Google er MediaPlanets nye magasinstand
Innholdsmarkedsføring og SEO skaper nye forretningsmodeller hos Mediaplanet!
Siden 2012 har interessen for innholdsmarkedsføring økt dramatisk, ifølge Google. I Sverige har interessen økt med over 100 prosent, bare det siste året. At Dagens Media har laget en egen seksjon i sitt nettmagasin for innholdsmarkedsføring reflekterer denne utviklingen, og det samme betyr at det siden 2013 har vært avholdt en bransjegalla for innholdsmarkedsføring, Guldbladet . Innholdsmarkedsføring er rødglødende, men innholdsmarkedsføring må suppleres med søkemotoroptimalisering for å lykkes på nett. Driver med innholdsmarkedsføring på internett og ikke kombinerer det med SEO, du som lager kuler uten kanel. Kulene smaker fortsatt godt, men kanelen tar kulene til helt nye nivåer. Innholdsmarkedsføring koordinert med SEO-arbeid har økt verdien av Mediaplanets kundetilbud mer enn innholdsmarkedsføring i seg selv. For eksempel har Topdog jobben med Mediaplanet i prosjektet Tjänstebilen.nu. Etter seks måneder med kombinert arbeid rangerer siden nå først på søkeordet firmabil/firmabiler i Google, foran store navn som Volkswagen Group Sverige, avisen AutoMotorSport, Svenska Dagbladet, BMW i Sverige, Dagens Industri, Subaru, Opel og selvfølgelig også alle de andre under topp ti Dette ville ha vært en ekstremt langsom prosess uten aktivt SEO-arbeid for dette prosjektet. Mediaplanets forretningsmodell for innholdsmarkedsføring er ikke bare en kampanjedrift, med en søkemotoroptimalisert nettside blir den kontinuerlig over tid.
Kombinasjonen av SEO og innholdsmarkedsføring har skapt nye forretningsmuligheter for Mediaplanet. I dag er Mediaplanets forretningsmodell kampanjedrevet. Gjennom vedlegg i svenske trykte medier skaper du rekkevidde og den rette konteksten for dine kunder. Når Mediaplanets innholdsmarkedsføringsprodukt flytter ut på Internett, blir det til enhver tid ekstremt relevant for kunden gjennom søkemotoroptimalisering. «Relevant trafikk slutter aldri å komme inn. Mediaplanets kunder eksponeres fortløpende for sine kunder hver dag, sier Christian Rudolf hos TopDog.
Christian Rudolf, søkemotorkonsulent, om kombinasjonen søkemotoroptimalisering og innholdsmarkedsføring
«Du må sørge for at du dominerer søkeresultatene for søkeordene som brukes av de du ønsker å nå. Å kombinere innholdsmarkedsføring med seriøst SEO-arbeid er derfor det som sammen kan bli et vellykket markedsføringsinnhold på nett, avslutter Christian Rudolf.
Rickard Båge i Mediaplanet om hvordan SEO påvirker deres kjernevirksomhet, innholdsmarkedsføring
"Vi ser en ny forretningsmodell når vi tar vår kjernevirksomhet innen innholdsmarkedsføring på nett og kombinerer den med søkemotoroptimalisering. Vår virksomhet har tidligere vært kampanjedrevet. På Internett blir forretningsmodellen vår kontinuerlig da vi aldri slutter å være relevante for våre kunder. Denne innsikten har vokst i løpet av noen prosjekter sammen med TopDog SEO"
Her kan du lytte til Rickard Båge, administrerende direktør, Mediaplanet, fortelle seg selv om deres digitale satsninger og hans entreprenørskap