Av | Publicerad

Uppdaterad: November 24, 2022

3 SEO-trender som Google ikke vil at du skal vite om

Under Nettdagene i Gøteborg, september 2014, holdt jeg et foredrag om trender som Google nekter å diskutere. Internetworld var så snill å filme det, og nå kan du også se hvilken innsikt jeg har samlet. Vi skal snakke om de hemmelige instruksjonene for Googles manuelle kontroller. Vi skal snakke om hvordan nye annonseformater påvirker SEO , og til slutt, kanskje mest spennende, skal vi snakke om negativ SEO, det vil si dårlig SEO.

Hvorfor er Google og søk så viktig?

Jeg vil først lage en kort utvikling om hvorfor jeg synes Google er så viktig. Det er tre grunner til at jeg synes Google er viktig. a) For det første er det slik at med 10-15 prosent av alle søk har brukerne pengene i hånden. De er klare til å bruke pengene umiddelbart. Det er nettopp i øyeblikket at bedriftene ønsker å kommunisere med brukerne og få pengene. b) Den andre grunnen er at selskapenes kunder bruker Google til å reise gjennom dette salgsområdet . Å oppdage ting, å verdsette ting, å lære nye ting og ta beslutninger og sammenligne mellom produkter. Google er involvert i hele nedoverstrømmen, helt til slutten. c) Den siste grunnen er at mange bedrifter er utrolig gode på merkevaremarkedsføring . Du snakker om merkevaren din, du snakker om måten du løser problemer på. Men hvis du ikke er på slutten, reduserer du effektiviteten til hele markedsføringsbudsjettet og mediebudsjettet. Derfor synes jeg Google er viktig. [mer_info_skjema]

#1 Retningslinjer for Google Remote Rater

Vi skal begynne å snakke om noe som kalles Google Remote Rater Guidelines. Du vet sikkert at Google har en edderkopp som søker på Internett etter informasjon og samler alt i en database. Så har de en algoritme som analyserer denne informasjonen og så kommer du og stiller et spørsmål til Google. Da leverer du et svar du synes er ganske bra.

Men denne algoritmen er matematisk, den tenker ikke alt som deg, du er ikke matematisk og 100 prosent logisk i livet ditt, jeg vil gjerne si at du kanskje er 10 prosent logisk og 90 prosent emosjonell. Denne følelsesmessige delen er vanskelig for Google å gjengi i en algoritme. Så det du har, for eksempel, er tusenvis av kontrollere som sitter og klassifiserer nettsider og søker. Så disse menneskene sitter hjemme, koblet til et system der de mottar et spørsmål fra Google; "er dette en god nettside for ordet hundemat?". Så det er en skala som de klassifiserer dette på. Dette gjøres fordi man ønsker å få informasjon om hvordan folk opplever nettsider, ikke bare hva algoritmen mener er viktig.
For at disse kvalitetskontrollørene skal kunne opptre på omtrent samme konsistente måte, finnes det retningslinjer. Det er en 160-siders manual som din. Det er selvfølgelig ikke offentlig, men disse inspektørene jobber på kontraktsbasis og de er vanligvis ikke særlig godt betalt. Så omtrent en gang i året slipper Google en ny versjon av denne, du kan se siste versjon på indekssiden her og den kom ut i sommer. Siden de ikke betaler deg så godt, tar det vanligvis bare en dag eller to før noen har "lekket" informasjonen. Jeg velger bevisst å ikke lenke til det, hvis du ønsker det, ta kontakt med meg privat så kan jeg sende det til deg. Jeg kan tydeligvis ikke stå her og fortelle deg om 160 sider som er viktige for deg, det fungerer ikke sånn, så jeg har kokt det ned til tre ting.

Essensen av retningslinjene

Kjernen i disse 160 sidene er kompetanse, autoritet og troverdighet. Google kaller det EAT, som du kanskje husker. SPISE; Kompetanse, autoritet og troverdighet, og jeg skal faktisk forklare disse tre begrepene gjennom eksempler fordi det gjør det så mye lettere å forstå.

Ekspertise

Det er et selskap som heter running lab. Kan det være at det er noen fra løpslaboratoriet her? Det var synd. Jeg vet ikke om du vet det, men det fungerer slik; Jeg løper litt, men det vises kanskje ikke så godt. Du tar med deg skoene til løpelaben, går inn, den som hjelper deg sjekker bunnen og ser hvordan jeg bruker skoene. De tar ut en kopi, jeg må ta dem på og så har de en tredemølle som jeg må løpe litt på som de filmer og så sjekker de at jeg setter føttene ned på en god måte slik at jeg ikke får vondt meg selv. Da anbefaler de et par sko til meg.

