Av

Uppdaterad: April 04, 2023

Carl P Karth, Snusbolaget om hvordan det er å gjøre SEO med Topdog

Hvordan er det å drive SEO sammen med Topdog? Her forteller Carl P Karth fra Snusbolaget og Haypp Group om hvordan han opplevde samarbeidet med Topdog.

Transkripsjon av videoen Hva synes du har vært sentralt i samarbeidet med Topdog? Kan du nevne to eller tre ting som du synes skiller seg ut? Tilgjengelighet. Jeg har ikke ringt deg så mye, men når jeg ringer, når jeg hører fra deg, svarer du. Og det kan også være fleksibilitet knyttet til det da. Vi sier at vi er enige om at: nå skal vi jobbe med denne prosessen eller med dette innholdet for dette markedet, så kanskje jeg hadde et spørsmål som handlet om noe annet. Da har du fortsatt å være imøtekommende og reagert på det, noe som har styrket meg i rollen min og denne prestasjonen som kommer inn i et nytt marked nesten hver måned. Det fungerer godt med vår virksomhet. Ellers struktur. Mye struktur uten dashbordene og rapportene som du ofte får. Jeg har ikke mottatt en eneste rapport fra deg, noe som er perfekt, for det er ikke det jeg kjøpte, jeg kjøpte prosess og resultater. Det har vært veldig bra. Følte du deg fortsatt trygg på informasjonen? Absolutt. Absolutt. Hva mener du at du lærte deg selv? Noe vi har bidratt med i kunnskapsbanken din? Mye! Veldig veldig mye. Hvert møte vi har. Møtet vi hadde i går da vi snakket litt om USA. Etter det satt jeg og tenkte, fant på mye nytt og leste meg opp. Det er dine små frø som blir plantet hele tiden som vokser. Prosesser også. Jeg har alltid vært en fan av det, men nå har jeg blitt som en intern… jihadist. Ikke en jihadist, men en evangelist. Men det er et så kjedelig ord. Guru. Talsperson for interne prosesser. Ikke for å vite hva du skal gjøre, men for å vite hvorfor du gjør det og hvordan du bidrar til det hele. Du har en ganske stor organisasjon bak deg eller på ryggen, avhengig av hvordan du ser på det. Prosjektene og prosessene som vi har gjort og som vi fortsetter å gjøre. Hvordan tror du Topdog påvirker dem? Er det ting de lærer, endringer som skjer eller diskusjoner som skapes? Et av våre første prosjekter handlet om prospektering , for å dra nytte av det som blir sagt om oss på internett. Der snakket vi og gikk gjennom en veldig tydelig prosess om hvordan det skulle gjøres og så anbefaler dere meg å sørge for å ta dette opp internt og fortelle når det går bra. Det gjorde vi. Det skapte delvis en forståelse av hva vi gjør slik at det ikke blir SEO , det er det de gjør, men du forstår delene av helheten. Det var oppfølgingsspørsmål til det: kan vi gjøre noe med dette? Men også at det var målbart , at man faktisk kunne måle og se resultatene av det vi gjør. Det er ingen aktiviteter der vi ikke vet hva som gjør hva. Jeg trodde det var, det er et konkret eksempel. Det har igjen vokst til andre områder enn SEO. Sosiale medier som ikke har noe med SEO å gjøre, men likevel. Det har med kommunikasjon å gjøre. Der har det også gått videre til så målbare og synlige resultater. Hvordan ser du på Topdogs SEO eller måten vi tenker og tenker på annerledes enn gjennomsnittet eller fra andre spillere slik du oppfatter dem? Der syntes jeg vår tilnærming til søkemotoroptimalisering passet ganske bra fra starten av. Hvis det er vanlig i SEO-verdenen når du selger produkter eller pakker eller konsulenttimer for å snakke om SEO-spesifikke små detaljer og fraser, så gjør ikke ting som gjør folk usikre og føler at "nå trenger jeg virkelig at dette selskapet hjelper meg med dette forstå". Da snakket vi direkte om kunden. Hva bør vi egentlig gjøre? I vårt tilfelle, selg snus og annen røykfri nikotin og tobakk på nett. Hva må vi gjøre for å kunne tilfredsstille forbrukerens krav til informasjon, opplevelse og andre former for struktur på nett. Vi snakker om kunden direkte og om organisasjonen, de andre typene mennesker, de som skal sørge for at det blir gjort. Det følte jeg aldri. Jeg har aldri følt at jeg får buzzwords slengt etter meg, noe som er veldig hyggelig. Jeg vet ikke om vi brukte det under et møte. Jeg tror ikke det. Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror det er stor forskjell. Jeg snakket med ganske mange byråer før vi bestemte oss for å jobbe sammen. Føler du at du kan anbefale Topdog og i så fall hvorfor? Hvem tror du Topdog passer for? Absolutt, svar en. Jeg synes Topdog passer selskapet som er forberedt på å investere i sin tilstedeværelse på internett skikkelig og som ønsker å utvikle selskapet, ikke bare løse et problem og krysse av – nå har vi løst SEO. Det er ikke slik det fungerer. Da kan du sikkert kjøpe en pakke et sted. For virksomheter som ønsker å utvikle sin virksomhet og nettvirksomhet, vil jeg si. Carl driver nå sitt eget på Even Eights

Författare

Christian Rudolf

Ägare & Sökmotorkonsult på Topdog SEO

Med +10000 timmar av Sökmotoroptimering och Processutveckling kan jag hjälpa ditt företag att skaffa sig ett försprång i Google!