Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

Fet tekst, den ukjente detaljen som løfter SEO-teksten din i Google

Fet stil, fet eller fet tekst – kjært barn har mange navn. Fet tekst er mye brukt i trykte medier for å trekke oppmerksomhet til viktige deler av teksten. I netttekster ser det imidlertid ut til å ha falt i glemmeboken. I denne videoen forklarer jeg hvordan du kan bruke fet tekst for å gi innholdsmarkedsføringen en ekstra fordel.

Transkribere videoen: Hei, jeg heter Christian. Jeg driver et SEO- og innholdsbyrå som heter Topdog. I dag får du et enkelt tips fra meg om hvordan du kan forbedre innholdet ditt slik at det yter bedre i Google . Det som ikke er kjent for alle er at hvis du legger til fet tekst – fet tekst på svensk – i artikkelen din, forbedres SEO -en din. Og det vi mener med fet tekst er ikke at hele artikkelen er fet, men noen setninger, noen ord, noen introer er fet, eller fet tekst.

Fet tekst øker lesbarheten til SEO-tekst

Grunnen til at det forbedrer søkemotoroptimaliseringen din er at teksten din blir mer lesbar. Det er fordi når brukere kommer fra Google, har de et bestemt formål . Det formålet er ikke å lese artikkelen din fra begynnelse til slutt. Snarere leter de etter spesifikk informasjon som vil svare på spørsmålet de har i tankene. Det brukeren gjør er rett og slett at de går gjennom artikkelen ganske raskt. De lar blikket skanne innholdet, leter etter ord eller svar på spørsmål . Når de finner den rette, stopper de. Hvis du gjør det enkelt for den enkelte å gjøre dette, vil SEO-en din bli bedre.

Fet tekst bidrar til forståelsen av hvert avsnitt

Jeg skal illustrere dette med to eksempler. Klippet inn i denne videoen er et skjermbilde fra en av artiklene våre om Topdog: Eksempler på hvordan fet tekst brukes i seksjoner for å øke leserforståelsen og forbedre SEO Her kan du se en rekke stykker. Du vil se at i nesten hver seksjon er det en setning eller et par ord uthevet med fet skrift . Det er rett og slett hvordan du jobber. En setning, ett eller flere ord beskriver formålet med hver del. Dette gjør det lettere for brukeren å forstå den delen og bli og konsumere hele delen .

Fet tekst gjør SEO-tekster rullevennlige

Jeg så kuttet i en annen artikkel: Eksempler på hvordan fet tekst brukes i lister for å forbedre SEO Det er en liste fra siden vår. Og som du kan se i hvert element i listen, er det eller de første ordene med fet skrift . Det er rett og slett av samme prinsipp som i forrige eksempel; det gjør innholdet mer rullbart. Brukeren vet om de bør stoppe og lese den paragrafen , hvis den er relevant for dem. Prøv tipset, mål og kom tilbake til meg hvis du ser noen effekt eller for videre diskusjon. Velkommen.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!