Du kan si at løpslaboratoriet ikke bare er eksperter på salg av sko, som Stadium og SportAmore og mange andre selskaper. De er eksperter på å vite hvilke sko du bør ha eller hvilke du bør ha. Dette gjør dem til fageksperter, og de har en liten funksjon på nettstedet som gjenspeiler denne prosessen. Ikke like bra som å gjøre det i en butikk, selvfølgelig, men du vil være en ekspert, for å hjelpe deg med å velge de riktige skoene, ikke bare selge dem.
Det er slik jeg definerer ekspertise. Du er god i faget, ikke bare god til å selge produktet.

Autoritativitet

Autoritet. Det er et nettsted kalt Search Engine Consultant som drives av en stipendiat i bransjen kalt Pineberry som du kanskje kjenner. Jeg går faktisk dit ganske ofte. Jeg er der flere ganger i uken. De produserer innhold som jeg av og til bruker, men fremfor alt har de en rekke funksjoner som løser problemer for meg i min daglige SEO. Når jeg er ute med en kunde kan jeg raskt gå dit og få en løsning på problemet fordi de har små applikasjoner som løser problemene for meg på noen sekunder. Og da vil du også forstå hvorfor jeg definerer autoritet som stedet hvor de profesjonelle går. Jeg kan SEO, jeg jobber med SEO og likevel går jeg dit selv om vi kan være konkurrenter i noen tilfeller.

Troverdighet

Troverdighet. Det er litt lettere. Her har jeg produsert en e-handler, jeg tror siden heter ellampa.se. Han har en trustpilot-widget som du sikkert er kjent med. Den presenterer brukernes meninger om selskapet. Men man velger også å produsere priser, man blir belønnet med en eller annen designpris der, det tror jeg. Og så viser du selvfølgelig merkevaren til dine relasjoner for å få noe av deres troverdighet.

Maks 20 sek for å vise EAT

Det som er litt spesielt med EAT er at Googles brukere, eller disse kontrollerene, jobber med akkorder. De går veldig fort, og jo flere klassifiseringer de gjør på en time, jo mer penger tjener de. Så når de kommer til nettstedet ditt, bruker de bare noen få sekunder på denne nettsiden, så hvis du skal kommunisere EAT til brukerne dine og til Googles kontroller, må du være veldig tydelig. Det samme gjelder for brukerne dine. Du studerer sannsynligvis fluktfrekvens/tid på siden og ser du på fordelingen av dette vil du oppdage at det er ganske mange som bare er der i ti sekunder. Du gjorde ikke noe inntrykk på dem. Så ved å bruke EAT kan du gjøre et større inntrykk på dem.

Hvordan kan du bruke EAT?

Hvordan kan du bruke EAT? EAT for hver bransje er veldig vanskelig for meg å fortelle deg, og kanskje du ikke vet det selv. Men brukerne dine vet det. Spør dem. Da kan du faktisk definere EAT for din bransje mye enklere. Så kan du ta en lang, hard titt på din egen nettside, skal vi møte EAT? Og ikke bare på forsiden, på alle nettadresser. Google får tilgang til alle nettadressene og Google-brukere får tilgang til alle nettadressene dine. Altså ikke bare omslaget.

#2 Nye annonseformater i Google

Trend 2. Nye annonseformater i Google som gjør SEO mindre verdifull. Google fortsetter å innovere, det er mye mer enn bare ren tekstannonser i dag. Tenkte jeg skulle vise et bilde av hvordan det ser ut. Her ser du et skjermbilde fra 2008 og et skjermbilde fra 2014. Det fra 2008 inneholder disse tradisjonelle tekstannonsene, du har ca 25-30 prosent annonser og 70-75 prosent innholdslenker i 2008. I 2014 er de gule boksene organisk treffbilde, det naturlige innholdet. Resten er annonser. Der har du 70-75 prosent annonser, så det har skjedd ganske mye på seks år. Og som du ser er konklusjonen på dette at det blir mindre trafikk til de organiske sidene. Nå er dette et toppbilde fra USA og de ligger noen år foran oss, så det ser forskjellig ut mellom landene våre på alle nivåer i Google, algoritmene er forskjellige og så videre. Men det kommer hit. Jeg tenkte jeg skulle vise deg noen av disse annonsene. Det er en jeg virkelig håper du vet om, og det er Google Shopping. 26 prosent av alle betalte klikk kan relateres til denne annonsen, og det er veldig effektivt. Når jeg forklarer det, vil du forstå hvorfor det er så effektivt. Google er vanligvis bare en haug med tekstlenker, så når Google setter inn bilder i søkeresultatene, trekkes øynene dine til bildene. Og hvis øynene dine trekkes til bildene, trekkes musen til bildene og musen tegnes et sted og den klikker. Faktisk, ikke bare tiltrekker dette seg flere klikk, forskning viser at trafikken som kommer fra denne annonsen også konverterer bedre enn vanlige tekstannonser. Så dette er en annonse som vi kommer til å se veldig, veldig mye mer av, fordi det er en enkel måte for Google å tjene mer penger på og også være bedre for brukerne, fordi de definerer gode ting for brukere som folk klikker på .

