Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Hva inkluderer et godt SEO-tilbud?

Et SEO-tilbud er et viktig dokument både for deg som planlegger å ansette et SEO-byrå og for oss som SEO-byrå. Men hva inkluderer en god SEO-sitering? Her deler Christian sine tanker om SEO-siteringer og hva de bør inneholde for å gi et så klart bilde som mulig av prosjektet. Transkriberer videoen Hei, jeg heter Christian. Jeg driver et byrå som heter Topdog. Vi er gode på søkemotorer og innhold . Helst i kombinasjon, da er vi skikkelig skarpe. I dag skal vi snakke om hva et godt SEO-tilbud inkluderer. Jeg har hatt muligheten til å kjøpe SEO for kanskje 10 til 15 millioner kroner i min karriere og jeg har kanskje solgt SEO for opptil 40 til 45 millioner kroner. Så jeg tror jeg begynner å få en liten ide om hva som fungerer og ikke fungerer der ute.

Vilkårlige SEO-siteringer fører til katastrofe

Dagens situasjon i Sverige er vanligvis at man avtaler en sum hver måned . Den summen er ganske vilkårlig, så noe må gjøres. For øyeblikket er det vanligvis en selger og en kjøper som kommer til enighet, og det er vanligvis ikke du som på en eller annen måte skal levere eller kanskje motta i ditt nærvær . Dette er en oppskrift på katastrofe. Dette er den største grunnen til at det er så mye aversjon mot SEO-byråer der ute. Jeg vil understreke at det er både kjøpers og selgers ansvar å fikse det problemet. Det er ikke et lett problem å løse. Jeg tror det.

Fire faktorer som kan inkluderes i SEO-tilbudet

Når du bestemmer deg for å jobbe sammen , bør du ha en god ide om hva som må gjøres . Hva må vi gjøre for å oppnå den suksessen vi ønsker? For hvis vi ikke vet det, så er kanskje denne summen, som vi bestemmer, ikke tilstrekkelig, og det er en oppskrift på fiasko. Ingen forventer at leverandøren jobber gratis, akkurat som du ikke forventer at de skal gjøre ting som ikke betyr noe. Den andre faktoren som også er viktig å forvalte på en eller annen måte er hvordan vi skal samarbeide . Grunnen til dette er at alle kunder er forskjellige, noen har egen teknologiavdeling, noen har et byrå, noen har ingen innholdsavdeling, noen har en innholdsavdeling. Du har ulik kompetanse internt og du har ulik kompleksitet i systemene. Du må ha en god ide om hvordan dere passer sammen. Du må ha snakket gjennom din felles implementeringsprosess. For hvis du ikke har snakket gjennom det, blir det faktisk ingen implementering. Den tredje faktoren – hva kunden må gjøre for å lykkes . Hva er kundens ansvar i dette? Jeg tror at kunden ikke kan forvente suksess hvis du ikke involverer byrået deres. Det kan virke nærliggende å understreke dette, men det er ikke der ute. Du snakker vanligvis bare om dette beløpet, ikke hvordan ting skal gjøres. Så klienten må også vite hva som faktisk kreves av dem for å oppnå denne suksessen. Ellers kommer de ikke dit heller. Ellers oppveier det hvor godt du selger deg selv på SEO . Det spiller ingen rolle fordi kunden ikke får det uansett. Kunden ønsker heller ikke å forstå hva som må gjøres med mindre du sier ifra i god tid eller i tilbudet. Fjerde faktor – planlegging . Det er ikke sånn at kunden bare sitter og har det gøy på Tinder og har det bra. Alle som jobber der ute har ganske mye å gjøre. Du jobber hele 8 timer og ganske mange jobber 9, 10, 11 timer også. Så nøye planlegging er nødvendig . Når skal hva gjøres og av hvem? Dersom denne planleggingen ikke oppnås, hvis en handling ikke er planlagt, vil den heller ikke bli gjennomført. For det er ingen fritid. Det kan til og med være at det ikke handler om kunden, det kan handle om kundens teknologileverandør, det digitale byrået, da må de involveres. Ellers vil det ikke fungere. For hvis de ikke har tid, eller det tildeles tilstrekkelige ressurser, oppnås ikke ønsket effekt.

Et SEO-tilbud er mer enn selve prisen

et SEO-tilbud må handle om mer enn bare selve prisen . Det handler om hvordan man i fellesskap kan implementere endringene som må implementeres på nettsiden gjennom innhold, teknologi, brukeropplevelse og eksterne lenker, for å oppnå det resultatet som kunden ønsker. Det er en ganske kompleks reise, og bare det å sitte og snakke om en pris, slik man vanligvis gjør, bidrar ikke til å løse dette komplekse problemet. Takk skal du ha.