Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Hvorfor skal ikke alle i et selskap forholde seg til SEO?

Hvorfor er SEO et perspektiv? Og hvorfor trenger ikke SEO gjennomsyre en hel organisasjon? Christian Rudolf diskuterer dette i videoen under. Han tar også opp en bedre arbeidsmetode. Transkripsjon av videoen:

SEO er et perspektiv

Hei alle sammen! Velkommen tilbake etter ferien. I dag skal vi snakke om en myte eller en oppfatning du har der ute om SEO. Ganske mange konsulentfirmaer snakker om at SEO må gjennomsyre hele organisasjonen. Det tror vi ikke. Grunnen er ganske enkel. En virksomhet har en rekke prosesser, du har resepsjon, økonomiavdeling, teknologiavdeling, logistikkavdeling, du har lager og så videre. Folkene som jobber i de andre delene av gården, så å si, har de stort sett ikke tid til overs. Så hvis de skal gjennomsyres av noe, må du velge det med stor omhu. De sitter ikke på arbeidsplassene sine og du er på Tinder og gjør det. Vanlige folk jobber 40 timer i uken, så de har ikke tid til å bli gjennomsyret av SEO. En annen grunn er at SEO er ganske spesifikk. SEO handler ikke bare om kunnskap. SEO er et perspektiv – se verden gjennom Google. Du har et mer flerdimensjonalt syn på internett enn de fleste andre vanlige mennesker har som ikke jobber med internett, men lagerarbeidere, markedsførere eller hva yrket de har. Å tro at du kan opprette en organisasjon gjennomsyret av SEO er helt urimelig.

Det må være en SEO-ansvarlig i bedriften

Hvordan skal man tenke da? Hvordan få det til å fungere? Ja, du bør gjøre det på denne måten. Det må være én person som er ansvarlig for SEO for en bedrift. Denne personen trenger ikke å være en tekniker eller en markedsfører, men de trenger å ha en genuin interesse og litt kunnskap om emnet. Deretter identifiserer du hvilke prosesser i selskapet som har stor innvirkning på SEO, for eksempel vår frontend, det vil si hva som handler om hva besøkende ser på siden. Endringer der kan ha stor innvirkning på SEO . Det betyr at tingene i prosjektstøttesystemet knyttet til frontend, frontside, nettside på denne måten, må den ansvarlige involveres litt. Du må se litt på disse tingene og se hvem som kan rote det til og deretter engasjere deg i disse tingene. Du trenger ofte ikke se i det hele tatt, men noen tilfeller har potensial til å rote det til. Det kan også være rundt produktdatabasen, hvordan du strukturerer produktdatabasen din og så videre. Så det som kreves av deg er at det er noen som har ansvaret og at du identifiserer en rekke grunnleggende prosesser som har stor innvirkning, og i grunnprosessene er den ansvarlige med og ser på ting og til og med skaper ting eller påvirker ting. Det er slik du får SEO til å lykkes . Takk skal du ha! Ha en fin høst.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!