Nettsidelenker. Nettsidelenker har som regel kun blitt funnet i de organiske søkeresultatene, når du søker på en bedrift kommer bedriftens URL opp, og deretter en del linker under, det vil si nettsidelenker. Nå kan du også få den til annonsen din, og her har jeg tatt Vingesor og de bruker den til å formidle midlertidige tilbud og midlertidig kommunikasjon. For de kjøpte nettstedslinkene kan du kontrollere 100 prosent, de organiske nettstedslinkene kan du ikke kontrollere 100 prosent. Også her ser du at ving.se presses lenger og lenger og lenger ned, som følge av at annonsen får flere og flere klikk.
Det er også noe som kalles annonseutvidelser. I dette tilfellet har jeg valgt å illustrere det, du kan legge inn en søkebok direkte i det betalte resultatet slik at du kan finne akkurat den riktige salgsvaren umiddelbart. Og også her ser du at søkeresultatet presses lenger og lenger ned og lenger og lenger ned. Her er en annonse som ennå ikke er tilgjengelig i Sverige som heter Carousel, og hvis du ser på denne, er det eneste organiske på dette skjermbildet kartet, alt annet er den kjøpte plasseringen. Alt annet er stedet du har kjøpt. Og det som er litt irriterende her er at Googles brukere ikke protesterer mot dette, de synes dette er helt greit. De fortsetter å klikke på de kjøpte annonsene. Men det er ikke bare annonser. De bygger nye funksjoner inn i søkeresultatene og her ser du et lite nisjesøk som gjenspeiler litt av det du er interessert i i livet. Så det er en video rett i søkeresultatet. Du trykker bare på play, du trenger ikke gå til Youtube, du tror bare spill, som et resultat av at de organiske hitene går ned.
Det er mer. Været, det er en stor værbok. Den værboksen når noen syker etter vær koster Klart.se 50 000 færre personer i måneden til nettsiden deres, kanskje flere. Også valutakurser. I dette tilfellet trykker du ikke søkeresultatet så langt ned, men du får svaret på spørsmålet umiddelbart. Dette betyr at jeg ikke trenger å klikke noe annet sted. Jeg kan gjøre et nytt søk, som å kjøpe valuta.

Hvorfor skjer dette?

Hvorfor skjer dette? Vel, det er to grunner. Google ønsker å omsette et sted mellom 65 og 70 milliarder dollar i år. De ønsker å vokse med 20 prosent per år. Personen, han eller hun, som har problemet «vokser med 20 prosent når vi har en omsetning på 65 til 70 milliarder dollar», sover ikke særlig mye. Det er et gigantisk problem. Og den enkleste måten å løse det problemet på er å få mest mulig ut av det du har. Trafikken. Så du vil bare presse inn flere annonser på forskjellige måter slik at folk klikker på flere annonser, bedre annonser, relevante annonser. Kall det hva du vil, kanskje vi til og med ser katter over hele Google, jeg vet ikke.

Den andre grunnen til å ønske å gjøre dette er å gjøre SEO mindre lønnsomt. Du er ikke helt fornøyd med enkeltpersoner som driver med SEO. Og ved å skyve det naturlige treffbildet lenger ned vil det på sikt være mindre penger for enkeltpersoner som meg, og dermed gjøres mindre SEO. For når jeg tjener mindre, er jeg mer tilbøyelig til å gå og gjøre noe helt annet.

