Av

Uppdaterad: November 24, 2022

7 innsikt om søkemotoroptimalisering 2014

Å komme med fremtidsspådommer i en verden hvor det snør på pyramidene, hvor Moderaterna høres ut som Sossar og Google investerer store summer i selskaper som lager roboter, det er man rett og slett ikke. Siden Google er noe jeg bruker mesteparten av mine våkne timer med, vil jeg prøve å fortelle deg hva jeg tror vil skje innen SEO & Google i 2014. søkemotoroptimalisering-2014

Google lanserer Blocket killer:

Amazon og Ebay er to av Googles favorittobjekter for hat. Grunnen til dette er at de har en ressurs som Google ikke har, reelle transaksjonsdata fra brukere, i volum. En av Googles store fordeler er søkedataene dine. Hvis det kan suppleres med reelle kjøpsdata i et større volum enn de allerede har, så kan de optimalisere annonsealgoritmene i én runde, én stor sving. Det krever heller ikke en så stor forbedring for at det skal være veldig lønnsomt for dem. Hvis de kan få én prosent mer ut av varelageret, tilsvarer det 5-600 millioner dollar på bunnlinjen i Googles resultatregnskap. Google har i dag også flere puslespillbrikker som kan settes sammen og få det til å fungere veldig bra. Via Google plus har du tilgang til enkeltpersoner, via Google wallet har du tilgang til betalinger, du kan gjøre interessante integrasjoner med blogspot/Google+, du har din egen TLD.er for tillit og merkevarebygging og du har tilgang til trafikken i hele søkekø i hele Google. Det handler ikke bare om å presse mer verdi ut av annonsene dine, det er et stort marked. Det er anslått at det globale posttekstmarkedet er verdt 100 milliarder dollar. Det er en godbit som Google anser deg verdig. Når det gjelder å utfordre Blocket på post-tekstannonser, har mange prøvd, men ingen med de økonomiske muskler, rekkevidde og brukerdata som Google har. Google ønsker også, rent strategisk, å bli et sterkere førstevalg for netthandel. Her er både Amazon og Ebay, formidable motstandere.Hadde jeg vært Block eller Ebay hadde jeg gått inn i 2014 med svette håndflater fordi det er skyer i horisonten. [mer_info_skjema]

Algoritmen, den vil være mer av det samme som i 2013:

Alt som har skjedd i 2012 og 2013 skal vi få enda mer av. Det blir et enda tøffere grep om ankertekster. Bare mer brukerdata i algoritmen. Bare mer skjevhet mot brann i rangeringen av nettsteder. Jeg skal ikke engang ta opp disse som enkeltpunkter, da dette er en pågående trend som ingen burde ha gått glipp av nå. De to hovedpunktene i endringene a) Gjør SEO mye vanskeligere, siden SEO i utgangspunktet er Googles eneste konkurrent. b) Vri algoritmen slik at merker har en stor fordel i de naturlige søkeresultatene.

Kunnskapsgrafen ønsker å rulles ut aggressivt:

Dette er en funksjon som finnes i Google-søk, som tilbyr informasjonen og svar på brukerens spørsmål, direkte, uten at brukeren trenger å klikke videre. Google sier selvfølgelig at de gjør dette for å gjøre det bedre for brukeren . Sannheten er at de ønsker å beholde brukeren i sitt eget økosystem, skrape andres nettsider for informasjon, og så pakke dem med annonser . Google beholder dermed brukeren på Google.com, har null innholdskostnader og kan selge flere annonser. Vel, nå vet du hvorfor de ønsker å rulle ut denne funksjonen aggressivt. For eksempel kan du se her at de rullet den ut i bilsegmentet i USA ganske nylig .

