Hvordan designe en tittel og beskrivelse som vinner Googles kjærlighet – hver gang
Topdog lærer den optimale metoden for å skrive gode «metadata» til nettsidene dine og dermed øke trafikken nettstedet ditt mottar fra Google uten at du trenger å gjøre avansert søkemotoroptimalisering . Titteltaggen (titteltaggen) og metabeskrivelsen (metabeskrivelsen) bestemmer hvordan merkevaren din vises i Googles søkeresultater. Disse små tekstene er det første kundene dine møter når de leter etter svar på spørsmålene sine på Internett. Å lage bedre titler og metabeskrivelser er den enkleste måten å " gjøre SEO" og drive mer trafikk til nettstedet ditt via Google uten å måtte forbedre rangeringen. I dag lærer vi deg hvordan du skriver titler og beskrivelser slik vi gjør hos Topdog, det vil si titteltagger og metabeskrivelser som får trafikk i Google.
Hvorfor tittel og beskrivelse er så viktig
Tittel og beskrivelse er to såkalte metakoder som beskriver innholdet i et nettdokument. Disse to informasjonene er den første Google-brukere ser når en kobling til nettstedet ditt vises i søkeresultatene. Da kan du tenke deg hvor viktig det er at disse metataggene er godt skrevet og tiltrekker seg klikk. Teksten i disse metataggene er også det som konkurrerer med Googles annonser i de samme søkeresultatene. Da forstår du hvor viktige de er for deg. Antall bokstaver som passer i tittelkoden er omtrent 55-60. For beskrivelse er det ca 150 brev. Antall bokstaver varierer ettersom Google måler metataggene i piksler, ikke bokstaver. Lengden som vises i søkeresultatet kan også variere ved bruk av mobiltelefon.
Topdogs prosess for å skrive flotte titler og metabeskrivelser
Essensen av en god tittel er at den skal kommunisere fordelene ved å klikke på lenken til Google-brukere. Vi pleier å si at du bør se på tittelen og beskrivelsen som annonser for nettstedet. Du kan vinne klikket i søkeresultatet. For å være effektive i å skrive titler, holde gjennomgående høy kvalitet og sikre at vi kommuniserer nytten , har vi i Topdog en mal som vi bruker når vi skriver titler og metabeskrivelser for Google .
Fordel 1 – pris
Har du et selskap som kan konkurrere på pris, bør du virkelig vise det i søkeresultatene. Alle wil klippe og ordet "billig" er en ekte klikkmagnet. Å kommunisere furu i søkeresultater fungerer selv om du ikke er billig. Det er en måte å skille seg ut og tiltrekke søkenes øyne, så selv om du ikke er den billigste, er dette fortsatt en metode du kan bruke.
Fordel 2 – friskhet
Det «siste» er også en fordel som fungerer fra søkerens perspektiv. Det er en hel bransje bygget rundt «det siste» – mediebransjen. Det er i stor grad basert på å ville holde seg oppdatert på det siste som skjer i vår bransje, i byen vår, i landet vårt, i verden og så videre. Selv for moteindustrien er dette viktig som du kan se i eksemplet nedenfor. Friskhet kan oppleves som overskyet. Du kan beskrive det som å oppdatere bloggen din daglig, bruke datoer eller alltid ha det hotteste og nyeste.
Fordel 3 – volum
Et bredt spekter er et konkurransefortrinn. Hvis brukerne vet at du har mye å velge mellom, er det mer sannsynlig at de klikker seg videre til nettstedet ditt – de er rett og slett mer sannsynlig å finne det de leter etter hvis du har et bredt utvalg. Sortiment er bare et eksempel, jeg prøver også å bruke "volum" i forhold til hvor mange produkter du har på lager, hvor mange artikler brukeren kan finne på siden og så videre. I eksemplet nedenfor vil du se at du til og med kan bruke volum for å indikere hvor autoritativ du er på emnet.
Fordel 4 – hastighet
"Nå" er et av de viktigste ordene på internett. Alle internettbrukere ønsker umiddelbar tilfredsstillelse. Et symptom på dette er at nettforhandlere legger vekt på sine raske leveranser. Et annet utmerket eksempel er at alle ønsker å gå ned i vekt umiddelbart eller få store muskler umiddelbart. Hvis du har mulighet til å si at du er rask, bør du prøve å gjøre det i titlene og beskrivelsene dine.
Verktøy 5 – brent
Nyt den ultimate brukeropplevelsen. Det er mer sannsynlig at Google-brukere klikker på lenker de kjenner igjen . Hvis du er et selskap som er viden kjent, bør du være tydelig på merkevaren din og dermed øke CTR i Google. Brand brukes ofte i kombinasjon med noe annet for å få det til å skille seg ut. Telia selger for eksempel både fasttelefoni og mobiltelefoni og de ønsker å avklare mer enn bare brann.
Hvordan vurdere titlene dine
I Google Webmaster Tools kan du enkelt sjekke om du har skrevet bedre titler. Du kan sammenligne CTR for sidene dine i Google mellom to tidsperioder og se hvordan CTR har endret seg. Nedenfor vil du se eksempler og en pil som peker på hvor du skal gjøre dette.
Hvem skriver de beste titlene og beskrivelsene?
Jeg trodde lenge metadataprosessen vår var ganske bra. Så jeg snublet over en nettside som skriver vanvittig gode titler – Easycredit. Nedenfor er et skjermbilde av søkeresultatene dine. Det er trolig Sveriges beste tittel og beskrivelse. Easycredit bombarderer absolutt sine titler og sidebeskrivelser med brukerfordel. I det øyeblikket jeg så denne strukturen, visste jeg at den fungerer, og vi tilpasser oss deretter. Hvis du skriver titler og beskrivelser etter disse malene, send meg en e-post og fortell meg det. Vi kan lage et oppfølgingsinnlegg med dine data og en lenke til deg.
Ny type titler og beskrivelser
I dag, i 2019, tillater Google flere og flere symboler i søkeresultatene – emojis. Grunnen til at du bruker disse er fordi du skiller deg ut i søkeresultatene, noe som gjør at flere klikker.
Innhold
- hvorfor tittel og beskrivelse er så viktig
- topdogs prosess for å skrive flotte titler og metabeskrivelser
- fordel 1 – pris
- fordel 2 – friskhet
- fordel 3 – volum
- fordel 4 – hastighet
- verktøy 5 – brent
- hvordan vurdere titlene dine
- hvem skriver de beste titlene og beskrivelsene?
- ny type titler og beskrivelser