Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Hva bestemmer hva brukere klikker på i Googles søkeresultater?

Hva bestemmer hva brukere klikker på i Googles søkeresultater? Christian Rudolf diskuterer dette i videoen under. Han tar også opp hvorfor disse faktorene er så viktige og forteller hvordan du kan bruke dem til å rangere høyere. Transkribering av videoen:

Google-brukere evaluerer før de klikker

Evaluering kan være i ferd med å ta overhånd, det skjer veldig intuitivt og raskt, men det er fortsatt en form for evaluering. Det er en undersøkelse lagt ut på Search Engine Land som er ganske interessant. Det viser tre ting.

Beskrivelse og merke i Google

Den viktigste faktoren i denne evalueringsprosessen er beskrivelsen din. 62 % av brukerne i denne undersøkelsen sier at beskrivelsen er viktig. Den andre og minst viktige faktoren er merkevaren. Jeg tror det handler om gjenkjennelsesprosent. Det er viktig at brukeren kjenner igjen merkevaren, ikke at du tror du har en merkevare, for det øker klikktendensen. De av dere som gjør mye i Adwords vet dette. En kjent merkevare fører til høyere CTR, noe som fører til lavere klikkkostnader.

Bruk en nøyaktig tittel og en styrkende beskrivelse

Den tredje faktoren er tittelen. Dette betyr ikke at man skal slurve med tittel eller beskrivelse, eller på noen måte slurve med noe som helst. Du bør til og med gjøre merkevareannonsering slik at brukerne kjenner deg igjen når de ser deg i søkeresultatene. Du må ha og skrive en klikkvennlig tittel og så må du ha en beskrivelse som forsterker budskapet som ligger i tittelen. Hvis meldingen i tittelen for eksempel er "billig", må du fortsette å snakke om "billig" i beskrivelsen, og når Google-brukere lander på nettstedet ditt, må du også bekrefte i H1 at de har landet på høyre side og at det handler om "billig". Det er slik du får ting til å fungere.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!