Anonymitet i skuddlinjen:

Mitt inntrykk av den siste lekkede versjonen av Google Rater Guidelines (for de av dere som ikke vet det, Google har x tusen personer som sitter og rangerer søk, nettsider, bilder og lenker manuelt, og de nye versjonene lekkes alltid til offentlig) er at anonymitet ikke er en god ting. Spesielt helse og finans ser ut til å være segmenter hvor det er spesielt dårlig. Vi vet allerede at Google vil at vi skal installere forfatterskap på nettsidene våre, identifisere oss på YouTube osv. Google ønsker å øke innsatsen for å identifisere nettsteder og personer. Dels fordi du ønsker å tjene mer penger (annonseoptimalisering), men også for å kunne bygge din egen lenkegraf over internett, atskilt fra den virkelige lenkegrafen (den kan manipuleres og du foretrekker derfor å eie informasjonen selv). Det forutsettes derfor at du ønsker å kunne levere bedre og mer «naturlige» søkeresultater. Et synlig symptom på dette vil være endringer/forbedringer av forfatterskap, med mål om å redusere mengden anonymitet.

Alle PPC-selskaper ønsker å jobbe hardt for å rulle ut produktoppføringsannonser

Produktoppføringsannonser kom til Sverige rundt november. Kort oppsummert kan du som annonsør vise produktbilder i søkeresultatene, ikke bare tekstannonser. Som du sikkert forstår fungerer dette veldig bra. Ifølge Adobe genererer dette +34 % flere klikk enn vanlige tekstannonser . Spesielt mobilbrukere ser ut til å sette pris på å klikke i dette formatet. Rapporter fra USA viser at det er annonsører som bruker +50 % av Adwords-budsjettet sitt på dette formatet og det vil komme flere i 2014. Dette vil imidlertid ha en rekke konsekvenser. Dette er et helt nytt annonseformat der bilder vises i Google-søk. Det vil tiltrekke seg mange klikk og kannibalisere vanlige tekstannonser i Google og trafikk til den organiske oppføringen i Google for et søk. Nedenfor har du et bilde av antall søk i Google USA, hvor PLA-er er synlige. Som du kan se, gir Google kontinuerlig disse annonsene høyere prioritet. Noe som ønsker å fortsette gjennom 2014, også i Sverige. ( Bildekilde) del-produkt-annonse-oppføring

Google vil starte gjesteblogging:

Inntil i fjor høst var gjesteblogging den eneste skalerbare metoden for å skaffe lenker som ble akseptert av Google. I fjor høst kom Matt Cutts ut og sa at det ikke må gjøres på en skala, og hvis det gjøres må det ikke brukes. Bruken av gjesteblogging, eller misbruket som Google nå mener du har gjort i en skala som er vanskelig å forstå for de fleste SEO-ere i Sverige. Sjekk for eksempel dette søket nedenfor av Findthebest. Det er ikke et lite prosjekt å få så mange gjesteinnlegg. Det er sannsynligvis 2-3 ganger mer enn hva dette søket viser:

gjesteblogging

Speider for den svenske SEO-bransjen

  • Det blir mindre røft. Næringen blomstrer virkelig og folk er opptatt med å høste.
  • Det blir store endringer i SERP «søkemotoroptimalisering» neste år. Nikke vil falle tilbake ettersom en rekke SEO.are virkelig ønsker å begynne å gjøre offsite seriøst. Noen av nettsidene som er der i dag vil bli straffet av Google.
  • Det er en alvorlig kompetansemangel i SEO-bransjen i dag. Det vil bare bli verre, ettersom mange store selskaper i mye større grad ønsker å søke folk med SEO-ekspertise. Vi ønsker også å se flere SEO-selskaper, da de med erfaring forstår at de kan tjene mer som frilansere eller starte et søkemotorbyrå sammen.
  • SEO for store merkevarer blir seriøst. Store selskaper blir seriøse med SEO . For det første blir Adwords dyrt, og i tilfelle et administrerende direktørskifte forstår den nye administrerende direktøren at SEO tilhører et moderne selskap. Mer etterspørsel etter tjenester og personell. Hvis du vil starte lokale SEO-konferanser, er dette sannsynligvis et strålende øyeblikk for det. Etterspørselen etter kunnskap fra alle nye aktører vil være stor.

Enten jeg har rett eller feil, kommer året til å bli fullt av drama. Googles endringshastighet er høy, og de ser ut til å akselerere den ytterligere. De prøver også å presse mer penger ut av økosystemet sitt. Disse to faktorene garanterer drama i 2014.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!