Av

Uppdaterad: November 24, 2022

Topdog viser de 100 mest trafikkerte nettstedene i Sverige

De flestes tanker dukker opp før eller siden i Googles søkefelt. I Sverige gjør brukere mellom femti og sytti søk per dag. Å undersøke hvilke sider som driver mest trafikk gjennom Google i Sverige var derfor noe som tiltrakk oss i Topdog. Sammen med SEMRUSH har vi laget en liste over de 100 mest trafikkerte nettstedene på Google, i Sverige . Topplisten ble opprettet høsten 2021 og beskriver den beste trafikken for den angitte perioden. Wikipedia, Aftonbladet og Expressen ligger på topp. For oss i Topdog, som jobber med søkemotoroptimalisering , er det ikke spesielt overraskende at nettsider med interessante fakta og troverdig informasjon driver mest trafikk og er på topp ti. En annen merkbar tendens er at brukeren velger å navigere til sosiale medier gjennom Google, noe som gjør at Facebook, Instagram og YouTube også ligger på topp. Det er selvsagt ingen nyhet at disse sidene generelt tiltrekker seg mye trafikk, men det faktum at Google brukes som snarvei kan tyde på en viss bekvemmelighet for brukeren. 100-listen vil åpenbart endre seg over tid. Christian Rudolf, administrerende direktør i Topdog, forventer blant annet at Amazon vil klatre til toppen før 2023. Amazon har en lang reise foran seg. Jeg spår at Amazon i nær fremtid ønsker å ta en topp ti plass blant Sveriges største nettsteder. Når skjer dette? Vel, absolutt innen 12 måneder, sier Christian.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!