Hva er godt innhold ifølge Google?
At innhold av høy kvalitet er en viktig del av søkemotoroptimalisering er ikke noe nytt, men hva klassifiseres som godt innhold ifølge Google? I denne videoen lærer du hva som teller som innhold og hva Google anser som godt innhold.
Transkribere videoen: Hei. Jeg heter Christian og driver et digitalt byrå som heter Topdog. Velkommen. I dag skal vi snakke om temaet «hva er ditt gode innhold ifølge Google». Når jeg sier innhold, mener jeg tekst. Hvis du for eksempel jobber med å produsere tekster for Google og blir spurt om hva ditt gode innhold er, vil du sannsynligvis svare «innholdet som svarer på søkerens spørsmål». Du har helt rett. Hvis du spør noen som meg hvor bra innhold er for Google, er jeg enig med skribenten. Det er innholdet ditt som svarer på søkerens spørsmål. Men det er også innhold som oppleves som troverdig slik at søkeren tror det de leser. Sistnevnte, som ikke er like kjent, er innhold som leveres svært raskt til Googles brukere. Hvordan tenker Google? De tenker åpenbart langs de tre linjene jeg nettopp nevnte, men Google ser ikke virkeligheten som spesifikt innhold. Det gjør de også, men de har bare flere lag på dette. De ser på hele nettstedet ditt. Er det en troverdig side? Hvordan er brukeropplevelsen din? Hvordan er navigasjonen? De lager så en helhetsvurdering av nettsiden. Denne helhetsvurderingen påvirker det konkrete innholdet. Takk for at dere hørte på. Jeg klipper inn en rekke sitater fra Google om hvordan de ser på innhold. Takk skal du ha.
"Når det kommer til kvaliteten på innholdet ditt, mener vi ikke bare teksten i artiklene dine. Det er virkelig kvaliteten på nettstedet ditt. Og det inkluderer alt fra layout til design. Som hvordan du presenterer ting på sidene dine, hvordan du integrerer bilder, hvordan du jobber med hastighet, alle disse faktorene, de kommer liksom inn her." – John Mueller, søkeanalytiker Google