Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Hvordan bør du tenke på å bytte e-handelsplattform?

Når du bytter e-handelsplattform er det stor sannsynlighet for at du mister søketrafikk. Du kan redusere risikoen ved å involvere SEO i kravformuleringen. Ta en titt på denne videoen og lær mer om hvordan du kan vurdere å bytte e-handelsplattform.

Transkribere videoen: Hei! Jeg heter Christian. Jeg driver innholds- og SEO-byrået Topdog . I dag skal vi snakke om nettsidemigrering for e-handlere. I ni av ti tilfeller tør jeg påstå at søketrafikken påvirkes negativt når e-forhandlere bytter e-handelsplattform. Hvorfor skjer dette? Det skjer fordi du gjør så mange endringer når du bytter e-handelsplattform. Du endrer design, navigasjon, koden i front-end. Innhold fjernes. Innhold legges til. Det er nytt Javascript. Det er en annen lastetid. Ja, du hører deg selv. Alt endrer seg. Så hvordan unngår du dette? Hvordan unngå å miste Google-trafikk når du gjør en migrering? Når du bestemmer deg for å bygge en ny nettside, velger du en rekke krav som denne nye nettsiden må oppfylle. SEO-kravet er lagt til . De gjennomgår også kravene dine og sikrer at de jobber med SEO . Det skal ikke være en konflikt. Det du også gjør er å ha en implementeringsprosess. Det er vanligvis flere aktører og mange personer involvert. Det må være en prosess sammen for å produsere dette slik at ulike mennesker vet når de skal gjøre hva . En viktig ting vi gjør for deg er at når kraverklæringen er implementert, sjekker vi alle kravene på utviklerserveren. Det er selvsagt viktig at vi vet når vi skal gjøre dette. Den siste faktoren før lansering er å endre den gamle URL-en til en ny URL . Du trenger det som på SEO-språket kalles en «redirect». Du må tilordne gamle URL-er til nye URL-er . Nettbyrået må implementere disse omdirigeringene, og da må et selskap som Topdog sjekke at disse omdirigeringene er tydelige. Hvis du gjør disse tre tingene, minimerer du sannsynligheten for å miste søketrafikk når du migrerer eller bytter plattform. Du maksimerer også sannsynligheten for at du får det motsatte, at du begynner å øke etter noen uker. Hvis du ønsker hjelp med nettsidemigrering eller SEO for e-handel , ikke nøl med å kontakte meg. Takk og farvel.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!