Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Hva Nord-Korea kan lære deg om å fikse koblinger til e-handelen din

Nordkoreanere leder deg blant de mest humoristiske på jorden. Stor humor skjer når et diktaturs propagandamaskin møter vår frie presse. Vi smiler over dimensjonsløsheten i kommunikasjonen deres. Men det vekker oppsikt og denne absurditeten ønsker å bli diskutert. På Internett betyr dette å generere lenker. Denne artikkelen er god inspirasjon når du skal lage en lenkestrategi . Nord-Korea Media elsker det. Det er en overskrift som er for god til å være sann. Alle vet at det ikke er sant, men klikker og sprer seg likevel! (På bildet kan du se delingsdataene). Du kan si at når alle vet at det er usant, er det greit å lyve, bare så alle har noe å smile av. Faktum er at Nord-Korea er kjent for å spille på et høyt nivå, for eksempel anses faren til Kim Jong Un for å ha oppfunnet hamburgeren og slo elleve hull i ett i en runde . Det siste eksemplet på at Sony ble hacket av Nord-Korea fordi de ga ut en film om hvordan nordkoreanske ledere blir myrdet av amerikanere. Oppmerksomheten var så stor at filmen " The Interview " solgte 15 millioner USD på nett de første fire dagene. Humor og/eller grov løgn (det er det samme som godt humør selv om ordet løgn er sterkt) er en strategi for å få oppmerksomhet. Oppmerksomhet er nemlig noe du trenger når du skal få lenker , spesielt hvis du er i en bransje med produkter som er litt kjedelige. Linker er bra for SEO . Hvis du kan finne en måte å overdrive, selv bare litt, i din bransje, har du en fordel på nettet. Nedenfor finner du flere eksempler hvor bedrifter og e-handlere har lykkes med å «overkjøre» innenfor rimelighetens grenser. Denne metoden gir disse selskapene en fordel når de ønsker trafikk, linker og i forlengelsen bedre søkemotoroptimalisering .

E-handler "inspirert" av Nord-Korea

Thinkgeek.com er en amerikansk e-forhandler hvor du kan kjøpe ting, for Geeks, morsomme ting, som du ikke finner i vanlige butikker. Eksempler på dette enhjørningskjøttet ditt: enhjørning kjøtt Som du kan se av de sosiale dataene fungerer dette også med enhjørninger for andre enn Nord-Koreas diktator. Ikke bare dette, til tross for at dette er en åpenbar bue, kjøper Thinkgeeks besøkende produktet. I tillegg tar de bilder av seg selv og sender til Thinkgeek. Så flinke enhjørninger deg.

Flere eksempler på merkelige eller "sminkede" produkter som selges på Internett.

Fra et oppmerksomhetsperspektiv er det lønnsomt å vri produktene dine litt. Det trenger ikke være direkte løgn, men i stedet for å prøve å få folk til å linke til for eksempel vaskemiddel, lager du produktet «Sjampo for enhjørninger», for det er rett og slett lettere å få linker til. Dette krever en viss grad av kreativitet og følelse for hva folk vil snakke om på internett og nedenfor finner du noen eksempler som forhåpentligvis vil inspirere deg. Hvis dette ikke er nok, vennligst kontakt meg, så skal jeg hjelpe deg!

Eksempel 1: Lykt i form av et kvinnelig kjønnsorgan

Å hentyde til sex i forhold til produktet ditt krever en viss grad av mot. Kjønnsdebatten raser nesten alltid i Sverige og du risikerer å få en PR-ørefil. Jeg synes fortsatt det er strålende gjort av Kosta Boda. Hvis du ser nøye på bildet, vil du se de sosiale dataene. Royaldesign lager en lanterne i form av et kvinnelig kjønnsorgan for å tiltrekke seg oppmerksomhet Vel, det er både en dyr og begrenset utgave. Kanskje heldig, men hvis du vil kjøpe en, gjør dette: (Oppdatering: Dessverre er produktet fjernet)

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Få Topdog videos & SEO-kunskap direkt i din mailbox!

Vi på Topdog delar med oss av våra kunskaper inom SEO i videoform. Exempel på detta är denna videon där du får lära dig vad VD:ar och manegment team behöver veta för att fatta bra beslut avseende SEO!

Anmäl dig här för fler videos!

Eksempel 2: Hvis jeg solgte hundeklær på nettet, ville jeg kjøpe noe slikt…

Fine hundeklær …så jeg ville spørre om jeg kunne få en link herfra eller om bildet kunne legges ut i denne gruppen på Facebook . En oppmerksomhetsmagnet. Har sett bildet flere ganger på Reddit.

Eksempel 3: Krydre de kjedelige B2B-produktene dine

Noen ganger er en etikettendring nok til å endre hele oppfatningen av produktet. håndvask med en vri

Eksempel 4: Hvis jeg solgte hageutstyr, ville jeg sannsynligvis ha en alternativ anvendelse av produktene mine

Zombieøks For de av dere som ikke vet, zombier er en stor ting på nettet. TV-serien Walking Dead er veldig populær på internett. Det er mange flere varianter du kan lage, zombiesikre biler, zombiesikre hus/vinduer osv. etc.

Eksempel 5: Hvis jeg solgte lamper, ville jeg prøve å ha denne i sortimentet mitt

Hundelampe Folk vil definitivt ønske å dele dette på Facebook og du kan enkelt få det opp på humorsider.

Eksempel 6: Freaked tapet

Tapet med blod på Å få lenker til designprodukter er generelt mye enklere enn andre produkter, men i dette tilfellet tar du det et skritt videre. De lager tapeter som ser ut som det er hentet fra et drapssted.

Eksempel 7: Varmere brødrister

Du kan neppe beskylde en brødrister for å vekke oppmerksomhet, men hvis du laster den med for eksempel logoer fra et idrettslag. Vil det være for det lagets fans, rødglødende. Tenk deg dette med en AIK-logo! Brødrister Dessverre er det sjelden billig å bruke merkene til kjente idrettslag. Men hvis du tenker deg om litt og ser på nettet, kan du finne andre sammenhenger.

Eksempel 8: Akvarietoalett

Når snakket du sist om toalettseter på internett? Med et produkt som dette er det mye lettere å bli et diskusjonstema og om produktene dine blir diskutert på internett opprettes lenker. I dette tilfellet valgte Aftonbladet selv å diskutere produktet. akvarietoalett

Hva gjør egentlig Nord-Koreas diktator?

David Ogilvy har et kjent sitat som lyder omtrent slik:

Snakker du med folks intellekt skaper du innsikt, snakker du med folks følelser skaper du handling

Dette er følelsene som den nordkoreanske diktatoren Kim Jong Un vekker i oss med sin kommunikasjon, og det er disse produktene ovenfor vekker i oss når vi ser dem. Ta for eksempel håndvask med alkohol. Et uendelig kjedelig produkt, men når vi leser den etiketten, rører følelser i oss. Hvis det var kommunikasjonen vi møtte i det virkelige liv, øker sannsynligheten for at vi kjøper den dramatisk. Det samme gjelder på internett, men på internett er det en annen mulighet, bortsett fra å kjøpe, når følelser vekkes i oss. Når vi påvirker deg følelsesmessig, ønsker vi å dele og snakke om det, og "deling og snakke" på Internett knytter deg til.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!