Konsektor om Topdog
https://topdog.wistia.com/medias/y1f7ltwxqb Pontus Holgersson, CEO, Lånekoll , Tidligere Consector, om hvordan det er å implementere et SEO-prosjekt med Topdog. Lånekoll er en låneformidler som tilbyr personlig rådgivning for å gjøre det enklere for privatpersoner å finne de beste lånevilkårene for boliglån samt privatlån og kredittkort.
Hvor vellykket er du på SEO?
Jeg vil si at vi har en klar fordel fremfor våre konkurrenter fordi vi har jobbet med SEO og Google lenge. Vi har jobbet med SEO i snart tre år, noe som betyr at vi har et stort forsprang. SEO er ganske vanskelig å kopiere og gjøre raskt, og mange av våre konkurrenter tar i dag raske snarveier. De lagerfører løsninger som kanskje ikke er bærekraftige på lang sikt, og det betyr at du kan bli straffet av Google. [mer_info_skjema]
Hva har du identifisert som suksessfaktorer i søkemotoroptimalisering?
Ja, jeg vil nok si at nøkkelfaktorene som har vært viktige for oss er at vi alltid har jobben med søkeordoptimalisering av nettsiden på lang sikt. Vi har vært veldig grundige i det vi har gjort og derfor jobber vi hele tiden med analyser og har testet ulike scenarier. Så vi tester og så analyserer vi – og gjør det lenge og så kommer vi veldig bra ut. Så jeg vil ha langsiktighet, nøyaktighet, analyse og testing. Vi har også bygget et sterkt team som jobber med SEO til daglig, og de tester stadig nye ting. Jeg tror det er veldig viktig i SEO. Det er ingen tydelig vei, det er ingen konkrete retningslinjer for å lykkes, men du må tørre å teste og tørre å gå dine egne veier.
Hvilke feil har du gjort i SEO og hva har du lært av dem?
Fremfor alt vil jeg si at det tar tid å jobbe med SEO. Så noe jeg har med meg hvis jeg skulle starte et selskap eller en nettside igjen er at jeg ønsket å begynne med SEO helt fra starten. Det er en nøkkelfaktor, vil jeg si, for å lykkes på nett for å ta hensyn til det helt fra starten.
Da ville jeg også ha med meg hvordan alt henger sammen. Hvis du gjør en endring ett sted, påvirker det et annet sted. Hele arbeidet med å forstå det er noe jeg synes er viktig. Siden SEO er en ekspertkunnskap, sørg for å jobbe med de beste helt fra starten – det tror jeg er viktig.
Tre tips for vellykket SEO:
a) Jeg tror det er viktig at du starter umiddelbart med SEO og at du inkluderer det i din nettstrategi helt fra starten b) Jeg tror det er viktig at du bruker SEO-eksperter da SEO er en ekspertferdighet. c) Pass på at du ikke bare bygger med utleieforbindelser, men bygger koblinger som er langsiktige og kan vedlikeholdes uten en månedlig kostnad. Jeg tror dette er nøkkelfaktorene for et vellykket SEO-prosjekt.