering . Og å lete etter tilkoblingsmuligheter er en ganske tidkrevende oppgave. Du må sitte og hamre i google, så må du søke opp kontaktdetaljer. Etter det må du ha en pitch-e-post, en oppfølgings-e-post og noen ganger ganske mange e-poster frem og tilbake. Du trenger derfor verktøy for å gjøre denne prosessen raskere – og det er det Länkscouten gjør. Du legger inn merkevaren din i verktøyet og lar det virke i noen minutter, og du vil motta en e-post med en csv-fil. Den filen kan så importeres til Excel og den sier hvilke sider som er dine alternativer, dvs. hvor nettsiden din er nevnt, men lenken mangler, og da kan du kontakte dem. Snart kommer det også nye versjoner hvor du kan velge hvilke land som skal være med og du ønsker å ha kontaktdetaljene bakt inn i csv-filen slik at du sparer tid når du skal sende ut lenkeforespørselen din. Prøv Link Scout – bare google "Link Scout" så kommer det opp – det er helt gratis å bruke!

Författare

Isabelle Arding

Specialist - Content Marketing & SEO

Isabelle Arding heter jag och ansvarar för strategi och genomförande av Outreach-kampanjer för kunder såsom Svedea, Lifesum, Consector och andra kända varumärken. Har varit med och designat Topdogs process för Contentskapande. Byggt webb-appar och lanserat dem, exempelvis Länkscouten.