Konklusjon

Annonser i Google blir viktigere og viktigere, og dette stemmer virkelig overens med det du sa. Man må forstå dette universet og disse verktøyene for å få maksimalt utbytte. For hvis 10 til 15 prosent løper rundt på Google med pengene i hånden – ganske mange er sultne på disse pengene – så får du ikke tilegnet deg kompetansen, du får ikke del i disse pengene. Google Shopping, hvis du ikke er interessert i det, begynn å gjøre det. Du må bare sette i gang. Likeså for dere som jobber med SEO. Du må være litt skarpere, du må stille litt flere krav. Topp ti er ikke nok, topp fem er ikke nok, det er topp tre som gjelder. For hvis du bare er din topp fem, vil du ikke være synlig når du surfer med for eksempel mobiltelefonen, fordi den organiske plassen er enda mindre enn den er på min stasjonære og bærbare. Negativ SEO. Dere har kanskje alle hørt om link søppel. Selv om du ikke bruker det, kan du lide av det i disse dager. Jeg pleier å si at negativ SEO er SEO-bransjens svar på negativ kampanje i politikken. Ganske mange politikere er ikke i det hele tatt opptatt av å fortelle deg hvor gode de er, eller hva de bør gjøre, eller produsere data som beviser deres synspunkter rett, men du kaster fienden. Her ser du et strålende eksempel på hva Miljøpartiet De Grønne skjedde med i Almedalen. Jeg definerer negativ SEO som når noen bruker lenker for å manipulere nettstedet ditt negativt i Google. Heldigvis er ikke dette så vanlig i Sverige, men kommer du til utlandet er det mye, mye mer vanlig. En av de raskest voksende bransjene innen SEO er lenkerengjøring. De hjelper bedrifter med å rydde opp i lenker, og dette skyldes delvis negativ SEO. Hvorfor skjer dette med negativ SEO da? Vel, 65 til 70 milliarder dollar er en enorm haug med penger som venter på folk, og det er tydelig at det er folk som er klare til å tråkke over lik for å få disse pengene. Det er også slik at Google gjorde dette mulig. I løpet av de siste 24-30 månedene har det vært flere oppdateringer enn noen gang før, og håndterer ulike typer lenker. Og når du lager en lenkemetode som er populær fra noen år tilbake, som mange vet om, fjerner du den og legger en straff på den metoden. Når folk som meg bruker den metoden på et annet nettsted, kan du utløse disse filtrene, selv om det ikke er nettstedet mitt, selv om du ikke har bestemt deg for disse koblingene. Den siste grunnen er at negativ SEO vanligvis er veldig billig, så hvis det ikke fungerer, har du ikke tapt mye. Disse tre faktorene skaper en giftig cocktail og det er tydelig at folk sitter hjemme under "anonymitet", via en eller annen Tor-proxy, via anonyme betalinger, og begynner å gjøre dette. Om ikke annet bare for å teste. Jeg så noe som faktisk blir diskutert offentlig. Et selskap i USA som heter Ginger Software, en slags oversettelses- og tekstprogramvare. De har en ganske stor side, og jobber du med ord har du selvfølgelig ordlister på nettsiden din – slik at du definerer ord ganske langt nede i sidestrukturen. Og så ønsket noen å bruke en gammel lenkemetode som denne av uklare grunner, og det du gjør er å produsere en serie artikler og deretter spraye dem ut på tusenvis av nettsteder. Og i disse artiklene legger du ikke bare til lenker til nettstedet du vil jobbe med, du legger også til andre lenker for å få det til å se naturlig ut. Og disse Ginger Software var tilfeldigvis disse "andre" lenkene, og her ser du resultatet av søketrafikken. De løste dette problemet, men det kostet et sted mellom $50 000 og $100 000 å fikse.

Hvordan fungerer negativ SEO?

Det er mange måter å gjøre dette på, men jeg vil snakke om de vanligste og enkleste og sannsynligvis minst effektive. Det finnes forskjellige typer tjenester der ute, nettsteder, markedsplasser. Her ser du en som heter SEOClerks. Det er ikke den vakreste nettsiden på jorden. Jeg gjorde et søk på negativ SEO og dette kom opp. Så det er en fyr her som, hvis du ansetter ham for $13, får du 300 000 linker. Ganske billig på en link. Den andre, også nummer to, tjener tilsvarende 300 000 lenker for $13. Den tredje ser ut til å nøye seg med 50 000 lenker for $10, og da forstår du også at det ikke er noen stor beslutning for disse menneskene som er klare til å tråkke over lik. Det tar bare noen sekunder å bestemme seg. 50 000 lenker til prisen på en svensk sterkøl på puben.

