Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Native eller innholdsmarkedsføring?

Transkripsjon av video: I dag skal vi snakke om forskjellen mellom native advertising og innholdsmarkedsføring i Google. Grunnen til at jeg vil snakke om det er at når du forstår forskjellen, vil du ta bedre beslutninger om markedsføringsbudsjettene dine . Dine beslutninger om disse investeringene vil ganske enkelt bli bedre.

Hva er native advertising?

Native, slik vi ser det, skjer nesten alltid på et annet nettsted enn ditt eget. Du har en artikkel i for eksempel Aftonbladet, IDG eller Metro som snakker om temaet du ønsker at folk skal bli påvirket av. Mediesidens jobb er rett og slett å sørge for at så mange par øyne som mulig ser dette innholdet. Det er nesten som et annonseformat. Så det skjer alltid på andres side, men det er også en veldig lav teknologifaktor. Mesteparten av tiden er ferdighetene som trengs bare å sende en e-post med innholdet og noen andre vil legge det ut. Det er også bare så lenge du betaler at denne annonseringen finner sted. Når du slutter å betale, slutter øynene å komme. [mer_info_skjema]

Fordeler med innholdsmarkedsföring

Så hva er innholdsmarkedsføring i Google? I motsetning til native, foregår det alltid på nettstedet ditt. Den har også en teknologifaktor . Nettstedet ditt må fungere med Google for at dette innholdet skal rangeres og motta trafikk fra Google. Du trenger heller ikke betale noen andre. Så lenge du rangerer, så lenge du har tatt posisjonen din – og noen ganger kan det ta år – vil Google levere forskjellige typer øyeepler til innholdet ditt. Innholdet må og må være spesielt strukturert, det kan ikke være innhold generelt. Hvert søk i Google er et spørsmål, og hvis du ikke leverer innhold som er svaret på dette spørsmålet, vil du ikke rangere. Men det betyr også at når du hjelper en annen bruker, påvirker det hvordan andre ser merkevaren din. Å hjelpe noen andre er blant de mest merkevarebyggende tingene du kan gjøre. Akkurat som jeg hjelper deg her og nå.

Forskjellene mellom native advertising og innholdsmarkedsføring

Når du ser native- og innholdsmarkedsföringing gjennom Google ved å bruke disse faktorene, forstår du også forskjellen. Native er et mye mer vanlig annonseformat, marginalt eller mye bedre enn en reklametavle. Mens innholdsmarkedsføring gjennom Google skaper det kontinuerlig verdi. Du gjør en investering og den investeringen vil generere verdi i mange, mange, mange år – i alle fall så lenge du har disse stedene i Google. Det er også dette verdi- og innholdsbyrået som SEO kan hjelpe deg med. Det kan ikke byråene som jobber med native advertising gjøre. Dette er forskjellen mellom native advertising og innholdsmarkedsføring gjennom Google. Når du forstår dette, kan du forstå den riktige avgjørelsen for deg. Hvis du trenger en kampanje, er native et alternativ. Hvis du ønsker å gjøre en langsiktig investering, en langsiktig endring som vil påvirke virksomheten din neste år – men mye, mye mer – så er innholdsmarkedsføringen din gjennom Google alternativet du bør velge.

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!