Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Hva er forskjellen mellom Adwords og SEO

De færreste tror at SEO-prosessen og Adwords-prosessen er veldig forskjellige, til tross for at du kjøper tjenesten fra samme byrå. I dag forklarer vi forskjellen og hvorfor du som kjøper kanskje bør ansette ulike byråer, selv om det stiller større krav til deg som kjøper av søketjenester.

Forskjellen mellom AdWords og SEO!

Den åpenbare forskjellen er at for AdWords (Goggle Ads) betaler du Google og SEO du enten gjør selv eller du ansetter et SEO-byrå for å hjelpe deg. Men en mer vesentlig forskjell mellom AdWords og SEO er at du i AdWords kjøper deg en plass i søkeresultatene eller trafikken, mens du med SEO investerer deg til toppen . Du investerer ved å bruke innhold, teknologi , linker og brukeropplevelse slik at du kommer til toppen av Google. Dette betyr at den største forskjellen mellom AdWords og SEO er at AdWords er en kostnad mens SEO er en investering. [mer_info_skjema]

Adwords og SEO er forskjellige prosesser

Det betyr også at det er to helt forskjellige typer prosesser som fører til suksess innenfor de to metodene. Jeg vil til og med si at det er to forskjellige typer mennesker som gjør dette, og det er veldig vanskelig å finne individer som er gode på begge aspekter. Folk som driver med SEO liker vanligvis ikke å gjøre AdWords, og de som driver med AdWords liker vanligvis ikke å gjøre SEO, nettopp fordi det er så mange forskjellige metoder for å oppnå suksess. Denne konklusjonen om at det er to forskjellige prosesser betyr også at byrået som hjelper deg med AdWords og du er god på det, ikke nødvendigvis er det beste valget for å gjøre SEO – nettopp fordi de er så forskjellige. Det er vanskelig å tiltrekke seg to forskjellige typer mennesker som liker to forskjellige typer prosesser og som også er veldig flinke til det. Den kombinasjonen er vanskelig. Du kan for eksempel se på oss på TopDog, vi har løst det ved å bare være gode på søkemotoroptimalisering , bare gjøre dette og være helt fokusert på dette. Ulempen i det perspektivet er at mange bedrifter ikke anser AdWords og SEO som ulike aktiviteter, men som like og derfor ønsker en helhetlig leverandør. Fordelen er at vi kun får SEO-utøvere hele tiden. Jeg innser at denne oppfatningen om forskjellen mellom AdWords og SEO er litt kontroversiell, så del gjerne tankene dine i en kommentar til denne videoen.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!