Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Forskjellen på hvordan et webbyrå og et SEO-byrå definerer SEO

Hva er forskjellen mellom nettbyråer og SEO-byråers definisjon av søkemotoroptimalisering? Christian Rudolf diskuterer dette nedenfor. Han tar også opp problemer som dette medfører og foreslår en løsning som vil gi deg bedre etterspørsel. Transkripsjon av video:

Søkemotoroptimalisering betyr forskjellige ting avhengig av konteksten

I dag skal vi snakke om forskjellige definisjoner av søkemotoroptimalisering. Ordet søkemotoroptimalisering eller SEO brukes av ulike typer aktører som ønsker å markedsføre sine tjenester. Men i praksis betyr det forskjellige ting. For eksempel har vi to typer aktører som dominerer når det kommer til å «gjøre» SEO. Men egentlig er det ikke alltid så mye å gjøre. SEO-byråer , som navnet antyder, driver med SEO. Men nettbyråer driver også med SEO. Begge bruker ordet søkemotoroptimalisering eller SEO, men det betyr forskjellige ting for de forskjellige aktørene.

For SEO-byråer betyr SEO rangering i Google

Når et nettbyrå sier ordet SEO eller søkemotoroptimalisering, mener de ofte innholdet i den tekniske infrastrukturen, den pakkede infrastrukturen. De betyr også at designet kan indekseres og dekodes av Google. Men dette betyr ikke at innholdet rangerer. Det betyr bare at Google kan forstå hva innholdet ditt er. På den annen side, når SEO-byråer eller digitale markedsføringsbyråer bruker ordet SEO, mener de at kundens innhold skal rangeres øverst på Google og dermed tiltrekke seg trafikk og nå mål.

Indekserbart innhold er ikke det samme som rangering av innhold

Det er ikke mange som tenker på disse forskjellene. Og dette er grunnen til at nettbyråer og SEO-byråer ganske enkelt jobber på forskjellige måter. Nettbyråer bygger nettsider, de rangerer ikke innhold i Google. SEO-byråer bygger vanligvis ikke nettsteder. I stedet forbedrer de eksisterende nettsider slik at innholdet rangeres i Google. Jeg tror denne ferdigheten er viktig å forstå fordi den fører til forvirring. Folk hører på nettbyråer og så hører de rangeringer og trafikk og så blir det litt sprøtt. Dette betyr ikke at nettbyråer generelt tar feil. Det er en hygienefaktor at innhold skal kunne indekseres og absolutt ikke uviktig. Men de er faktisk forskjellige ting.

Definer hva SEO er for å sette de riktige forventningene til SEO-prosjektet

Når du får tjenester fra webbyrået, er mitt råd å først definere hva din SEfO er, hva det betyr. Når du har definert hva SEO betyr, kan du sette klare forventninger til prosjektet sammen med webbyrået når du møter dem. Takket være å vite hva SEO betyr, kan du umiddelbart oppdage om noen av forventningene ikke blir oppfylt. Da kan du håndtere dette allerede før du kommer til enighet med webbyrået. På denne måten kan du unngå å bli skuffet når prosjektet er over. Takk for meg, ha en fin dag!

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!