Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Hva du kan lære av SveaCasino – Sveriges ledende kasinotilknyttede selskap

SveaCasino er Sveriges ledende kasinotilknyttede selskap. Hva gjør de riktig? I denne videoen analyserer jeg hva SveaCasino gjør for å rangere godt i Google og forteller hvilke lærdommer vi kan lære av deres SEO-arbeid . Transkripsjon av video Hei! I dag skal vi lage en litt annerledes video. Vi må se på hva andre gjør for å lykkes . Jeg har funnet en veldig god ting. Det er en side som heter SveaCasino. Det er en tilknyttet side i kasinoet. Hvis du ikke allerede visste det, er kasinoet en av de vanskeligste tingene å gjøre når det kommer til SEO i Sverige . Faktisk er kasinoet ditt blant de vanskeligste tingene å gjøre i de fleste land på jorden. Kasinoer og lån tilhører de tøffeste bransjene. Jeg skal la det være sagt hvilken som er den tøffeste i Sverige i dag, men casinoet er ingen match for parken når det kommer til søkemotoroptimalisering . Det interessante med SveaCasino er at de de siste fem årene har vært nummer én eller i den absolutte toppen i ordet casino i fire år. SveaCasino rangering De har mistet et år da de ble rammet av forskjellige typer filtre som de kom ut av. Dette er interessant fra to perspektiver. De lykkes veldig godt. De kjører hardt og blir truffet av filtre, men kommer tøffe ut. De som administrerer SveaCasino vet hva de driver med. Ved å se på siden og analysere hva de gjør, kan vi alle lære noe. SveaCasino synlighet Vi starter med å se på synlighetskartet deres. Du ser hvordan siden har utviklet seg i Google over tid. Du kan se filtrene og hvordan de nylig har begynt å akselerere.

UX – SveaCasino suger inn brukeren

La oss grave litt i SveaCasino. Vi starter med å se på SveaCasinos UX. UX er en faktor som blir viktigere og viktigere . Ser man på omslaget er det tydelig at brukeren blir sugd inn. SveaCasino UX Det finnes en rekke knapper og innhold som gjør at du, uansett formål i casinoet, kan finne det du trenger veldig raskt. Du kan lage ulike typer filtre uten BankID og se informasjon om attraktive casinoer og hva denne attraktiviteten er. Siden du ikke er spesielt toppliste. Historisk har det handlet om topplister innen affiliate . Når det er sagt, er det en ledertavle, men føles ikke like mye som en ledertavle. Brukeren trekkes inn og mottar reell informasjon raskt, enkelt og oversiktlig, noe som gjør dem i stand til å ta valg og gå videre basert på sine behov. En annen UX-detalj som jeg kaller snakkbart innhold er noe du lett kan tygge på. På forsiden til SveaCasino er det viktig informasjon knyttet til hvert enkelt casino. Det er viktig og enkel informasjon som alle spillere ønsker. SveaCasino UX Dette ble pakket inn på en attraktiv måte. Når du skal velge, er det ikke så mye informasjon til forbrukerne og det er din oversikt. Det vil være enkelt å velge. Det gjør det også attraktivt å holde på silke. Navigasjonen på siden er fantastisk. Når du logger inn fra Google og har søkt i Karma Casino, kan du umiddelbart klikke for å få den informasjonen du ønsker. Det fungerer akkurat på samme måte på mobil og du trenger ikke å bla. Du får en rask oversikt over faktorene du er interessert i . Brukervennligheten til disse sidene er maksimert. Du kan lære mye ved å se dem.

Teknologi – SveaCasino er et SEO-teknisk mesterverk

Teknologi. Det føles vanskelig å si det, men jeg synes SveaCasino er et SEO-teknisk mesterverk . Det er i utgangspunktet ingen feil. Du kan se det via Web Core Vitals som jeg klippet her. SveaCasino lastetid Det er absolutt forbedringer som må gjøres, men de vil ha en ekstremt marginal effekt og være svært kostbare. En annen fin ting de har gjort for deg er implementeringen av FAQ-skjemaet. SveaCasino FAQ-skjema Det er egentlig ingen tilbakemelding her. Det er veldig bra. Da forstår du verdien av teknisk SEO . Det må være ekte å jobbe i et segment som dette.

