Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Den største feilen i SEO

Hva er den største feilen du kan gjøre i søkemotoroptimalisering? Christian Rudolf forteller om hva han mener er den største feilen og hvorfor.

Transkripsjon av video:

SEO er et komplekst problem

Hei! I dag skal vi snakke om den største feilen som finnes i SEO. Kanskje det er litt cocky av meg å nevne at det er en stor feil som kan gjøres, men jeg tror det er din. Å sette søkeadresser i XML-nettkartet er ikke den største feilen du kan gjøre, det er en organisatorisk feil. Den største feilen er å la markedsavdelingen håndtere SEO 100 % . Det er ikke en feil fordi markedsavdelingen er dårlig på det, det er det ikke, det er de ikke, generelt sett ikke uansett, men det er fordi SEO er et komplekst problem som går på tvers av flere avdelinger.

SEO består av fire deler

SEO er fire ting: teknologi, innhold, eksterne lenker og brukeropplevelse. Alle disse fire er ikke utelukkende i markedsavdelingen. Det du trenger å gjøre er å løfte spørsmålet om SEO til et annet nivå, til ledergruppen. Der må avgjørelsen tas. Det som skjer når beslutningen tas i ledergruppen og den beslutningen flyter ned i organisasjonen, er at da vil avdelingene som håndterer de fire aspektene og en som har ansvar for markedsavdelingen fungere. Faktum er at hvis du bare lar en avdeling håndtere dette, for eksempel markedsavdelingen, det eneste de har lov til å bestemme for eksempel er innholdet, vil du ikke få det resultatet du ønsker. Du kan fortsatt få et positivt resultat, men du ønsker ikke å få denne "hockeykøllen" som betyr å ha topprangeringer, og det er derfor du bør ta spørsmålet om nettstedsøkemotoroptimalisering til et annet nivå. Det er også når du raker arenaen for et vellykket seo-prosjekt.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!