B2B innholdsmarkedsføring

  • Orden og system i deres B2B innholdsmarkedsføring
  • Klare, målbare og varige resultater
  • Testet og felles prosess
  • Agile metoder – Tilpasset deres situasjon
  • Øk konverteringsgraden med effektiv innholdsmarkedsføring

Kontakt oss i dag!

  • +46 708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

27 kundeanmeldelser

Trenger du hjelp med en content marketing-strategi?

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for mer informasjon om B2B SEO.

  • Møte

    Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.

  • Analyse

    Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.

  • Sitat

    Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.

Om målgruppen for tjenesten eller produktet ditt er andre bedrifter, må innholdet ditt tilpasses deres behov og innkjøpsrutiner. I motsetning til private individer stiller bedrifter betydelig mer spesifikke krav, og dette er noe du må ta hensyn til hvis du ønsker at de skal bli din kunde. Topdog er B2B SEO-byrået som hjelper bedriften din med å skape bedre lønnsomhet og effektivisere salgsprosessene gjennom B2B-innholdsmarkedsføring.

Hva er B2B-innholdsmarkedsføring?

B2B-innholdsmarkedsføring er en markedsføringsstrategi som bygger på å skape innhold som tiltrekker, engasjerer og konverterer andre bedrifter. Målet med metoden er å bygge merkevaren ved å bidra med informasjon som er relevant og verdifull for målgruppen, og dermed bli et naturlig valg når bedriften er klar til å starte kjøpsreisen.

Hvorfor må man skille mellom innholdsmarkedsføring for B2C og B2B?

Grunnen til at det er viktig å skille mellom B2B (bedrift til bedrift) og B2C (bedrift til forbruker) er at målgruppens behov bestemmer hvilket innhold som skal produseres. B2B-brukernes behov er mye mer komplekse enn innen B2C, noe som gjør at B2B-brukerne bruker tid på Google og søker etter innhold som svarer på deres spørsmål.

Når en privatperson skal kjøpe en vifte, kan vedkommende ønske en modell som for eksempel er prisgunstig, enkel å håndtere og passer med resten av interiøret. Skal det derimot investeres i en vifte til et kontor, er det i de fleste tilfeller flere personer involvert i kjøpet, og man kjøper ikke en vifte, men 100. Dette gjør at kjøpet er mye mer komplekst og, som for eksempel at den er kostnadseffektiv, ikke skaper for høyt støynivå og kan kobles sammen med eksisterende systemer. Hvis du vil at bedrifter skal kjøpe viften din, er det derfor ikke nok å markedsføre den som «prisgunstig, stilig og enkel». Du må ta hensyn til kjøpernes organisatoriske behov.

Derfor må B2B-innholdet ditt søkeoptimaliseres.

I dag er Google det viktigste verktøyet for å få informasjon, inkludert for innkjøpere som skal ta inn varer eller tjenester til sin bedrift. Ved å skape innhold som gjør at bedrifter gang på gang kommer i kontakt med merket ditt under kjøpsprosessen, øker sjansene for at de vil velge produktet ditt. Det er imidlertid viktig å understreke at dette forutsetter at innholdet er søkemotoroptimalisert, det vil si at nettsiden din dukker opp som en av de første treffene blant Googles søkeresultater. Å ikke søkemotoroptimalisere innholdet ditt er omtrent som å ha verdens beste butikk, men ikke fortelle potensielle kunder hvor den er. Da spiller det ingen rolle hvor gode produktene dine er – du vil fortsatt ikke selge noe.

Hvordan gjør Topdog B2B-innholdsmarkedsføring?

For å utvikle en effektiv B2B innholdsmarkedsføringsstrategi utfører vi en undersøkelse der følgende spørsmål besvares:

1. Hva er målgruppens behov?

Vi begynner med å utføre en søkeordsanalyse som gir oss informasjon om målgruppens behov, hvordan den oppfører seg online og ikke minst hva den etterspør. Analysen gir oss grunnlag for hvilken type innhold som bør produseres.

2. Hva kan øke konverteringsgraden?

Basert på tidligere resultater bestemmer vi hvilke elementer på nettsiden som kan motivere målgruppen til å konvertere eller bevege seg ett skritt videre i kjøpsreisen. Avhengig av virksomheten kan det for eksempel dreie seg om produktinformasjon, anmeldelser, kundecaser og ulike typer sammenligninger.

3. Hvordan kan målgruppen påvirkes i andre kanaler?

For å maksimere antallet leads ser vi på hvilke muligheter det er for å påvirke målgruppen gjennom andre kanaler, og hvilken type innhold som skal publiseres der.

Svarene på disse spørsmålene, sammen med bedriftens merketonalitet og forretningsmål, utgjør grunnlaget for det videre arbeidet når vi tilpasser og produserer innholdet deres.

Hvem bruker B2B-innholdsmarkedsføring for å nå andre bedrifter?

B2B-innholdsmarkedsføring har blitt en stadig vanligere forekomst. Noen eksempler på bedrifter som bruker denne markedsføringsmetoden er:

  • PostNord
  • Portsgroup
  • PWC
  • Ernst & Young
  • Ericsson
  • Fortnox
  • Visma
  • Lime Technologies
  • Ingrid

Vil du øke lønnsomheten i virksomheten din gjennom B2B-innholdsmarkedsføring? Hos Topdog har vi utviklet klare og datadrevne prosesser som genererer trafikk og salg. Kontoret vårt ligger i Stockholm, men vi hjelper bedrifter over hele Sverige med å ta innholdsmarkedsføringen til et nytt nivå. Ta kontakt med oss hvis du vil vite mer – du er hjertelig velkommen!

Hvorfor Topdog SEO

Våre kunder

Hvorfor bør du leie Topdog for B2B SEO?

Vi i Topdog tilbyr

  • Trygge og tydelige prosesser innen B2B SEO
  • Tydelig teknisk prosjektplanlegging
  • Tilpasning til din teknologiavdeling
  • Genuin interesse for deg som kunde
  • Tilpasning til din unike situasjon
  • Implementering hos deg som fører til resultater
Varför anlita Topdog

Anmeldelser

Lämna omdöme