Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Din mening – Den aller enkleste formen for koblingsbygging

Linker til selve kjernen i Googles algoritme. Lenker til meninger fra internettbrukere om hva som er viktig for deg. Disse aggregerte betydningene er en stor del av Googles søkealgoritme. Hvordan du får disse linkene er også et mysterium for mange, og i denne artikkelen vil du lære mer om hvordan dine synspunkter kan generere linker til nettstedet ditt! Asikter lank konstruksjon Det er få ting som genererer så mange koblinger som politisk diskusjon. Den ene siden ønsker å fremheve fordelene med sine synspunkter og den andre siden ønsker å fremheve ulempene ved disse synspunktene og det er i diskusjonen at disse synspunktene brytes. På Internett genererer denne diskusjonen mange lenker fordi begge parter refererer til kilder og diskusjoner ved hjelp av lenker. Kjernen i denne diskusjonen er din mening. Det er dine meninger som forårsaker lenker til partienes nettsider For de av dere som ikke er så politisk interessert og som sjelden diskuterer digitalt kan dette fremstå som litt rart, så la meg illustrere med noen eksempler. Eksempel 1: I fjor vår kom hamburgerkjeden Max med sin mening om hva et regimeskifte ville bety for deres ansatte. Du gikk nok ikke glipp av det, diskusjonen gikk så langt at Rapport laget et innslag om Max. Nedenfor ser du et bilde som viser lenken kun til artikkelen over. lankar-max Lenker fra 20 domener høres kanskje ikke så mye ut, men hvis det var 20 lenker til en url på en e-handelsside, ville det vært mye. 99 % av alle e-handelsadresser i Sverige har ingen koblinger i det hele tatt. Eksempel 2: Golfkrogen Isaberg er på samme tema. Der laga dei ein meny med prisene som ein måtte ha om sossane vann valet. Slik ble den trykket i fagpublikasjonen Visiting life and attention. De som tror akkurat det motsatte, tok også opp hendelsen og brukte den som et balltre for sine meninger. menu_isaberg Eksempel 3: I sommer tok Brath ut en annonse i lokalpressen i Övik og tok et standpunkt for innvandring med argumentet at Norrlands største problem er avfolking. Du kan se en effekt av denne annonsen i skjermbildet nedenfor fra Braths Facebook-side. Det røde rektangelet peker på antall delinger (lenker) setningen mottok. gode setninger

Hvordan skal jeg som gründer/leder bruke denne kunnskapen om setninger som koblingsbygging?

Formelen nedenfor oppsummerer hvordan du bør tenke for å lykkes med å få ut budskapet ditt og dermed få linker. Du kan bare vurdere lenker fra et søkemotorperspektiv og ta eventuelle lenker, men jeg synes du bør ta det et nivå høyere. Bedriften din har potensielle brukere der ute på internett som trenger å bli både påvirket og bevisst på merkevaren din. Videre, når de blir klar over deg og din problemløsning, vil noen av dem velge å bli kunder. Min mening er at hvis du skal gjøre dette likevel, ikke bare tenk på lenker, men også på markedsføring. Du får betydelig mer ut av tidsinvesteringen din.
Følgende formel oppsummerer hvordan du bør tenke:

Hvor+Hva=Økonomisk nytte

[mer_info_skjema]

Hvor skal du si dine meninger?

Din målgruppe, hvor er du på internett? Du kan dele mulige steder i henhold til to faktorer, tema og demografi. Tema: Her kan du enkelt slå opp nettsider med ulike temaer. Selger du klær passer motebloggere. Selger du trikin-tester bør du velge nettsider som diskuterer jakt men også helse. Hvis du selger CRM-programvare, bør du velge nettsteder som diskuterer salg, virksomhet eller lederskap. Demografi: Noen typer produkter og tjenester har få naturlige steder å diskutere dem. Selger du cateringtjenester er det slett ikke sikkert at matbloggere er der du bør være. For eksempel, hvis du ønsker å nå bedriftseiere, kan det være bedre å dele dine meninger om cateringbransjen på gründersider, da du sannsynligvis vil finne bedriftskjøpere av catering lettere der.

Hvilken mening skal jeg ha?

