Topdogs kunde
Forsikringsselskapet Svedea er en oppkomling i en bransje dominert av giganter. Forretningsmodellen er å ta markedsandeler fra de store generalistene ved å spesialisere seg på visse nisjeforsikringer fremfor å dominere alt. Med inngående ekspertise og en genuin lidenskap for nisjen kan man levere forsikringer som er perfekt tilpasset virkeligheten til de som er aktive i nisjen. Hundeforsikring, motorsykkelforsikring og snøscooterforsikring er noen eksempler på nisjer hvor Svedea er best i klassen. En annen idé er å konkurrere på pris ved å gi avkall på svært dyre forsikringsartikler og spare forsikringskollektivet for kostnadene.
Topdogs oppdrag
Svedea ønsket å bli sett på toppen av verdiskapende Google-søk innenfor sine spesielle nisjer. Konkret ville det blitt oppnådd ved hjelp av et effektivt implementert SEO-prosjekt..Topdog har gjort to forskjellige oppdrag over tid: For det første å søkemotoroptimalisere Svedeas kommersielle landingssider for å få dem til å rangere i søkemotoren. Dels for å produsere et bredt og informativt kunnskapsinnhold innenfor Svedeas spesialområder. Hensikten med dette innholdet var dels å fungere som en ressurs for Svedeas kunder og potensielle kunder, og dels å oppnå en «kritisk SEO-masse» på siden, som støtte for å få de kommersielle landingssidene til å rangere i Google.
Topdogs løsning
Før Svedeas SEO-innsats ble lansert, produserte Topdog kravspesifikasjoner, strategier og planer i henhold til Topdogs etablerte prosess for SEO og digital markedsføring. Med prosjektmålene forankret i selskapets ledelse, bidro Topdog deretter til å gjennomføre endringene i samarbeid med Svedeas egen organisasjon. Er det mulig for David å beseire Goliat i konkurrerende digitale nisjer? Ja, med spisskunnskap og prosessorientert arbeid kan det fungere. I Svedeas tilfelle var resultatet så vellykket at et konkurrerende SEO-byrå skrev om det i rosende ordelag om Svedea, uten å vite at det var vi som hadde gjort det.
Svedea er et utmerket eksempel på hvordan det er mulig å hente inn virksomhet fra Google selv i de mest konkurranseutsatte bransjene . Smart lenkebygging, godt produsert innhold , gode Google Ads-kampanjer og aktivt arbeid for å øke konverteringen er noe av det som har hjulpet Svedea til å rangere nummer én på flere av sine viktigste søkeord og generere mer salg via Google. Hatten av for Svedea for godt utført arbeid!
Kilde: https://viseo.se/blogg/forsakringsbolag-google-strategi/ Utviklingen av Svedea.se i Google over tid: