App Store-optimalisering 2024 med Topdog

Kontakt oss i dag

  • +46 708 140 833
  • Sankt Eriksgatan 37A, 112 34 Stockholm
  • Måndag – Fredag | 09:00 – 18:00
Rating Rating Rating Rating Rating 5.0 / 5.0

kundomdömen

Trenger du hjelp med App Store-optimalisering?

  • Kontakt oss

    Kontakt oss for mer informasjon om App Store Optimization (ASO).

  • Møte

    Vi booker et møte og diskuterer hvordan vi kan hjelpe deg.

  • Analyse

    Vi gjør en analyse basert på din unike situasjon.

  • Sitat

    Vi sender inn prosjekt- og kostnadsforslag.

Et dilemma mange appselskaper står overfor i dag er ikke hvilke apper de skal lage, men hvordan smarttelefonbrukere bør finne og samhandle med dem. Tross alt er det millioner av apper å velge mellom. Så hvordan sørger du for at brukerne finner appen og samhandler med den? Svaret er App Store-optimalisering.

Hva er App Store Optimization (ASO)?

App Store Optimalisering er en prosess der en apps synlighet i Apple App Store eller Google Play kontinuerlig forbedres. Konverteringen av trafikken som den økte synligheten genererer blir også bedre. Du kan si at appbutikkoptimalisering er en type Google-optimalisering for apper.

Hvorfor gjør App Store SEO?

Med mer enn 6 millioner apper registrert i Google Play og Apples App Store, er det viktig at brukerne kan finne appen din når de leter etter løsninger på problemene sine. Globalt er det omtrent 6,5 milliarder brukere av smarttelefoner. Alle disse smarttelefonene inneholder apper. Det er dermed et stort potensielt marked for de som driver med SEO og klarer å optimalisere helt til topps. Når apper får økt synlighet, det vil si når appene rangeres bedre og på flere ord i de ulike appbutikkene, starter en positiv syklus. Sannsynligheten for at appen kommer til topplistene og får redaksjonell oppmerksomhet øker. Dette fører ofte til flere brukere og med flere brukere er det lettere å få anmeldelser, noe som øker appens synlighet og rangering ytterligere.

Hvordan fungerer Topdog App Store-optimalisering?

I utgangspunktet er ASO en forbedringsprosess som skjerper din tilstedeværelse på de ulike plattformene der apper lastes ned. Strategi for å lykkes i Apple App Store eller Google Play må følgende gjøres:

  • En søkeordanalyse, ofte på flere språk.
  • Forbedre innholdet, for eksempel forbedring av beskrivelser, tittel/beskrivelse, skjermbilder, ja, til og med ikonet du bruker kan trenge forbedring.
  • Tilpass innholdet til ulike språk.
  • Få flere og bedre anmeldelser.
  • Sett opp beregninger og implementer forbedringer av innhold og konvertering.

Hvem markedsfører apper?

I Sverige er det en rekke selskaper som har lykkes fantastisk godt med sin app, for eksempel Lifesum, Kry, Truecaller og Natural Cycles. Svenske Lifesum har for eksempel omtrent 45 millioner brukere globalt. Er du et medieselskap eller vil du gjøre noe av det følgende? Da er du en god kandidat til å gjøre ASO.

  • Utvikle en abonnementsprosedyre med kundene dine og selg informasjon.
  • Få et tettere forhold til kundene dine og kommuniser direkte med dem.

Varför Topdog SEO

Våre kunder

Hvorfor bør du ansette Topdog for App Store-optimalisering?

Vi i Topdog tilbyr

  • Trygge og oversiktlige prosesser
  • Tydelig teknisk prosjektplanlegging
  • Tilpasning til din teknologiavdeling
  • Genuin interesse for deg som kunde
  • Tilpasning etter dine forhold
  • Implementering hos deg som fører til resultater
Varför anlita Topdog

Anmeldelser

Lämna omdöme