1. Velg et emne/setning som er populær akkurat nå! I alle bransjer er det en konstant dialog. Det eneste som skiller bransjene er tempoet i dialogen. I måneden før valget endres dialogen flere ganger daglig i den politiske bransjen. Hvis du jobber med å bygge lasteskip, er nok tempoet i diskusjonen betydelig lavere. Der skifter diskusjonen kanskje bare en gang i kvartalet. Mote har en naturlig dialog som følger årstidene og noen nye trender hvert år. Likeledes matindustrien, der sesonger og årlige arrangementer er en viktig del av å drive dialog. I alle bransjer skapes det i tillegg til disse mønstrene en konstant strøm av nyheter som alltid kan diskuteres. Du må velge et av disse emnene som er relevant for deg akkurat nå, i din bransje. Jeg kaller dette "Nyhetssyklusen" Hvis du føler deg usikker, er den enkleste måten å bare sjekke gjennom bransjemagasinene og nettstedene som diskuterer din bransje. 2. Velg en vinkling som er knyttet til din kjernevirksomhet/problemløsning Alle virksomheter har en vinkling/fokus på sitt produkt. Få selskaper kan lykkes med konseptet om å selge alle klær til alle. Det er mer sannsynlig at du har en vinkling av virksomheten din som heter "Ganske merket og stilige klärer for alle", og det er fra den vinklingen du vil dele din mening og ha diskusjonen. Dette er ikke enkelt, men hvis du bare linker tilbake til akkurat din forretningsidé og hvilket problem/smerte du fikser, blir det lettere å se sammenhengen mellom nyhetssyklusen og vinklingen du skal diskutere.

Eksempel på vellykket setningskobling

Karl Lindeberg, som driver adwords-byrået Ad Relevance , skrev en artikkel for dagens medier om temaet Googles grådighet . Emnet ble knyttet til en nyhet som Google slapp for noen dager siden, at eksakt matching i dag ikke er så "eksakt". Det er akkurat slikt materiale Dagens Media er ute etter i det øyeblikket. Karls innhold er nært knyttet til nyhetssyklusen. Jeg synes ikke Karl lyktes særlig med å få det kommersielle budskapet inn i innleveringsteksten, men denne teksten fikk journalistene i Dagensmedia i gang. Jeg tror Karls tekst gjorde journalistene oppmerksomme på at Google ga ut en nyhet som påvirker hele Googles økosystem. Dagens Media bestemte seg for å skrive en artikkel i Dagensmedia om arrangementet og inkludere Ad Relevence som eksperter. I denne artikkelen kan du få et glimt av Ad Relevence sitt kommersielle budskap og Ad Relevence kan dukke opp som eksperter. annonserelevans Jeg håper at du nå har fått litt innsikt i hva du kan gjøre med meningen din og at du prøver denne metoden. Hvis du gjør det, vennligst kom tilbake og fortell meg hvordan det gikk, så jeg kan lage en rapport om deg! Nedenfor får du også noen ekstra tips som vil forbedre effektiviteten i lenkebyggingen din! Bonustips 1: Be om lenken Som du kan se i innsendingen til Karl, fikk han ingen lenke. Det er vanlig blant mediebedrifter at de ikke henviser til deg i form av en lenke. Det du må gjøre er å be om det. Min erfaring er at man i halvparten av tilfellene får det. Ofte handler det om at journalister ikke tenker på det, ikke at de ikke vil. Du må være på tå hev for å få det du vil. Bonustips 2: Vær en underdog I Karls innlevering sparker han opp og tar tak i bransjens drag. Dette er alltid en god vinkling som media og bloggere ofte setter pris på. I Sverige er det en slags standardsetting blant folk at store selskaper alltid har en agenda. Du kan alltid spille underdog-kortet. Bonustips 3. Frykt for salg Frykt for salg er en effektiv salgsstrategi. Mange brukere og kunder har ikke tid til å være så oppdatert som de burde være. Dette gjelder store og små avgjørelser og hvis du kan så tvil og frykt og deretter injisere ditt kommersielle budskap, vil kundene gjøre det. Å selge frykt er mer effektivt på kort sikt enn å selge fordel, men det er ikke en risikofri strategi. Personlig unngår jeg dette vanligvis av moralske grunner, selv om det sikkert skjedde i min fortid. Hvis du kjenner eksempler på vellykkede lenker til kommersielle nettsteder, vennligst gi oss beskjed i kommentarene nedenfor.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!