Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Hvorfor SEO-holdere er dårlige for SEO

Hvorfor er SEO-beholdere en dårlig måte for byråer å få betalt på? Christian Rudolf diskuterer dette i videoen under. Han tar også opp problemer som det medfører og en prosess som er et bedre alternativ.

Transkripsjon av video:

Slik fungerer en SEO-holder

Hva er du en SEO-innehaver? Det er ganske vanlig at du i SEO-bransjen har selgere eller tar et oppgjør på en eller annen måte og kommer frem til at din SEO bør koste 20 000 SEK i måneden. Det er det SEO retainer handler om. Det er ofte også en bindingstid i avtalene, ikke alltid, men avtalene kan for eksempel gjelde i 12 måneder eller 24 måneder uten oppsigelsestid.

Hvorfor er SEO-holderne dine dårlige?

Dette er dårlig av to grunner. Når du setter en slik avtale betyr det i praksis at jo mindre SEO-konsulenter gjør, jo mer tjener de. De har derfor bygget inn et insentiv for at konsulenten ikke skal jobbe, og det øker fortjenesten deres. Folk er veldig følsomme for insentiver. Så du kan stole på at folk gjør det insentivene sier.

Problematisk å definere retainer

Den andre grunnen er at du ikke oppgir et klart mål eller problem som skal løses. Mennesker er målvesener. Vi er jegere fra begynnelsen. Du kan se det i våre fremtidsrettede øyne – vi skal et sted. Hvis det ikke er klart definert hvor du skal, kommer du ikke dit. Det du gjør i disse avtalene er å definere retainer, kostnaden, og du kommer alltid dit.

Våg å endre SEO-prosessen

Hvordan bør du tenke i stedet for å få mest mulig ut av SEO-byrået ditt? Jeg tror den følgende prosessen er mye bedre. Du tar et problem, gjør en SEO-analyse, kommer med en rekke tiltak etter analysen som løser problemet og så kommer du til målet ( Se denne videoen for mer info ). Denne prosessen øker sannsynligheten for å nå målet. Uansett øker du sannsynligheten for at du når målet dersom du bruker denne prosessen. Det er mye mer produktivt. Det kan være verdt å vurdere når du skaffer deg en SEO-konsulent. Unngå holdere. Den setter feil insentiver og har et klart problem eller mål som konsulenten må hjelpe deg med å oppnå. Da øker du dramatisk sannsynligheten for at du får det du vil. Takk og farvel!

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!