Virker det? Ja, noen ganger faktisk. Dessverre. Av grunner du sikkert forstår, vil jeg ikke fortelle deg når de jobber og når de ikke gjør det. Google erkjenner egentlig ikke dette problemet, fordi det er klart at hvis de sa at det fungerer, undergraver de deres troverdighet. De ønsker en objektiv og redaksjonell algoritme. Det er ikke engang dem, det er algoritmen som avgjør. De foretrekker å distansere seg fra algoritmen. Men de har fortsatt å bygge et verktøy for å håndtere dette, og det heter Disavow – du finner det i Webmaster Tools. Desavow er et vanskelig ord å si, så på svensk pleier jeg å si avvis lenker, og det du da gjør er å slå opp disse 300 000 lenkene, laste dem opp i en CSVF-fil og laste dem opp til Google innen 24 timer og Google ignorerer disse lenkene. Problemet er å finne disse 300 000 koblingene. Det andre problemet er at når du først finner 300 000, må du sørge for at dine gode lenker ikke er blant de 300 000, for da vil du fjerne dem også.

Slik beskytter du deg mot negativ SEO

Det er vanskelig å beskytte seg, men du kan i det minste finne ut når det skjer. Jeg har søkt på Google Alerts og en annen tjeneste som heter Talkwalker, som jeg tror er mye bedre på merker jeg jobber med for å finne ut, for hvis noen har lagt til 300 000 lenker, vil disse verktøyene fortelle meg det. Det er ingen måte å skjule det på. Det er som et gigantisk skrik.

Du kan også gå inn i Verktøy for nettredaktører og se på dine nåværende lenker; hvordan ser de ut? Hvorfor linker folk? Hva er den normale tilstanden til nettstedet mitt? Så når du kommer en annen dag og det er annerledes enn normalt, vet du ok, jeg skal nok grave litt mer i dag. Så bare ved å vite hva normalen din er, kan du lettere forstå om dette skjer. I verktøy for nettredaktører er det også mulig å konfigurere og motta ulike typer advarselsmeldinger hvis noe dårlig skjer med nettstedet ditt. Jeg synes også du bør bruke dem.
Så, hva vil du underholde deg selv med når du kommer hjem? Absolutt, du bør sjekke dette med EAT, hvor mye EAT-faktor har jeg på nettsiden, gjør en analyse. Jeg synes faktisk det går ganske fort. Sett opp disse advarende e-postene i Verktøy for nettredaktører, begynn å bruke Google Shopping og gjør SEO, sikt mer mot toppen enn du gjorde før. Det er alt. Du kan laste ned presentasjonen her om du vil, umiddelbart.

