Betsson

Betsson – SEO-strategi og implementering

Kund

Spelbolaget Betsson arbetar för att deras kunder ska få den bästa möjliga spelupplevelsen på nätet. Betssonkoncernen driver närmare 20 varumärken och erbjuder casino, sportbok och andra typer av spel.

Uppdrag

Betsson ville förbättra sin synlighet, bli mer konkurrenskraftiga och skaffa nya kunder. Topdogs Christian Rudolf fick därför i uppdrag att bygga upp Betssons SEO-avdelning.

Lösning

Christian tog fram de strategier, verktyg och lösningar som krävdes för att Betsson skulle få de bästa positionerna i Googles spelsegment. Därutöver rekryterade han SEO-avdelningen.

Topdogs kunde

For mange svensker er Betsson synonymt med gambling på nett, og selskapet er i dag et av de største innen online gambling i Europa. Betsson-gruppen driver i dag rundt 20 merkevarer, internasjonale og lokale, og investerer i raskt voksende selskaper innen nettspill. Selskapet har spillelisenser i tolv land og tilbyr kasino, sportsbok og andre typer spill. Betssons mål er å gi hver kunde den beste spillopplevelsen som mulig – uansett om formålet med å spille er konkurranse, avslapning eller underholdning.

Topdogs misjon

I 2010 hentet Betsson inn Topdogs Christian Rudolf for å forbedre sin online synlighet. For et selskap som opererer både online og internasjonalt, er internett den gitte plattformen for å finne nye kunder. Siden det kun var Svenska Spel som fikk kjøpe AdWords i Sverige, var det ikke noe alternativ for Betsson (en lov som ble opphevet i 2019). De trengte å finne en annen løsning for å bli sett, øke veksten og bli mer konkurransedyktig. Christians oppdrag var ikke bare å bygge opp SEO-avdelingen, men å sikre at Betsson dominerte Googles toppresultater. Hvordan synligheten endret seg for Betsson innen kasinosegmentet i Sverige. Til slutt var Betsson nummer én på Casino i hele Skandinavia.

Topdogs løsning

I løpet av de tre årene Christian jobbet i Betsson, bygget han opp SEO-avdelingen deres fra bunnen av. Han utviklet SEO-strategiene og verktøyene som var nødvendige for å oppnå de ønskede resultatene i casinosegmentet . I tillegg rekrutterte Christian hele avdelingen som skulle jobbe videre med disse områdene. Arbeidet lønnet seg – fra å kun dukke opp i søk etter Betssons egne merkevarer, fikk de nå de høyeste plasseringene i Googles spillsegment.