Søkemotorkonsulent
Å ansette en søkemotorkonsulent eller søkemotoroptimaliserer er en stor beslutning som ikke bør tas lett på. En god og pålitelig SEO-ekspert kan spare deg for tid og forbedre nettstedet ditt, mens en useriøs søkemotoroptimalisering kan skade nettstedets omdømme. Hvis du vurderer å ansette en søkemotoroptimaliserer, bør du gjøre det så tidlig som mulig, spesielt hvis du planlegger å redesigne nettstedet ditt eller når du planlegger å lansere et helt nytt nettsted. Da er det mulig å sikre at siden blir søkemotorvennlig helt fra starten. Selvfølgelig kan en SEO-ekspert også forbedre et eksisterende nettsted.
Hva gjør Topdogs søkemotorkonsulenter?
Topdogs søkemotorkonsulenter hjelper deg med å få nettstedet ditt til å vises så høyt som mulig i Google Søk, øke trafikken til nettstedet og øke nettstedets konverteringsrate. Å gjøre SEO er en prosess, og når prosessen fungerer, kan du nå de ettertraktede topplasseringene og dominere segmentet ditt. Søkemotoroptimalisering av et nettsted er komplisert ettersom det er mange deler og aktiviteter som må fungere sammen. Vi mener at SEO består av fire deler: teknologi, lenker, innhold og brukeropplevelse. For å lykkes med søkemotoroptimalisering må du jobbe med alle fire. Alle deler av søkemotoroptimalisering skal også integreres i virksomheten og samarbeide med markedsføring. Et vellykket prosjekt krever derfor tilpassede prosesser og metoder som fungerer. Det er i det prosessstyrte arbeidet Topdogs styrke ligger. Vi er vant til å jobbe med både store og små bedrifter både nasjonalt og internasjonalt. Vi har også lang erfaring med ulike typer SEO , noe som har resultert i våre velprøvde metoder og prosesser som kan tilpasses ulike situasjoner. Når du ansetter oss kan du derfor føle deg trygg på at vi kan tilpasse SEO-prosjektet til din virksomhet og dine behov.
Hvordan fungerer Topdogs søkemotoroptimalisering?
Under vårt samarbeid forklarer våre søkemotorkonsulenter ideen bak hvert trinn. Vi hjelper deg med å lage en klar plan og skape innsikt i organisasjonen om hvorfor forbedringer bør gjøres. Det er viktig for oss at alle involverte, men fremfor alt ledelsen, forstår hvorfor de bør drive med SEO. Dette er fordi beslutningstakere gjerne vil vite hva de får ut av å implementere et SEO-prosjekt for å kunne sammenligne og ta beslutninger om hvilke av alle prosjekter som skal prioriteres. Et SEO-prosjekt involverer også flere deler av en organisasjon, noe som betyr at ledelsen må involveres i prosjektet for å ta beslutninger, koordinere prosjektets ulike parter og sørge for at prosjektet går videre. Når du ansetter oss i Topdog, starter våre søkemotoroptimaliseringskonsulenter med å gjennomgå dine interne arbeidsprosesser. De gjør også en analyse av nettstedet og utvikler en handlingsplan for SEO-prosjektet. I løpet av prosjektet jobber våre søkemotorkonsulenter både smidig og iterativt med ulike innsatser og mål. Våre SEO-eksperter måler og følger opp hver aktivitet og tilpasser metoden til neste aktivitet.
En seo-prosess i to deler
Topdogs velprøvde prosesser for vellykket søkemotoroptimalisering består av to faser, en planleggingsfase og en implementeringsfase. I planleggingsfasen lager vi en prosjektplan med punktene:
- Hva er verdien av SEO for deg? Hva får du ut av et SEO-prosjekt?
- Hva bør gjøres?
- Hvordan bør det gjøres?
- Hvem skal gjøre hva? Hvor mye ressurser trengs?
- Når bør det gjøres?
- Hva er målet med prosjektet?
- Hvilke risikoer er det?
I gjennomføringsfasen realiseres forbedringstiltakene som vi sammen har kommet frem til i planleggingsfasen. Implementeringen skjer ved hjelp av dine ressurser, noe som betyr at du står for størstedelen av de praktiske aktivitetene fordi du kjenner din virksomhet best. Vi i Topdog bidrar i hovedsak med vår kompetanse i form av blant annet kunnskap, prosjektledelse, måling og kalibrering under denne delen av prosjektet.
Når bør du ansette Topdog som søkemotorkonsulent?
Mange av våre kunder kontakter oss når de:
- planlegger å lansere et nytt nettsted eller redesigne ditt eksisterende nettsted.
- ønsker å nå de ettertraktede topplasseringene i Google innenfor et spesifikt segment.
- ønsker å øke nettstedets konverteringsfrekvens.
- har en SEO-strategi som ikke fungerer.
- har funnet ut at de «dudder» for mye når de jobber med søkemotoroptimaliseringen.
- ønsker å jobbe mer med SEO, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem.
- ønsker å forstå de kommersielle fordelene med SEO .
Hva kan SEO-byrået Todog hjelpe deg med?