Spørsmålstid

Spørsmål 1: Vi snakket tidligere om SMB. Og de små og selvstendig næringsdrivende, hvordan skal de klare seg her i verden når det sannsynligvis blir kjøpt mer og mer plass på Google og det organiske forsvinner mer? Christian: De kommer til å få det vanskeligere, det er det korte svaret. Men det er også helt naturlig. Hvis du må være litt brutal, er ikke Google interessert i disse enmannsgründerne. Eric Schmidt, som var administrerende direktør i Google før, sa i 2008 "du legger merke til hvordan vi sorterer ut denne kloakkbrønnen vi kaller Internett", som en strategi. Google retter seg kun mot merkevarer, det er der pengene dine er. Hvis du har en AdWords-kontakt hos Google, har du sikkert lagt merke til det siste året at de snakker om «nei, dette påvirker merkevaren din». Det har skjedd det siste året, så disse eierne kommer til å få det vanskeligere over tid. Men jeg tror, hvis du er en av dem vil det ta litt tid, dette er ingenting som skjer sånn, det går ganske sakte. Og det er også derfor vi ikke legger merke til det, akkurat som dette 2008 2014-bildet. Så du har god tid til å lære mer og bli en ildsjel. Spørsmål 2: Ja, det er faktisk relatert til dette spørsmålet, fordi jeg tror hele ideen til Google er basert på relevans. Og hvis du og jeg leter etter "beste forsikringsselskap, billigste pris" hei og ha, jeg vet som forbruker, hvis vi sier at det er det virkelige bildet, og det er bare et gigantisk forsikringsselskap på toppen, så vet jeg at , ok, da må jeg bla ned, så jeg vil ikke… atferden endres slik at jeg… for jeg mener, jeg har vært der selv mye i det siste, faktisk der jeg begynte å søke etter binær alternativer fordi jeg antok at det var noe falskt. Christian: Det er det sannsynligvis. Spørsmål 2: Ja, men så er det de 20 toppresultatene som heter binäraoptioner.se bla bla bla binære opsjoner, hei og ho, syke tall, helt til du kommer til noe slik informasjon på Flashback at dette er sykt. Men jeg mener, da vet jeg aktivt at toppscore er bare, det kan jeg bare ignorere. Christian: Jeg tror det er litt forskjellige ting. Det er ingen store merker i Sverige som driver binære opsjoner, så vidt jeg vet. Men forsikringene, det er ti store selskaper som vi alle kjenner her inne, og du har ingen problemer med å klikke på dem. Så det er bare det at det er to forskjellige segmenter, men Google tester alt ekstremt nøye. De vet nøyaktig hvor mange annonser de kan presse når brukere forsvinner. Noen ganger når du surfere, spesielt meg som er veldig nerdete, du kan se disse skarpe brukertestene som Google kjører, de viser forskjellige ting. Og undersøkelsene deres, uten å være en del av dem, tør jeg påstå at de viser at Google-brukere elsker å klikke på annonsene som Google viser. Det er eksempler jeg har jobbet med hvor du ser spesifikke annonser, spesifikke søkeord, 30 prosent av søkerne klikker på annonsen, toppannonsen, en enkel annonse, ikke de andre åtte, men en enkel annonse, 30 prosent. Tusenvis av individer som velger å klikke på en annonse. Og det er fordi de snakker med folkene som har pengene i hånden. De har et problem, et behov, "å, her er det løst, flott, 399 SEK, problemet mitt er løst", så har de ingen problemer med å klikke på en annonse. Så jeg tror annonsere suksessen din på Google, ekstremt relevante annonser til nøyaktig rett tid. Svarte jeg på spørsmålet? Spørsmål 2, fortsatt: Men det jeg mener er at bildet er at det skal være veldig gjennomsiktig og at det skal være en bredde, så derfor googler du, for å finne en verdi. Christian: Google mener merkevarer gir verdi. Moderator: Kan jeg komme litt inn på det emnet, vi vet alle at Google har en rekke ganske høyprofilerte søkeord og sånn, ikke vær ond og alt det der. Du gir et bilde her som ikke er udelt, ja selvfølgelig er det fortsatt ett, vi liker fortsatt Google uansett, men det er mange… vel, er Google like fine som de vi noen ganger gir inntrykk av eller er det en dobbelt nederste bilde av den? Christian: Nei, jeg tror egentlig ikke på ondskap eller noe, så jeg vil ikke klassifisere Google som ond, jeg tror de er gode, de gjør det mulig for meg å tjene til livets opphold og få denne objektive tilbakemeldingen, og det er flott. Men Google er akkurat som alle andre selskap, Volvo forhandler med Putin og selger lastebiler som skal frakte atomvåpen, det Google gjør er at de tildeles fem hundre millioner amerikanske dollar i kompensasjon for markedsføring av ulovlige stoffer, de høyeste skadene i historien. av markedsføring. For bare en måned siden fikk du en bot på 20 for uautorisert markedsføring av apper til barn. Så de er akkurat som et vanlig selskap, og denne teksten er bra, muliggjør kritikk fra utenforstående, de bør fjerne den og vi er helt normale, vi er akkurat som Volvo. Spørsmål 3: Med tanke på det du viser her, det vil si at Google tok over fra Altavista og Yahoo og dem, at alt var et enkelt rot av annonser og rot, så de ryddet opp i det og det var slik de pleide å være. Ser du en lignende reise, hvis de begynner å gå i sin egen felle, hvis noen andre tar over, eller, du skjønner hva jeg mener. Christian: Nei, det ser jeg ikke. Og det er fordi jeg vet at de tester alt ekstremt nøye. Før de gjør en endring, har fem millioner mennesker sett den, og de tar disse brukerdataene og tar en avgjørelse. Den gjør akkurat det du bør gjøre, og akkurat som den første presentasjonen sa, ta disse brukerdataene, analyser dem, se en hypotese og ta en avgjørelse. Det er litt vitenskap i det hele, akkurat som hvis du skriver et essay, så setter du hypoteser, undersøker, har du rett eller feil, og det er helt greit å komme til den konklusjonen at det ikke er noen sammenheng, det er med det normale.

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO
Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!