Kunde
Svedea er forsikringsselskapet med spisskompetanse . De spesialiserer seg på bil- og kjæledyrforsikring, og det er ingen tilfeldighet at de har over 250 000 fornøyde kunder. Det er vanskelig å tilby god beskyttelse hvis man verken har kunnskap eller erfaring på et felt, men det er nettopp det Svedea har. De kan tilby kundene sine mer trygghet enn andre forsikringsselskaper, og rimelige forsikringer.
Topdogs oppdrag
Svedea ønsket å finne en kostnadseffektiv løsning for å styrke merkevaren og åpne dørene for flere kunder, og henvendte seg derfor til oss i Topdog. Vårt oppdrag var å utvikle en innholdsmarkedsføringsstrategi og innhold som var rettet mot personer som også kunne være interessert i Svedeas forsikring. Med riktig innhold leder Google brukerne direkte til Svedeas nettsider, og brukerne får den informasjonen de trenger. Samtidig som de forbinder innholdet med Svedeas merkevare. Å hjelpe Googles brukere når de trenger det er en strategi som definitivt styrker merkevaren, i motsetning til å bruke annonser presset i øynene til brukere av medienettsteder.
Topdogs løsning
Oppdraget krevde nøye planlegging, og Topdog var ansvarlig for å skrive tekniske SEO-krav , lenker og opprettelse av innholdet. Først måtte vi finne ut hvilke søkeord folk som kunne være interessert i Svedeas forsikring bruker. Analysen resulterte i spesifikke fagområder basert på brukersøkeatferd, og vi laget innhold deretter. Topdog sørget dermed for at innholdet rangerer høyt og tiltrekker seg nå titusenvis av klikk via Google hver måned. På denne måten styrkes Svedeas merkevare, uten at de trenger å slutte å fokusere på det de er best på.
Eksempler på teknologi implementert, se pilene, i dette prosjektet Eksempel på innhold som tiltrekker mye trafikk til Svedea hver måned er denne artikkelen om kjøreforbud .