Innhold – nyttige og godt pakkede kategoritekster

Hvordan ser innholdet i SveaCasino ut? Også her er det selvsagt fantastisk. Vi starter med å gå gjennom det sekundære innholdet som du ser på konverteringssiden eller det du vil kalle kategoriteksten til en e-forhandler. SveaCasino har noe lignende, men mye mye bedre. Ofte din en kategori tekst varmluft. Du har en forfatter som skriver raskt og billig. Kategoriteksten legges kun til fordi den antas å være viktig for Google. SveaCasino har tenkt annerledes. De har laget nyttige, hyggelige og godt pakkede kategoritekster som virkelig gir verdi til de som kan scrolle så langt ned. Teksten er nyttig og forklarer virkelig ting. Noen ganger er tingene komplekse. Du har bilder med sitater som forsterker visse ting . Topplistene er forklarende og oppklarende. Noen ganger er det til og med ekstra topplister langt ned. Dette innholdet er på et helt annet nivå enn vanlig. Det er ikke bare kategoritekstene som er flåten din. Den har også mer kasinoinnhold enn andre tilknyttede nettsteder som også er toppen av linjen. Du er virkelig flink til å få ut sider i casinoet. Her kan du se oversikten over hvor SveaCasino ligger foran de andre. SveaCasino innhold Du bør vite at SveaCasino i utgangspunktet ikke har noen innholdsavdeling. Det finnes ingen kunnskapsbank, artikkelarkiv eller lignende. Det er en start, men det er bare ni artikler der, så det teller knapt. Det negative du kan si om innholdet deres er at innholdet er ganske lite. Jeg vet at det er store muligheter for å forklare ting i casinoet. Det finnes mange forskjellige typer spill, varianter, regler og så videre. Det er mulig å lage flere hundre sider med innhold . Samtidig er det kanskje ikke nødvendig. Verdien av det innholdet er mye lavere enn innholdet de allerede har. Det er informasjonsinnholdet ditt. Trafikken du vil fange vil ikke konvertere særlig godt. Kanskje det kan bygge merkevare, men det er den minst viktige trafikken. Selv om man kunne vært kritisk i denne saken, er ikke kritikken så sterk.

Lenker – SveaCasino bygger lenker bedre enn konkurrentene

Vi har kommet til det siste temaet. Lenker . Hvis du har SEO-innsikt, vet du at de som jobber i kasinoer bygger mange linker . Alle som driver et nettsted har sannsynligvis mottatt minst én e-post fra et SEO-byrå som ønsker å kjøpe linker på nettstedet ditt. SveaCasino bygger også lenker. De bygger den i mye større skala og bedre enn alle konkurrentene. Det kan vi se på dette bildet. SveaCasino-lenker De har flest lenker, ganske mange flere også. Hvis noen av deres tilknyttede konkurrenter ønsker å ta igjen dem når det gjelder lenker, er det en investering på flere millioner dollar å gjøre det. Den andre kjente detaljen du kan se hvis du ser i lenkene deres, er at de i utgangspunktet ikke bruker ankertekster relatert til kommersielle ord . SveaCasino-ankertekster Du kan se at mindre enn en halv prosent av ankertekstene deres er relatert til ordet casino. Du ser også at de fleste ankertekstene enten er brent, ikke så relevante eller helt naturlige som om noen ikke vet hva de gjør når de linker. Du har mange lenker, fokus på merkevare og ikke å sette de viktigste ordene i ankertekstene. Begge deler er viktige for å forklare suksessen til SveaCasino.

Sammendrag

For å oppsummere og nyansere. SveaCasino har en veldig god brukeropplevelse og teknologi. Linkbyggingen gjøres av noen som er virkelig dyktige. Det er vanskelig å finne noe negativt her. Det er kanskje en faktor her som det bør jobbes med. Det er din tillit som i SEO-kretser kalles EAT. Det er ikke mye informasjon på nettstedet som bekrefter at de er en troverdig kilde eller at de er eksperter . Siden Google rangerer dem så godt, kan du argumentere for at det faktisk ikke er nødvendig. Jeg synes det er et helt greit argument, men jeg hadde prøvd å gjøre det av brukerhensyn dersom SveaCasino ønsker å være på mer kjente kanaler med kjente merkevarer innenfor alt fra media til TV. Der kan de se ekte mennesker som jobber med ekspertisen. Da kunne de ha tjent litt fra et brukerperspektiv. Bortsett fra det er det en fantastisk nettside. For de av dere som er interessert er det flere ting å lære av SveaCasino. Grav inn på nettstedet, se hvordan de gjør det og se hvordan de rangerer når de gjør det på denne måten . Lær av det og implementer det på din egen nettside. Takk for at du lyttet hele veien hit.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!