Topdogs kunde
For mange svensker er Betsson synonymt med gambling på nett, og selskapet er i dag et av de største innen online gambling i Europa. Betsson-gruppen driver i dag rundt 20 merkevarer, internasjonale og lokale, og investerer i raskt voksende selskaper innen nettspill. Selskapet har spillelisenser i tolv land og tilbyr kasino, sportsbok og andre typer spill. Betssons mål er å gi hver kunde den beste spillopplevelsen som mulig – uansett om formålet med å spille er konkurranse, avslapning eller underholdning.
Topdogs misjon
I 2010 hentet Betsson inn Topdogs Christian Rudolf for å forbedre sin online synlighet. For et selskap som opererer både online og internasjonalt, er internett den gitte plattformen for å finne nye kunder. Siden det kun var Svenska Spel som fikk kjøpe AdWords i Sverige, var det ikke noe alternativ for Betsson (en lov som ble opphevet i 2019). De trengte å finne en annen løsning for å bli sett, øke veksten og bli mer konkurransedyktig. Christians oppdrag var ikke bare å bygge opp SEO-avdelingen, men å sikre at Betsson dominerte Googles toppresultater. Hvordan synligheten endret seg for Betsson innen kasinosegmentet i Sverige. Til slutt var Betsson nummer én på Casino i hele Skandinavia.
Topdogs løsning
I løpet av de tre årene Christian jobbet i Betsson, bygget han opp SEO-avdelingen deres fra bunnen av. Han utviklet SEO-strategiene og verktøyene som var nødvendige for å oppnå de ønskede resultatene i casinosegmentet . I tillegg rekrutterte Christian hele avdelingen som skulle jobbe videre med disse områdene. Arbeidet lønnet seg – fra å kun dukke opp i søk etter Betssons egne merkevarer, fikk de nå de høyeste plasseringene i Googles spillsegment.