Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Google-strategien som bransjen feirer

Forsikringsselskapet Svedeas SEO-strategi får skryt av bransjen. Med hva er hemmeligheten bak selskapets spurt i synlighet? Du finner arkitekten bak den bratte kurven hos Topdog SEO. – Dette beviser hvor viktig det er å ha en prosess som leverer reell endring og dermed bedre SEO, sier Christian Rudolf i Topdog. Å øke synligheten med 150 prosent på bare noen få måneder er absolutt imponerende. Enda mer når det kommer til en bransje dominert av noen få store selskaper med store lommebøker. Forsikringsselskapet Svedea er en oppkomling som med bare åtte års historie kjemper mot betydelig større og mer veletablerte konkurrenter. Med fokus på nisjer som båter, motorsykler og snøscootere kjemper du i ulempe mot betydelig mer ressurssterke konkurrenter. Men til tross for det, står David mot Goliat. Spesielt det siste året har Svedeas produkter tatt ledelsen innen online synlighet. Satsingen sammen med Topdog SEO-teamet er nå hyllet av SEO-industrien som et lysende eksempel. Blant annet utdyper søkemotorkonsulenten Viseo strategien under overskriften "17 000 flere besøk og 400 000 kroner spart – hver måned!" og du fortsetter: (kilde: https://viseo.se/blogg/forsakringsbolag-google-strategi)

Så hva betyr en 150 % økning i synlighet på plassene 1 – 10 for Svedea i praksis?

Vel, det betyr at Svedea.se gikk fra å få rundt 13 000 besøk/måned via Googles organiske søkeresultater i april 2016, til rundt 30 000 besøk/måned i november 2018.» Christian Rudolf, som eier og driver Topdog SEO, forklarer suksessen: – Det vi gjør sammen med Svedea er å gi besøkende så mange svar og så mye relevant informasjon at de til slutt blir kunder. For å bygge godt innhold må søkeordtenkning være tilstede gjennom hele prosessen. Men det er ikke mulig å famle seg i blinde og det er nettopp målbarheten som vektlegges på Svedeas side. – Noe vi satte pris på i vårt samarbeid med Topdog er at det alltid har vært klare og målbare mål for hva som skal oppnås, sier Kristian Lungren, leder for digitale kanaler i Sverige. Topdogs strategi er derfor å følge kundene gjennom hele prosessen. For Svedea betyr dette at innholdet på sidene er optimalisert med presisjon fra start til slutt, fra maler som styrer nøyaktig hvordan innholdet skal presenteres, til relevante søkeord og til slutt de riktige lenkene. Det er denne kjeden som nå holdes frem som et lærebokeksempel av kolleger i bransjen. "Svedea er et utmerket eksempel på hvordan det er mulig å få virksomhet fra Google selv i de mest konkurranseutsatte bransjene." Hos Topdog SEO jobber du dedikert med søkeordoptimalisering , men Christian Rudolf vender insisterende tilbake til at SEO består av flere deler, inkludert teamarbeid. De som innser dette er, i likhet med Svedea, vinnerne i markedet. – Det er ikke mulig å hoppe over noen deler av oppskriften og jeg blir gang på gang overrasket over hvor lav bevissthet det er i bransjen. SEO sammen med godt innhold er det som skaper magien og det ene klarer seg ikke uten det andre. – Svedea har vært en ekstraordinær samarbeidspartner. Teamet på Svedea har et engasjement og en endringsvilje som skiller seg ut, sier Christian Rudolf. [mer_info_skjema]

Topdogs oppskrift for å vinne SEO:

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!